• 1
  • 2
2022-04-25, 22:22
Medlem
7hhhs avatar
Jag är beroende av att prenumerera på olika tidningar och jag har i några års tid haft runt tusenlappen kvar att leva på efter att allt är betalt. Jag kom idag på att det kanske kan vara möjligt att börja jobba hos Postnord och sedan hoppas att andra prenumererar på en massa tidningar och då drar jag till jobbet några timmar tidigare och läser igenom alla tidningar innan det är dags att leverera. Vad tror ni om detta? Jag hoppas då kunna avsluta några prenumerationer och själv ha mer pengar över varje månad.

Har ni fler tips på ovanliga sätt att spara pengar?
Citera
2022-04-25, 22:27
Medlem
Milton.Millss avatar
Om det inte är en trolltråd så är jag fan imponerad över din påhittighet i hur man stillar ett tidningsberoende. Kör på bara
Citera
2022-04-25, 22:30
Medlem
Lejonparten av magasinen distribueras väl inplastade
Citera
2022-04-25, 22:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
TS påhittighet är förstås beundransvärd men det finns ett enklare sätt att läsa tidningar på: TADA.... READLY!!
Prenumerera https://se.readly.com/Prenumerera på Readly och läs tusentals olika tidningar och magasin.
Det finns både app för mobilen och man kan läsa i datorn. Smart va?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-04-25 kl. 22:38.
Citera
2022-04-25, 22:50
Medlem
yz44s avatar
För att det ska fungera krävs att inkomsten inte minskar vid arbetsbytet.

Om det är internationella tidningar så går de ofta att ladda ner från nätet.
Citera
2022-04-25, 22:51
Medlem
Knastratts avatar
Pressreader! Låna gratis via bibblan.
Citera
2022-04-25, 22:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Gillar du trycksvärta på fingrarna eller har du bara inte råd med Internet?
Citera
2022-04-25, 22:55
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
TS påhittighet är förstås beundransvärd men det finns ett enklare sätt att läsa tidningar på: TADA.... READLY!!
Prenumerera https://se.readly.com/Prenumerera på Readly och läs tusentals olika tidningar och magasin.
Det finns både app för mobilen och man kan läsa i datorn. Smart va?

Ja, Readly ger väl tillgång till det mesta för 59kr/månad eller nåt? Ta ett jobb på posten och åka till jobbet tidigare ihop om att få läsa andras tidningar känns naivt.
Eller menar Ts att han ska stå vid sorteringsbandet och plocka undan det som verkar intressant och läsa på nån rast eller tror Ts att posten kommer till posten färdigsorterad?
Citera
2022-04-25, 23:07
Medlem
7hhhs avatar
Ni fattar ju inte ett skit, jag prenumererar väll på tidningarna av en anledning ...
Citera
2022-04-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Jag är beroende av att prenumerera på olika tidningar och jag har i några års tid haft runt tusenlappen kvar att leva på efter att allt är betalt. Jag kom idag på att det kanske kan vara möjligt att börja jobba hos Postnord och sedan hoppas att andra prenumererar på en massa tidningar och då drar jag till jobbet några timmar tidigare och läser igenom alla tidningar innan det är dags att leverera. Vad tror ni om detta? Jag hoppas då kunna avsluta några prenumerationer och själv ha mer pengar över varje månad.

Har ni fler tips på ovanliga sätt att spara pengar?
I stället för att dra till jobbet några timmar tidigare och gratisläsa, så skulle du kunna jobba med lön de timmarna och få ihop till dina prenumerationer på nolltid.

Jag har en bekant som jobbar på PostNord och han blir erbjuden extrapass hela tiden. Så jobbmöjligheter finns nog.

Förutom arbetsledare är det mycket kameror på terminal och sortering så det är inte bara att plocka en bunt tidningar och gå till fikarummet och läsa.
Citera
2022-04-25, 23:16
Medlem
MrMadoffs avatar
Eller så betalar du en tidningsutdelare (det är dom som delar ut tidningarna på nätterna) en röding i månaden elle något så kanske han kan köra en extra sväng varje dag hem till dig?
Citera
2022-04-25, 23:17
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Ni fattar ju inte ett skit, jag prenumererar väll på tidningarna av en anledning ...

Ja, och du undrar om du genom en anställning på posten kan läsa dessa gratis. Vi fattar mer än du tror, uppenbarligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in