2022-05-06, 17:14
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Var ser du dessa?
Har aldrig hört talas om någon, och enligt ratsit så finns det exakt noll tjejer i Sverige som heter så.

Stämmer verkligen inte att tjejer skulle kalla sig för daddy. Sjukt.
Citera
2022-05-06, 18:16
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmPillarn
Hur fan kan ni sitta och skydda honom? Jag är helt övertygad att han är pedofil. Hon är byxmyndig ja jag fattar grejen men det är högst olämpligt för en 30 åring att ha sex med en 15 åring. I mina och många andras ögon är en 15 åring fortfarande ett barn.
Innan snöflingekulturen som kom på 1900-talet så var det inte så ovanligt att 15-åriga tjejer var både gifta och morsor själva. Naturen anser dem vara redo för detta så fort de är könsmogna. Allt annat är en social konstruktion.

Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Exakt, inte meningen att fullvuxna män ska ha sex med högstadieelever och dessutom göra dem gravida. Lagen är tänkt för jämnåriga.
Nej lagen är inte tänkt för jämnåriga. Jämnåriga får ligga med varandra innan femton års ålder enligt lagen. Femton är när man får ligga med den man vill.
Citera
2022-05-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Han 29, hon 15. Rätt mycket i o m att hon är just 15. Om de blitt ihop när hon är 18 och han 32 är en helt annan sak. En femtonåring är till viss del fortfarande ett barn mentalt.

Å andra sidan, vi äldre minns ju när tv-reportern Einar von Bredow vid 50 års ålder blev ihop med en 15-årig brud. De gifte väl sig när hon fyllde 18. Detta var på 80-talet, och det var väl lite skriverier i kändis-blaskorna…
Stämmer. Hon var t om 14 år och Einar var 50 år gammal när han satte på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Innan snöflingekulturen som kom på 1900-talet så var det inte så ovanligt att 15-åriga tjejer var både gifta och morsor själva. Naturen anser dem vara redo för detta så fort de är könsmogna. Allt annat är en social konstruktion.

Nej lagen är inte tänkt för jämnåriga. Jämnåriga får ligga med varandra innan femton års ålder enligt lagen. Femton är när man får ligga med den man vill.

Jämnårig innebär inte att båda är 15 utan att båda har fyllt 15. Om det skiljer ett par tre år mellan dom gör ingen skillnad. När ska du få in det i skallen din autistpedofil?
Citera
2022-05-06, 21:01
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Jämnårig innebär inte att båda är 15 utan att båda har fyllt 15. Om det skiljer ett par tre år mellan dom gör ingen skillnad. När ska du få in det i skallen din autistpedofil?
Det är inte så lagen fungerar. Lär ni er inget i skolan längre? Sluta nu att trakassera oskyldiga människor din lilla psykopat.
Citera
2022-05-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Sen finns det såna som tex du som vantolkar saker. Använd lite sunt förnuft i din logik, så förstår du att det bara är störda personer som tycker det är okej. Sen i ditt resonemang borde vi då ändra åldern byxmyndig till 18 år för i lagens mening är de barn och bör rimligtvis inte hålla på med med något sådant alls. Ett enkelt beslut för riksdagen att ta.
Det var ju inte jag som använde logiken "när man är 35 och 49 så är 14 års skillnad inte konstigt, alltså är det helt okey även när man är 15 och 29".
Citera
2022-05-06, 21:10
Medlem
Citat:
Han 29, hon 15. Rätt mycket i o m att hon är just 15. Om de blitt ihop när hon är 18 och han 32 är en helt annan sak.
Nej det är inte så annorlunda. Visst, en 18-åring är inget barn, så man behöver inte vara kliniskt störd för att man är attraherad av en 18-åring. Men om du är 32 och blir tillsammans med en nybliven student så är du garanterat socialt helt efterbliven.
Citera
2022-05-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Var ser du dessa?
Har aldrig hört talas om någon, och enligt ratsit så finns det exakt noll tjejer i Sverige som heter så.
Givetvis syftade han på instagramnamn etc. Och du fattar ju att de tjejerna inte syftade på sig själva om de hade Daddy i namnet, utan det är säkert saker som "Sugar Daddy Lover" typ.
Citera
2022-05-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej det är inte så annorlunda. Visst, en 18-åring är inget barn, så man behöver inte vara kliniskt störd för att man är attraherad av en 18-åring. Men om du är 32 och blir tillsammans med en nybliven student så är du garanterat socialt helt efterbliven.

I dagens samhälle så är nog den genomsnittlige 18-åringen svår att va ihop med för en 32-åring.
Ungdomstiden är liksom utsträckt. Men jag vet flera exempel där 18-19 års tjejer blitt ihop och gift sig med män 30+. Och dessa män var och är inte efterblivna. Och dessa äktenskap håller fortfarande. Men detta hände för femtio år sen och då var en 18-åring mycket mer vuxen än en 18-åring är idag. På den tiden hade en 18-års tjej ofta yrkesarbetat några år, klädde och betedde sig mer vuxet.

Sen ska man komma ihåg att det fortfarande finns 18-åringar som är mycket vuxna och gärna drar sig till äldre killar.

Jag tycker inte man ska sitta och döma. Vad gäller Rasmus så får han reda ut detta själv och fundera på om det är rätt detta.
Citera
2022-05-07, 18:12
Medlem
Citat:
I dagens samhälle så är nog den genomsnittlige 18-åringen svår att va ihop med för en 32-åring.
Ungdomstiden är liksom utsträckt. Men jag vet flera exempel där 18-19 års tjejer blitt ihop och gift sig med män 30+. Och dessa män var och är inte efterblivna. Och dessa äktenskap håller fortfarande. Men detta hände för femtio år sen och då var en 18-åring mycket mer vuxen än en 18-åring är idag. På den tiden hade en 18-års tjej ofta yrkesarbetat några år, klädde och betedde sig mer vuxet.

Sen ska man komma ihåg att det fortfarande finns 18-åringar som är mycket vuxna och gärna drar sig till äldre killar.

Jag tycker inte man ska sitta och döma. Vad gäller Rasmus så får han reda ut detta själv och fundera på om det är rätt detta.
Jag tycker absolut man skall döma. Och det är möjligt att det finns undantag, men om du tittar på 100 stycken slumpmässigt utvalda 30+ män som är tillsammans med tjejer som just gått ut gymnasiet så kan jag garantera att minst 97 kommer vara störda på ett eller annat sätt.
Citera
2022-05-08, 02:18
Medlem
Han är WTs WT.
Citera
2022-09-22, 19:47
Medlem
Är nyfiken på vem Fröken Snusk är som han gör låtar med? Nån som har nån idé?
Citera
2022-10-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucc3
Är nyfiken på vem Fröken Snusk är som han gör låtar med? Nån som har nån idé?

Tror det kan vara en Melissa riktigt likt henne,men hon har inte bruna ögon.
Annars Bell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in