• 6
  • 7
2022-04-24, 21:41
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
fint, då blir det ännu billigare. kanske kan köpa hela BRF.

Haha, ptja.

Beror på hur många värdesäkrade miljoner du sitter på. Svårt att se en extrem bostadskollaps som en enskild händelse. De flesta tillgångar så som valutor, guld, aktier, krypto mm. lär falla i värde. Alltings bubbla spricker, absolut den tanken kan jag tänka mig, men om det blir hög inflation i 3 år till och din köpkraft minskas med 50 % samtidigt som tillgångsinflationen ökat 50 % så är du lika fattig när det kraschar. De riktigt rika köper upp allt i vanlig ordning när det väl kraschar.
Citera
2022-04-24, 22:09
Medlem
Varför frågar du FB vad du ska köpa för lägenhet? Är det en investering och du tänker hyra ut? Vi vet väl inte vad för behov du har. Hur ska du veta när det nått botten då?

Nu när du bestämt dig för att låna miljoner när räntan gått upp. Är du lack för du missade uppgången?
Citera
2022-04-24, 22:12
Medlem
qups avatar
Jag kommer inte köpa BR. Köp gård, mark eller fritidshus ute i skogen. Det ska jag göra. Ju längre bort från människor den dagen det smäller ordentligt desto bättre.
Citera
2022-04-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Ockerpris är olagligt.
Sötbrödsdagarna är förbi..

För första gången åtalas en person misstänkt för att ha hyrt ut sin lägenhet i andra hand utan tillåtelse från hyresvärden och till överhyra, rapporterar Hem & Hyra.

Lagen kring andrahandsuthyrning skärptes i oktober 2019. Att hyra ut svart till överhyra är sedan dess ett brott som kan ge upp till två års fängelse.
Ockerpris/överhyra gäller bara hyresrätter. Den här tråden handlar om bostadsrätter och dom får du hyra ut i andra hand till vilket pris du vill.
Kanske sånt som är värt att veta innan man kastar sig med huvudet före in i en diskussion på internet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in