• 1
  • 2
2022-04-29, 10:18
Medlem
Tardigrads avatar
Går igenom lite av en tuff period just nu, håller bland annat antagligen på att bli lämnad av min partner, och känner mig överlag ganska ensam. Detta har skapat lite oro, så jag undrar om Flashback har några tips på receptfria lugnande medel man kan ta lite tillfälligt? Känner inte för att börja ta antidepressiva eller något liknande.
Citera
2022-04-29, 10:28
Medlem
Grattis till att befinna dig i en utvecklingsperiod och att ha observerat det!

Antingen kan du genom nya erfarenheter nu upptäcka att det inte är farligt att vara ensam. Blir du trygg i din ensamhet har du bättre förutsättningar i framtiden för att avvisa människor som inte är bra för dig och bara släppa in någon som verkligen förgyller ditt liv.

Annars kan du hitta nåt lugnande, en tablett eller att hoppa in i en ny relation, innan du hinner vänja dig vid att stå stark själv.

On topic, svaret på din fråga är nej.
Citera
2022-04-29, 10:30
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardigrad
Går igenom lite av en tuff period just nu, håller bland annat antagligen på att bli lämnad av min partner, och känner mig överlag ganska ensam. Detta har skapat lite oro, så jag undrar om Flashback har några tips på receptfria lugnande medel man kan ta lite tillfälligt? Känner inte för att börja ta antidepressiva eller något liknande.

Har du några vänner så borde du träffa dom och umgås?

Det finns inga receptfri lugnande om man inte räknar in kamomill-te.
Citera
2022-04-29, 10:52
Medlem
Port-charlottes avatar
Magnesium och glutamin ,valeriana rot, lakrits ,Alvedon säger en del studier https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3338...implant%20site.
Citera
2022-04-29, 10:56
Medlem
Citat:

1. Ta kontakt med din familj o vänner. Berätta allt 1 gång om hur det är och hur du mår.
2. Börja träna, hårt och mycket oavsett om det är schack eller crossfit.
3. Lev nu dö sen.

Ses här om 8 veckor igen. Du kommer må bättre.
Citera
2022-04-29, 11:11
Medlem
Gudochhanssons avatar
Receptfria lugnande kommer från växtriket så jag instämmer med den eller dem som föreslagit örtteer av olika slag.
Citera
2022-04-29, 11:47
Medlem
GanjaFarfars avatar
Kratom fungerar utmärkt, både lagligt, receptfritt och inte speciellt beroendeframkallande. (Dock smakar det skit).
Citera
2022-04-29, 12:09
Medlem
HBStoffels avatar
Eftersom ingen nämnt det är så rekomenderar jag hampa. CBD i all ära men bättre att få i sig alla ämnen. Finns flera som säljer hampa blommor tex generalens hampa men googla annars om du har någon hampabonde i närheten så kan du säkert köpa lokalt. Sen bara att införskaffa en "dryherb vape" så sparar du lungorna och slipper att krångla med att det gör hampasmör och dylikt.
Citera
2022-04-29, 12:27
Medlem
Citat:

Alkohol har en lugnande effekt. åtminstonde på kort sikt.
Citera
2022-04-29, 13:23
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:

Ashwagandha; KSM 66
Citera
2022-04-29, 13:36
Medlem
Sumprunkarens avatar
Valeriana
Citera
2022-04-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Alkohol har en lugnande effekt. åtminstonde på kort sikt.

Supa bort problem, det låter som en ypperlig lösning.

Provats i tusentals år, alltid fungerat hur bra som helst.

/s

Kanske prova att gå in i smärtan istället för att fly från den? Ju mer du flyr desto större blir problemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in