Citat:
Ursprungligen postat av
cern
hört att Windows 11 var en katastrof och otrolig flopp.
Så blir det ytterligare en försämring eller hur tänker dom?
Vad jag erfar:
Windows 12 blir en molnbaserad tjänst, ungefär som GeforceNow eller Office365. Alltså inte ett "riktigt" OS. Meningen är att man ska kunna "ta med sig sitt OS", sin virtuella dator till vilken terminal som helst.
Datorn man har framför näsan behöver inte maffig hårdvara, "hårdvaran" står Microsoft för i sina servrar. Man betalar avgift efter hur "snabb dator" man vill ha. (Tänk GeforceNow).
Lite som "remote desktop", fast man kör allt på Microsofts servrar.
Kommer kosta månadsavgifter.
Och Microsoft (med flera) vet precis vilka inlägg man skriver på Flashback etc. Då "ens OS" inte körs lokalt, utan körs på Microsofts server.