Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 22:18
  #133
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lyckades man plocka en platinum tillslut. Hoppas man får se mer av uedas verk på ps4 i framtiden. ico shadow of collossus och the last guardian. Mästerverk alla tre.

Tror min snabbaste speedrun blev på 1,40 tillslut. Men då spelade jag på easy med queens sword. Så kanske inte så konstigt. Däremot var vissa av hard time trials lite utmanande ändå även om en del var det av fel anledningar. "läs kameran".
Citera
2018-04-29, 19:14
  #134
Medlem
punanihunters avatar
Klarade spelet nu.
Fastnade på sista bossen i typ 3 timmar och var tvungen att kolla på en walkthrough. Men det jag fastnade på var så jävla dumt. Det var när man kom in i Malus och stod vid hans fötter. Såg ej att det fanns handtag i ena sidan av hans rustning att klättra upp jäveln på (belysningen var för jävla dålig). Det var bara det jag kollade upp så det kan väl knappas räknas som fusk?
För övrigt är spelet ett riktigt mästerverk!

Tillbaka till God Of War.
__________________
Senast redigerad av punanihunter 2018-04-29 kl. 19:18.
Citera
2018-05-08, 01:31
  #135
Medlem
sjukt stämningsfullt spel. precis som ico känns det väldigt mystiskt.
Citera
2019-03-15, 20:22
  #136
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kul att läsa igenom sina inlägg ett år senare var mycket som strulade för mig så var irriterad. Men fan vilket spel. Eller rättare sagt upplevelse. Det sitter kvar i huvudet såhär ett år senare. Såg att jag gav det 7,5 först haha. Är fan topp 5 någonsin nu på min lista över världens bästa spel. Med tanke på hur kort det är så är det ett spel alla borde uppleva och något jag rekommenderar rätt ofta.

Kör igenom ico igen nu när playstation now släpps. Ska nog köra igenom SotC "originalet" (är ju HD-versionen till PS3 som finns på PS now så inte riktigt originalet) efter det. Sen till PS4 igen.

Ser också att jag skrev att jag tänkte sälja spelet. Haha vad man kan ändra sig.

Jag... Gör... Det... Hmm... Jo.. Fan...Nej jag kan inte.. Jo.. Det är så bra... 10av10.
Citera
2019-03-15, 20:28
  #137
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Tycker verkligen bluepoint ska göra en remake av ICO. Det är ett spel som fler borde ha spelat. SotC är ju mer populärt och sålde mer mycket pga. bättre marknadsföring osv. plus remaken. Men hoppas ICO får en också. Gillar ni SotC borde ni köra ICO. Håller nog SotC lite högre men ändå.
Citera
2019-03-16, 10:36
  #138
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tycker verkligen bluepoint ska göra en remake av ICO. Det är ett spel som fler borde ha spelat. SotC är ju mer populärt och sålde mer mycket pga. bättre marknadsföring osv. plus remaken. Men hoppas ICO får en också. Gillar ni SotC borde ni köra ICO. Håller nog SotC lite högre men ändå.
Hehe ren uppenbarelse eller spelade du nyss om spelet? Men jo detta är ett mästerverk. Kul och tänka tillbaka på. Musiken. Atmosfären. Striderna mot colloserna. Färden dit. Är verkligen något alldeles extra och unikt detta spel. Håller nog SoTC högre än ico, fast å andra sidan har jag det mer i minne. Var ett tag sen jag lirade ico. Så kanske därför. Skulle också gärna se en remake på det. Om inte annat får dem gärna släppa spelet igen på ps4. Har inte kvar mitt ps3. Vad tycte du om the last guardian då? Om du spelat det. Vet att det blev lite blandade reaktioner man jag själv höll det väldigt högt. Lika högt som dess föregångare. Tyckte mig läsa för ett tag sen att ueda jobbade på någonting nytt. Något väldigt originellt enligt honom själv. Var väldigt vagt vad det var för något men hoppas han har ett nytt stort projekt på gång i likhet med ico spelen.
Citera
2019-03-17, 07:56
  #139
Medlem
punanihunters avatar
Fantastiskt spel. Har varvat det 3 gånger och det är sånt spel som jag kommer spela om och om igen igenom åren. precis som jag gjort med the Last of Us, som jag varvat 5 gånger.
Lite som filmen Matrix. Jag kollar på filmen vartannat år typ. Man har vissa filmer, spel, böcker som man ombesöker med jämna mellanrum.
Har ej spelat The Last Guardian eller Ico. Som tur är har jag behållit mitt PS3, och har Ico på hårddisken.
Citera
2019-03-18, 19:25
  #140
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hehe ren uppenbarelse eller spelade du nyss om spelet? Men jo detta är ett mästerverk. Kul och tänka tillbaka på. Musiken. Atmosfären. Striderna mot colloserna. Färden dit. Är verkligen något alldeles extra och unikt detta spel. Håller nog SoTC högre än ico, fast å andra sidan har jag det mer i minne. Var ett tag sen jag lirade ico. Så kanske därför. Skulle också gärna se en remake på det. Om inte annat får dem gärna släppa spelet igen på ps4. Har inte kvar mitt ps3. Vad tycte du om the last guardian då? Om du spelat det. Vet att det blev lite blandade reaktioner man jag själv höll det väldigt högt. Lika högt som dess föregångare. Tyckte mig läsa för ett tag sen att ueda jobbade på någonting nytt. Något väldigt originellt enligt honom själv. Var väldigt vagt vad det var för något men hoppas han har ett nytt stort projekt på gång i likhet med ico spelen.
Inte spelat om det. Spelar dock originalet på PS now just nu bara så man kan jämföra lite. Är ju HD-versionen av originalet. Sjukt bra jobb av Bluepoint. Originalet känns nästan ospelbart i jämförelse med PS4-versionen. Är iofs. ett PS2-spel är värt att komma ihåg så är imponerande för att vara ett spel från den generationen. Grymt bra remake till PS4. Kommer alltid föredra remaken nu. Klarat 5 på originalet nu, när man vet vad man ska göra funkar det ändå bra.

Är ett spel man tänker på då och då. Fastnat i huvudet och växer med tiden. Är pga. det du skriver, grym atmosfär, musik osv. Håller också det högre än ICO men båda är bra. The last guardian var ok men inget mästerverk som detta. Ska dock spela om det, bara kört det en gång. SotC är väl typ 7e nu och då har jag inte räknat med time trials.

Av samma anledningar som det var bra med en remake till SotC är det samma anledningar till att ICO behöver en remake. Grafik och kontroller framförallt.

Ska kolla upp det där. Visste inte att han jobbade på nåt nytt. Min största anledning till köpet av PS3 var faktiskt TLG haha, så kom det typ halvfärdigt till PS4 men det har ju sin charm det med och är speciellt på samma sätt som ICO och SotC.

Kommer en remake som är riktigt bra och som kanske lägger till lite kan nog ICO utmana. Men SotC är en annan grej med kolosserna.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2019-03-18 kl. 19:38.
Citera
2020-02-26, 19:14
  #141
Medlem
JoeL431s avatar
Spelet går att ladda ner för PS+ medlemmar gratis under mars. Känns som ett schyst spel att dela ut.
Citera
2020-03-23, 18:22
  #142
Medlem
Gavins-Friends avatar
Mitt favoritspel. Sånt där man tänker på långt efter man klarat det och kan plocka upp och köra om då och då.

Kort men en av de bästa storys jag vet. Mystiskt och djupt.
Citera
2020-03-26, 17:54
  #143
Medlem
RickeyMourkes avatar
Riktigt bra spel. Rekommenderar att spana in den här videon som var riktigt intressant faktiskt. Gled in på den som av en händelse men kunde inte sluta titta. Har man 22 minuter över (det har väl alla i coronatider) och har ett gamingintresse så är det obligatorisk tittning. Väldigt mystiskt och fint.

The Decade-Long Quest For Shadow of the Colossus’ Last Secret https://www.youtube.com/watch?v=jQNeYbBiCKw
Citera
2020-03-26, 19:48
  #144
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke
Riktigt bra spel. Rekommenderar att spana in den här videon som var riktigt intressant faktiskt. Gled in på den som av en händelse men kunde inte sluta titta. Har man 22 minuter över (det har väl alla i coronatider) och har ett gamingintresse så är det obligatorisk tittning. Väldigt mystiskt och fint.

The Decade-Long Quest For Shadow of the Colossus’ Last Secret https://www.youtube.com/watch?v=jQNeYbBiCKw
Vad lustigt att se denna kommentar. Slösurfade lite på youtube och hamnade själv just där nyligen och skulle dra till med en kommentar om den. Shadow of the colossus är verkligen ett exempel på ett spel som fått kultstatus från fanbasen. Fascinerande och se och läsa alla hemligheter/spekulationer kring spelet som man aldrig hittade själv. Mycket av det kommer ju från en viss nomad colossus på youtube som grävt ordentligt i spelet. Nämns ju bland annat i videon du länkade till. Finns en del fascinerande läsning på gamefaqs sida för gamla ps3 versionen också exempelvis. Just nomadcolossus blev ju tillochmed uppmärksammad i creditsen av bluepoint games som gjorde remaken

https://www.youtube.com/results?sear...nomad+colossus

Ett av de mest fascinerande spel jag spelat. Ueda är ett riktigt geni. Hoppas verkligen han får ut sitt nästa projekt som det varit väldigt tyst om en bra tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback