Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-03, 10:01
  #1
Medlem
webbutvecklarens avatar
Sökte och kunde inte hitta någon annan tråd om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweclockers
De två plattformarna EU Voice och EU Video ska bli integritetsfokuserade annonsfria alternativ där användardata stannar inom EU.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweclockers
Den som tröttnat på det mer populära skiktet av sociala medier kan snart få två nya alternativ. EU:s dataskyddsmyndighet European Data Protection Supervisor (EDPS) har inlett ett pilotprojekt för att testa EU-baserade alternativ till sociala medier, med fokus på personlig integritet.

och vidare...
Citat:
Ursprungligen postat av Sweclockers
De två plattformarna har fått namnen EU Voice och EU Video och är både gratis samt annonsfria. Därtill stannar användardata på servrar inom EU:s gränser och det sker ingen kartläggning av användare i syfte att rikta innehållet eller skapa profiler baserade på användning.

Vad tycker Flasback om detta? Kommer ni att byta från YouTube och Twitter för att gå över till EU Video och EU Voice?

Precis som att det inte kommer att floppa efter ett tag! 😂

https://www.sweclockers.com/nyhet/34...er-och-youtube
Citera
2022-05-03, 10:04
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Politiker är väldigt duktiga på en sak - att bränna folks pengar på totalt onödig skit. Det här är ett sådant exempel. Det kommer förstås floppa stenhårt.
Citera
2022-05-03, 10:06
  #3
Medlem
Knickzs avatar
Svenskar kan också bygga såna sidor, det kallas för nulled-script de vissa sajter använder sig av.
Citera
2022-05-03, 10:07
  #4
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Jag skiter väl i om det är en jude i Washington eller en jude i Bryssel som har tillgång till mina data.
Vi behöver plattformar som är helt befriade från judars och muslimers påverkan.
Citera
2022-05-03, 10:20
  #5
Medlem
Åh, ja EU-toppen med Ruggugglan Ursula von Pfizer-biden & co som värnade så mycket om allas liv och integritet under pandemi-bluffen och talade om obligatoriska injektioner m.m.

Men jag ska skaffa det och ladda upp denna konferens för att jobba stenhårt på min green card credit score. https://www.youtube.com/watch?v=qhe20QRG_Rw

Integritetsfokuserade till att samla så mycket data som möjligt.
Citat:
Därtill stannar användardata på servrar inom EU:s gränser och ingen kartläggning av användare i syfte att rikta innehållet eller skapa profiler baserade på användning.
Bara kartläggning av användare alltså, förstått
__________________
Senast redigerad av UpTop 2022-05-03 kl. 10:22.
Citera
2022-05-03, 10:35
  #6
Moderator
yz44s avatar
Om man inte tänkt använda datan finns det väl ingen anledning alls att lagra den.
Så beskedet att datan stannar i europa lugnar inte mig i alla fall.
Citera
2022-05-03, 12:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Om man inte tänkt använda datan finns det väl ingen anledning alls att lagra den.
Så beskedet att datan stannar i europa lugnar inte mig i alla fall.


Det betyder ju bara att det är korrupta Bryssel som får all makt, känns nästan värre.
Citera
2022-05-03, 13:44
  #8
Medlem
AugustStrindbergss avatar
Låter som en flopp... Jag tror inte att någon kommer vilja använda något i stil med EU Voice eller EU Video.
Citera
2022-05-03, 15:19
  #9
Medlem
Jag har som hastigast tittat på EU Voice och EU Video. Vad jag förstår så är de EU-administratörernas kanaler ut till EU:s medborgare. En vanlig medborgare kan inte lägga ut en video där. Söker man till exempel på hacking dyker inget resultat upp.
Citera
2022-05-03, 22:45
  #10
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag har som hastigast tittat på EU Voice och EU Video. Vad jag förstår så är de EU-administratörernas kanaler ut till EU:s medborgare. En vanlig medborgare kan inte lägga ut en video där. Söker man till exempel på hacking dyker inget resultat upp.
Det verkar bara som ett par nya kanaler för det genomkorrupta och vidriga EU för att sprida husbondens röst.
Citera
2022-05-04, 00:06
  #11
Medlem
Ograsts avatar
Det här påminner mig om Frankrikes egna version av internet Minitel, som stundtals var ganska populärt i Frankrike med 16 miljoner regelbundna användare. https://sv.wikipedia.org/wiki/Minitel
EUs egna twitter och youtube kopia lär dock floppa, hårt.
Citera
2022-08-20, 13:38
  #12
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Medier och journalistik --> Sociala medier
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback