Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Stängt
  • 1
  • 2
2022-04-29, 04:11
  #1
Medlem
Så jag intog 3g torkad svamp igår. Det hela utspelade sig ensam i min lägehenhet. Hade under första timman vissa fysiska obehag, som en brännande känsla i bröstet och i magen (är detta normalt?). Och även en rastlöshet i kroppen, ett behov av att röra mig kontant. Efter cirka en timma började effekten av svampen bli mera påtaglig. Mina sinnen mixades samman och flöt ihop, som att det inte längre fanns någon barriär mellan de olika sinnesintrycken som skiljde de åt. Mina tankar kändes osammanhängande, som att jag inte hade fokus att koncentrera på en en specifik tanke, utan allt kändes oerhört fragmenterat. Men jag hade dock inga visuella hallucinationer alls, vilket jag tyckte var märkligt eftersom det är ett, vad jag hört, ett sådant typiskt symptom. Framför allt med tanke på hur påverkar jag kände mig i övrigt, med alla tankemässiga störningar i perceptionerna och sinnesintrycken. Jag upplevde heller ingen eufori, men just ingen ångest eller oro heller.

Redan efter ca 3 timmar var den “trippiga känslan” i stort över. Och det enda som återstod var mest en märkligt och underlig känsla. Det kändes mer som att jag var i ett psykosliknande tillstånd, vilket är svårt att förklara, annat än att det var en obehaglig känsla. Både minnet och koncentrationsförmågan var i det närmast obefintlig och jag kände mig otroligt förvirras och verklighetsfrånvarande. Jag kände mig mig "crazy" och det var obehagligt, vilket oroade mig. Så jag tog några benzo för att lindra de västa av de psykostiska symtomen som kvarstod efter trippen.
__________________
Senast redigerad av FrankAbagnale 2022-04-29 kl. 04:15.
2022-04-29, 08:13
  #2
Medlem
Okej, då vet vi att du intog 3g svamp på en Torsdag.
2022-04-29, 08:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Okej, då vet vi att du intog 3g svamp på en Torsdag.

Eftersom jag var ledig från jobbet hela veckan, så varför inte en torsdag? Bara undrar om någon mer kan relatera till de symtom jag upplevde. Om jag borde ge det ett nytt försök och hoppas på bättre resultat nästa gång, eftersom jag hört så mycket positiva erfarenheter av just psykadeliska.
__________________
Senast redigerad av FrankAbagnale 2022-04-29 kl. 08:58.
2022-04-29, 09:13
  #4
Medlem
prokaryotkungens avatar
Du säger "Psykosliknande tillstånd" och sedan beskriver du nåt som absolut inte kan vara just det eftersom du själv är medveten om din mentala status.

Svamp är antipsykotiskt om något. Du blev rädd och din hjärna hämtar gammal drogpropaganda. Tacka Sveriges styrande, som med sina enkla lögner lagt grunden till extremt mycket mentalt lidande av den här sorten.

Är du galen? Självklart. Du postar ju på Flashback!
"The proof is in the pudding."
2022-04-29, 09:45
  #5
Medlem
Airwave92s avatar
Hur känns det i efterhand? Några symptom som ligger kvar o spökar?
2022-04-29, 09:49
  #6
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen

Svamp är antipsykotiskt om något.


Svammel.
2022-04-29, 09:59
  #7
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Svammel.

Det är därför det experimenteras med som botemedel för svårbehandlade psykologiska åkommor. Och får väldigt goda resultat, mycket bättre än konventionella läkemedel.
Svammel? Tja... Åsikter är som rövhål, alla har ett.
2022-04-29, 10:08
  #8
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Vi fick inte läsa om psykosen som TS fick.
2022-04-29, 10:25
  #9
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Det är därför det experimenteras med som botemedel för svårbehandlade psykologiska åkommor. Och får väldigt goda resultat, mycket bättre än konventionella läkemedel.
Svammel? Tja... Åsikter är som rövhål, alla har ett.

Svamp kommer aldrig användas mot psykoser, sluta försöka blanda bort korten.
2022-04-29, 10:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Du säger "Psykosliknande tillstånd" och sedan beskriver du nåt som absolut inte kan vara just det eftersom du själv är medveten om din mentala status.

Svamp är antipsykotiskt om något. Du blev rädd och din hjärna hämtar gammal drogpropaganda. Tacka Sveriges styrande, som med sina enkla lögner lagt grunden till extremt mycket mentalt lidande av den här sorten.

Är du galen? Självklart. Du postar ju på Flashback!
"The proof is in the pudding."


Man kan definitivt vara medveten om att man är i ett psykotiskt tillstånd, även om medvetandegraden kan variera mycket. Självinsikten varierar ju också väldigt mellan individer, personer med bra självinsikt har lättare att förstå att de befinner sig i psykos. Man kan vara medveten om att det inte är på riktigt men det ändrar inte det faktum att psykosen blir din verklighet. Dina sinnen och tankar är vad som definierar din verklighet, men du kan, beroende på formen av din psykos, ändå vara medveten om att du är en förvrängt uppfattning av verkligheten. Men det gör det inte mindre verkligt för dig, utan det bästa du kan göra är att arbeta med det du tvingas uppleva. Det finns så himla många olika former av psykoser, och det låter som att du inte är särskilt insatt och påläst själv i ämnet.
2022-04-29, 11:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Hur känns det i efterhand? Några symptom som ligger kvar o spökar?

Svårt att säga. Jag känner att något inte är som det ska mentalt, men kan inte riktigt sätta ord på det. Som sagt jag tog ju Benzo också för att mildra de "psykostiska" symptomen. Och benzon sitter fortfarande i. Så får se hur det känns när den gåt ur kroppen om om ett par dagar. Jag känner mig i nuläget ändå ganska så "medveten" om världen runtomkring, men vet ej hur jag skulle känna om jag tvingades vistas bland folk.
2022-04-29, 12:47
  #12
Medlem
BreakfastInAmericas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Så jag intog 3g torkad svamp igår. Det hela utspelade sig ensam i min lägehenhet. Hade under första timman vissa fysiska obehag, som en brännande känsla i bröstet och i magen (är detta normalt?). Och även en rastlöshet i kroppen, ett behov av att röra mig kontant. Efter cirka en timma började effekten av svampen bli mera påtaglig. Mina sinnen mixades samman och flöt ihop, som att det inte längre fanns någon barriär mellan de olika sinnesintrycken som skiljde de åt. Mina tankar kändes osammanhängande, som att jag inte hade fokus att koncentrera på en en specifik tanke, utan allt kändes oerhört fragmenterat. Men jag hade dock inga visuella hallucinationer alls, vilket jag tyckte var märkligt eftersom det är ett, vad jag hört, ett sådant typiskt symptom. Framför allt med tanke på hur påverkar jag kände mig i övrigt, med alla tankemässiga störningar i perceptionerna och sinnesintrycken. Jag upplevde heller ingen eufori, men just ingen ångest eller oro heller.

Redan efter ca 3 timmar var den “trippiga känslan” i stort över. Och det enda som återstod var mest en märkligt och underlig känsla. Det kändes mer som att jag var i ett psykosliknande tillstånd, vilket är svårt att förklara, annat än att det var en obehaglig känsla. Både minnet och koncentrationsförmågan var i det närmast obefintlig och jag kände mig otroligt förvirras och verklighetsfrånvarande. Jag kände mig mig "crazy" och det var obehagligt, vilket oroade mig. Så jag tog några benzo för att lindra de västa av de psykostiska symtomen som kvarstod efter trippen.
Själv tog jag 2g svamp i förrgår, precis som du ensam i min lägenhet. Jag städade lite innan, tog en dusch, satte på mig bekväma kläder och intog svampen. Sen la jag mig i sängen med hörlurar och blindfold och satte på en spellista som utformats av Johns Hopkins Universitet i USA just för att lyssna på när man trippar. Det var en riktigt behaglig upplevelse, låg där i en timme och bara lät det komma, släppte på allt och alla förväntningar. Inga kraftiga visuals men upplevelsen blev väldigt behaglig i kombination med musiken, det här du beskriver med att sinnena mixas samman och flyter ihop, som att det inte längre finns någon barriär mellan de olika sinnesintrycken som skiljer de åt kände jag inträffa när jag låg där. Ens sinne slutar rationalisera saker och ting, allt tappar logik på något sätt, svårt att förklara. Trodde jag skulle få lite mer visuals men det blev mer som en stark microdos, men jag klagar inte. Gick sen upp och fixade lite mat att äta för att sedan ta en promenad längs havet i solnedgången, det var riktigt najs.

Jag känner igen det här du beskriver med att både minnet och koncentrationsförmågan var i det närmast obefintlig. Jag upplevde något liknande själv när svampen började avta men såg det som en positiv effekt. Det är tecken för mig att jag befann mig i ett nyttigt tillstånd att bara låter saker vara som de är, jag kände mig "nollställd" på något sätt. Lite som lugnet som infinner sig och stannar kvar efter att man har mediterat.

Jag är ganska ny när det kommer till hallucinogena preparat men mitt tips är att inte försöka tänka så mycket under trippen, ha inga förväntningar, var inte rädd, om man känner att effekten blir för påtaglig - kämpa inte emot, låt det komma bara, det kommer gå över. Ha respekt för svampen. Att göra något produktivt innan man trippar tror jag också är en bra idé eftersom det försätter än i ett bra mindset, att städa, träna, meditera eller liknande.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback