Citat:
Ursprungligen postat av
Malmoepag
Om du menar Putins verklighet där hela västvärlden inklusive Israel är nazister så delar jag inte den bilden.
Fixeringen vid Azovbataljonen är även den trams, det finns högerextrema grupper även i Ryssland och framförallt bland dem som strider på Rysslands sida i Ukraina.
Väst gör helt rätt i att skicka vapen till Ukraina, Ryssland behöver förlora och helst på ett så stort sätt att de inte vågar sig på något liknande innan Putin är maskföda (av naturliga orsaker han börjar bli gammal)
Jag delar inte heller uppfattningen om att hela väst är nazister. Det påstår inte Putin heller. Däremot Sverige styrs idag av samma parti som en gång samarbetade med NSDAP. Allt är givetvis inte svart eller vitt.
Det finns däremot inget sätt att komma runt den här faktan. Vilka slutsatser man drar är väldigt individuellt. Jag menar på att rent krasst så styr samma parti nu som 1940 i Sverige.
”Och om det nu ska vara såhär, så ropar jag hellre ”Heil Hitler” för resten av mitt liv än att ha ryssen här, i Sverige. Jag kan inte tänka mig något vidrigare”.
Astrid Lindgren