Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-22, 00:25
  #1
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Nu har Maxar Technologies släppt satellitbilder som visar en enorm massgrav i förorten Manhush, knappt två mil utanför centrala Mariupol.

Maxar har analyserat satellitbilder från mitten av mars till mitten av april. Någon gång mellan den 23 och 26 mars har gravarna börjat grävas och därefter utökats successivt.

Bilder från början av april visar gravar i fyra sektioner på uppskattningsvis 340 meter, enligt Maxar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...anfor-mariupol

Där ser man nygrävda massgravar på satellitbilderna, och mer kommer dom att hitta ju mer tiden lider.
I dagarna som kommer, lär de hitta fler massgravar, detta är bara början tyvärr, men ju mer reportrar och journalister som får komma in Mariupol, kommer det ha varit ett värre slaktande av civila än vad vi hittintills sett i Butja. Det kan inte gå någon annan väg när man skickar in Kadyrov och hans tjejener, de vill bara mörda allt det ser. Jag tror till och med att de njuter av det. De är under Putins stövel så kanske tar de ut sin hämnd på de civila i Rysslands "broderland".
Citera
2022-04-22, 00:33
  #2
Medlem
Frågan är hur många som dödats i bombardemanget som ryssarna tydligen malt på med vecka efter vecka?

Sedan kanske även många blivit avrättade med nackskott.

Iallafall, man beräknar redan nu att drygt 20.000 civila i Mariupol fått sätta livet till.

Så massgravarna är ingen överraskning. Det är fullt logiskt att man gräver massgravar när alla liken som ligger överallt på gator och i ruiner samlas ihop.

Men ja, frågan är om ryssarna tillåter att oberoende kommer dit och undersöker liken?
Citera
2022-04-22, 00:41
  #3
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Nu har Maxar Technologies släppt satellitbilder som visar en enorm massgrav i förorten Manhush, knappt två mil utanför centrala Mariupol.

Maxar har analyserat satellitbilder från mitten av mars till mitten av april. Någon gång mellan den 23 och 26 mars har gravarna börjat grävas och därefter utökats successivt.

Bilder från början av april visar gravar i fyra sektioner på uppskattningsvis 340 meter, enligt Maxar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...anfor-mariupol

Där ser man nygrävda massgravar på satellitbilderna, och mer kommer dom att hitta ju mer tiden lider.
I dagarna som kommer, lär de hitta fler massgravar, detta är bara början tyvärr, men ju mer reportrar och journalister som får komma in Mariupol, kommer det ha varit ett värre slaktande av civila än vad vi hittintills sett i Butja. Det kan inte gå någon annan väg när man skickar in Kadyrov och hans tjejener, de vill bara mörda allt det ser. Jag tror till och med att de njuter av det. De är under Putins stövel så kanske tar de ut sin hämnd på de civila i Rysslands "broderland".

Ryska nomenklaturan måste vakna och släng ut putler.
Annars riskerar ryssland ett sämre tillstånd än tyskland efter ww2.
Citera
2022-04-22, 00:47
  #4
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ryska nomenklaturan måste vakna och släng ut putler.
Annars riskerar ryssland ett sämre tillstånd än tyskland efter ww2.

BBC har bättre bilder ifrån satellitbilderna ifrån massgravarna, utmärkta med de nya, och de gamla.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61183056
Citera
2022-04-22, 01:15
  #5
Medlem
Jag tror att lik som ligger på gatan kan förorsaka sjukdommar och om liken är många som i krig då blir det massgravar istället för att man håller en gudstjänst för varje död. Mest troligt nazisterna som hållit staden som mördat civila.
Citera
2022-04-22, 01:19
  #6
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Jag tror att lik som ligger på gatan kan förorsaka sjukdommar och om liken är många som i krig då blir det massgravar istället för att man håller en gudstjänst för varje död.

Så är det. Man tror sig förflyttad 100 år tillbaks i tiden.. Må Ryssland få lida för all framtid för sina gärningar..
Citera
2022-04-22, 01:27
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Jag tror att lik som ligger på gatan kan förorsaka sjukdommar och om liken är många som i krig då blir det massgravar istället för att man håller en gudstjänst för varje död. Mest troligt nazisterna som hållit staden som mördat civila.

Det är troligt att ukrainska armen avrättat ryssvänlig befolkning, sen har jag för mig att ryssarna gräver upp massgravarna för att dokumentera ukrainska krigsbrott.
Citera
2022-04-22, 02:44
  #8
Medlem
Kan väl lika väl va Ukraina som dödat Ryssar? Finns många Ryssar samt pro-ryssar i hela östra Ukraina. Men antar att de bägge sidorna skyller på varandra som vanligt precis som med nato-troll/rysstroll
Citera
2022-04-22, 02:57
  #9
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Så är det. Man tror sig förflyttad 100 år tillbaks i tiden.. Må Ryssland få lida för all framtid för sina gärningar..

De kommer att få betala för detta i årtionden framåt.
Vi ser början på ett ryskt uttåg från europeisk civilisation.
Inom 5 år kommer rysslands befolkning minska med 10 miljoner etniska ryssar .
Kvar i ryssland blir mongoler och andra märkliga asiatiska folkslag.
Citera
2022-04-22, 03:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
De kommer att få betala för detta i årtionden framåt.
Vi ser början på ett ryskt uttåg från europeisk civilisation.
Inom 5 år kommer rysslands befolkning minska med 10 miljoner etniska ryssar .
Kvar i ryssland blir mongoler och andra märkliga asiatiska folkslag.
Har du källor till alla dessa påståenden? Dina känslor och åsikter om Ryssland påverkar väl inte ditt postande? I så fall verkar du vara ett Nato-troll. Bägge sidorna är lika illa.
Citera
2022-04-22, 03:05
  #11
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Har du källor till alla dessa påståenden? Dina känslor och åsikter om Ryssland påverkar väl inte ditt postande? I så fall verkar du vara ett Nato-troll. Bägge sidorna är lika illa.
Källor till vad jag menar ska hända om några år??
Säg, är alla ni putler-fans lika extremt lågbegåvade allihop?
Men du vet väl att efter bara 2 månader har redan 250.000 lämnat mordor.
Det är en sida i detta krig som begår 99.9% av krigsbrotten.
Citera
2022-04-22, 03:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ni alla kommer själva hamna i massgravar tids nog. ERA FÖRBANNADE ÄCKLIGA ORCER!

Även om jag står på Ukrainas sida och mår illa av ryssarnas beteende så kan det också vara ryssar som blivit dödade. Tror du att bara den ena sidan dödar i krig eller vad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback