• 1
  • 2
2022-04-29, 20:04
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Nej jag har koll.

Jag trodde att jag hade fått extra i lön eller skatteåterbäring eller nåt för jag hade runt 10000:- kvar när alla räkningar var betalda och det händer ALDRIG. Jag handlade dock upp pengarna. Håller inte med om att det skulle vara mitt ansvar.

Det är knappast att ha koll. Gick du in och kollade att alla räkningar och i köp hade dragits, eller trodde du att du plötsligt hade fått 10k av påskharen? Om du vet hur mycket pengar du har och hur mycket du har spenderat så har du koll. Men det visste du tydligen inte.
Citera
2022-04-29, 21:23
Medlem
Citat:
Nej jag har koll.

Jag trodde att jag hade fått extra i lön eller skatteåterbäring eller nåt
Tack för kvällens skratt!

Du får kontakta banken och förklara hur detta gick till. Du har ju koll.

Det är säkert inte första gången de pratar med någon som dig, så det löser sig säkert.

Lycka till!
Citera
2022-04-29, 22:03
Medlem
Citat:
Nej jag har koll. Jag trodde att jag hade fått extra i lön eller skatteåterbäring eller nåt för jag hade runt 10000:- kvar när alla räkningar var betalda och det händer ALDRIG. Jag handlade dock upp pengarna. Håller inte med om att det skulle vara mitt ansvar.

Jo tjena... noll koll. Du vet väl om du går skatteåterbäring eller extra lön? Oväntat mycket pengar kvar är en stark varningssignal att något inte betalats.
Citera
2022-04-29, 23:11
Medlem
Citat:
Hur fixar jag det då?

Fan! Att man inte visste hur det låg till innan skulle gått och tagit ut flera hundra miljoner ur en bankomat och sedan hävda att jag blev tvingad.

Det kommer ordna sig först nästa lön om jag inte kan lura banken på nåt sätt så jag får tillbaka min para.

Nej jag har koll.

Jag trodde att jag hade fått extra i lön eller skatteåterbäring eller nåt för jag hade runt 10000:- kvar när alla räkningar var betalda och det händer ALDRIG. Jag handlade dock upp pengarna. Håller inte med om att det skulle vara mitt ansvar.

Det är ditt ansvar ändå.
10000 extra i lön eller 10000 i en oväntad skatteåterbäring lät som tveksamma förklaringar, men det spelar ju ingen större roll vad du kastar in för förklaringar, det är du som behöver lösa det ändå.
Citera
2022-04-30, 11:36
Medlem
y.ys avatar
Citat:

Hur ser bankernas villkor ut för sådant här? Är du också drabbad och vad kan vi göra för att lösa detta??
Är en engångsavgift i form av övertrasseringsavgift sedan ränta enl. prislista tills du betalat in pengarna.

Enklast borde vara att byta tillbaka det du handlat om det finns öppet köp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in