Citat:
Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Många feminister känner på det sättet när de blir äldre. De blir lurade till att tro att det finns ett "patriarkat" och att män försöker trycka ner dem. Anledningen till att många män tror på kärnfamiljen beror på att det är ett fungerande koncept som producerar lyckliga, stabila människor, och inte för att de vill att kvinnor ska vara deras slavar.
De valde själva. Vi kan tycka synd om dem så mycket vi vill, men för dem är män fortfarande fienden.
Citat:
Jag är övertygad om att de flesta kvinnor innerst inne vill vara i ett seriöst förhållande med en man och skaffa barn, samt att vara hemma med barnen. Men de blir lurade av äldre bittra feminister till att tro att detta är en form av förtryck. Kvinnor är följare, och de följer därför varandra angående olika typer av trender.
Det har varit en sjujäkla resa, men äntligen börjar vi komma tillbaka till ruta ett. Jag spekulerar vilt utan vetenskapliga belägg att kvinnor är varandras systrar, men också konkurrenter. Självklart vill kvinna att hennes medsyster ska vara lycklig, men bara när hon har fått sitt. Ju fler kvinnor en kvinna lurar bort från stabila förhållanden med män, desto bättre chans för henne att ha sällskap och hitta en ledig man. Konkurrensens handlar om status, toppmännen, status, "icke önskvärda män"s resurser och status.
Citat:
Många kvinnor har ända sedan 80-talet gått på den feministiska propagandan, och spenderar därför sina unga år åt att utbilda sig och arbeta. När de sedan blir äldre och vill hitta en man, blir detta givetvis mycket svårare pga två saker. För det första ser de inte lika bra ut längre, och för det andra har de en inkomst tack vare sitt arbete, och kvinnor går sällan in i förhållanden med män med lägre inkomst än de själva.
Jag inser nu att vi alla har sprungit marxismens ärende när vi har legat runt som vilddjur. Först lurade Marx kvinnan att gå emot sin natur, nu ger sig Marx på singelmammans barn via skolan för att göra det ultimata upproret mot naturen, sterilisering av barn, (varför kan jag aldrig få till det rätt från början?!) jag menar, könsbekräftande vård.
Citat:
Det finns undersökningar i USA som säger att hälften av alla kvinnor 2050 (tror jag det var) kommer att dö ensamma utan några barn. Detta är ett resultat av feminismen, som kommer att leda till västvärldens kollaps.
Transaktivisterna (som indoktrineras i en skola nära dig, där transor läser sagor för barn) kommer vara transhumanismens nyttiga idioter. Nästa gång du har med ideologi att göra, titta på vad de gör, inte vad de säger.