Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Men snälla du... Du kan väl inte jämföra ett lands samlade encyklopedi med en del - förvisso ibland kunniga - entusiasters Wikipedia?
Jag kan vara lite jävig i den här frågan (kan förklara i DM), men alla artiklar i NE är skrivna av universitets- och högskoleexperter i de olika ämnesområdena. Alla artiklar är signerade, det vill säga det går att hitta alla källor.
Om sedan NE ibland sällar sig till gängse "Benetton-reklam", jag tänker att du förstår vinken eftersom vi kanske är ungefär lika gamla, det vet jag inte om de gör. Däremot är deras produktion av yppersta kvalitet.
Att jag ens frågar borde tyda på något uns av intelligens hoppas jag.
Jag är varken forskare eller på andra hållet obildad vilket ställer krav på att få en bra information inom de ämnen som för dagen är för mig intressanta.
En neutral artikel är guld värd för mig, då Wikipedia inom snarlika uppslagsord kan vara totalt motstridiga beroende på vem som skrivit den.
Jag gillar att följa källorna till deras artiklar, men har man alltid tid till det?
En snabb koll på kanske NE för att se vad som är rent skräp och propaganda på andra sajter kan inte vara fel, men det måste såklart vara värt priset som inte är för högt om NE når upp till förväntningarna.
Oavsett så tyckte jag att min ide om att grupptesta sajten var lysande. Hänger ni på?