Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-24, 06:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Skälby på 70-talet. Vilket dröm område. Bara fina radhus och villor. Fina lekparker och nybyggt. Sen började förfallet i Vallby.

Det är fortfarande lika fint förutom att det ligger nästgårds Bäckby
Citera
2022-04-24, 07:49
  #14
Medlem
Hur kan polisen ha information om att cyklarna har lite tjockare däck men inte ett skit på gärningsmännen?
Citera
2022-04-24, 07:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det ska ha handlat om ett klockrån. Mannen sköts i benet i sin villa inför fru och barn. Helt jävla otroligt vad det har blivit av Sverige. Skäms på er politiker!!!



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ten-i-vasteras

Medelsvensken och våra bostadsområden är helt oskyddade för denna typ av rån. Det är bara att studera många andra länder och städer. Muromgärdade villor med i vissa fall taggtråd uppe på murkrönet.

Vi har nog bara sett början på denna typ av rån.

Har för mig att det har skett ett flertal klockrån i Västerås som speciellt har drabbat fastighetsmäklare. Det är väl ganska enkelt att skicka ut en spion till en visning. En spion som har till uppgift att se vilket armbandsur som mäklaren har på sig.

(Personligen förstår jag inte denna fascination för just armbandsur varken från BO:s eller GM:s sida men det är min personliga åsikt.)
Citera
2022-04-24, 07:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hur kan polisen ha information om att cyklarna har lite tjockare däck men inte ett skit på gärningsmännen?

Vittne som uppgett att det är en fatbike dom stuckit från platsen med är min gissning
Citera
2022-04-24, 07:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hur kan polisen ha information om att cyklarna har lite tjockare däck men inte ett skit på gärningsmännen?

Troligtvis har gärningsmännen haft fullständig maskering men även om nu de skulle ha varit helt omaskerade så är viss info för känsligt att lämna ut till den breda massan.

Dock tror jag att det går att komma ganska långt med infon om de lite speciella cyklarna. De är inte än så länge alltför vanliga. Inte i alla fall i min hemstad.
Citera
2022-04-24, 07:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hur kan polisen ha information om att cyklarna har lite tjockare däck men inte ett skit på gärningsmännen?
De har antagligen mer än så, men det finns inget skäl till att säga att gärningsmännen var "av arabiskt ursprung, med kort svart hår i en så kallad 'fade'-frisyr. De hade Adidasbyxor, sneakers och talade svenska med brytning". Den beskrivningen är så pass generell att den inte hjälper någon att ringa in en gärningsman då den med lätthet appliceras på typ en miljon människor. Nåja, kanske inte en miljon, men säg att det finns 50.000 grabbar inom 20 mils radie som stämmer överens med den beskrivningen.

Jag förstår att du vill att det ska synas att det var invandrare, men skälet bakom detta misstänker jag vara politiskt, inte brottsbekämpande. Att bara säga att det var en invandrare hjälper föga då vi alla vet det. Hade en av gärningsmännen stuckit ut på något sätt, typ med ett ärr i ansiktet eller med en bruten näsa hade det förstås varit värt att nämna, men det ter sig som att det enda som skiljer dessa grabbar från andra grabbar i orten är hjulen på deras sparkcykel.

Det kan också vara så att brottsoffren inte kunde fokusera på annat än mynningen på pistolen tills dess att MGM hoppade upp på hojarna och bladade, varpå BOs fru kan ha noterat hjulen under flykten från platsen.
Citera
2022-04-24, 07:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Medelsvensken och våra bostadsområden är helt oskyddade för denna typ av rån. Det är bara att studera många andra länder och städer. Muromgärdade villor med i vissa fall taggtråd uppe på murkrönet.

Vi har nog bara sett början på denna typ av rån.

Har för mig att det har skett ett flertal klockrån i Västerås som speciellt har drabbat fastighetsmäklare. Det är väl ganska enkelt att skicka ut en spion till en visning. En spion som har till uppgift att se vilket armbandsur som mäklaren har på sig.

(Personligen förstår jag inte denna fascination för just armbandsur varken från BO:s eller GM:s sida men det är min personliga åsikt.)

Jag tippar mer på att det är så enkelt att folk flashar med bilder på sociala medier. Det krävs en enkel hashtag #rolex sen är det bara in och bläddra sen välja offer, har man tur bor någon i hemstaden och enkelt att få tag i vart bostaden ligger.
__________________
Senast redigerad av Leuko 2022-04-24 kl. 08:03.
Citera
2022-04-24, 08:09
  #20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Polisen larmades vid 22-tiden på lördagskvällen. En man ska ha utsatts för ett rånförsök i en bostad av flera personer.


Skulle vara lite intressant att veta hur rånarna tog sig in?
Citera
2022-04-24, 08:20
  #21
Medlem
Visst är det härligt med att råka ut för en våldsam muslimsk home invasion, kryddad med ett rån och avslutas med mordförsök. Offret, om han vaknar upp och inte dör, lär ju vara psykiskt förstörd för resten av livet.

Sen sitter några här och skyddar de kriminella, "varför ska vi nämna om det var en svart man eller arabiskt utseende".. Ja du, fortsätt med din vänsterblivna politiska agenda och mörka. Det blir jättebra så.

Och den dagen du själv råkar ut för brott så ska jag om jag blir vittne ge minsta möjliga information till polisen med en så vag beskrivning av gärningsmännen att du aldrig ska få uppleva upprättelse. Så får vi se hur det känns. För alla vill leva i ett sånt samhälle, eller hur?

OnT: Ingen som har några namn? Nån måste väl sitta på ett namn på BO.
Citera
2022-04-24, 08:27
  #22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle vara lite intressant att veta hur rånarna tog sig in?

Svenskar är godtrogna och öppnar dörren om någon ringer på. Då fru och barn var hemma och såg delar av rånet så gissar jag att mannen öppnade, blev hotad och sprang in i köket där han blev skjuten. Kvinnan och barnet så tydligen bara delar av allt när de kom till köket.
Rånarna stack säkert efter att de blivit sedda av mamman och barnet.
Denna del av texten bara uppdiktad hur det skulle kunna gått till så det finns ingen sanning i det vad jag vet.

Att vi har människor i detta land som helt enkelt går in i ett hus och skjuter en helt vanlig person i benet bara för att få tag på en klocka är vansinne.

Tacka våra politiker som tycker att vi ska ha dessa människor i vårt land och hoppas att någon högt uppsatt politiker blir attackerad nästa gång på fritiden när inga vakter finns i närheten. Bara så de får känna av det blandade samhället också.
Citera
2022-04-24, 08:32
  #23
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Hur kan polisen ha information om att cyklarna har lite tjockare däck men inte ett skit på gärningsmännen?
Behövs inte längre, alla vet vilken typ av gärningsmän det rör sig om idag.
Citera
2022-04-24, 08:35
  #24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Visst är det härligt med att råka ut för en våldsam muslimsk home invasion, kryddad med ett rån och avslutas med mordförsök. Offret, om han vaknar upp och inte dör, lär ju vara psykiskt förstörd för resten av livet.

För detta kommer han säkert få hundratusen i skadestånd för att någon annan har förstört hans liv. Jag skulle ha svårt att leva som vanligt efter en sån här händelse men tror inte vår rättsstat betalar ut så mycket mer.
Se på kvinnor som blir utsatta för våldtäkt som också brukar få ett par hundra men även här pratar vi om kanske helt förstörda liv.
Plåster på en amputerad kroppsdel kan man lugnt säga.

Nu kan man heller inte säga att en person kommer må bättre av att få 5 miljoner eller 100 tkr då de psykiska och fysiska skadorna inte kommer läkas av pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback