Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-04-23, 01:24
  #73
Medlem
Polis2010s avatar
Nato och dess allierade är verkligen några att hålla i handen när åskan går. Inga garantier till Finland före de är med som fullvärdiga medlemmar. Hur tror ni Finland och Sverige tar det beslutet? Det är ingen fråga egentligen utan ett svek av Nato. Den som lever får höra vilket ställning Finland tar. Jag är rätt säker på beslutet!
Citera
2022-04-23, 07:46
  #74
Medlem
Jag tycker Putins argument haltar fram som bara den. Man är rädd för att USA kommer allt närmare dem och för att inte ett av de fd. Sovjetländerna ska gå med i Nato, så bombar man dem sönder och samman och mal ner dem till grus, samt mördar allt som kommer i dess väg. Hur ska alla andra reagera i det läget, rädda för ryssen eller amerikanen?

OnT: De där skeppen är där för att markera sin närvaro pga hoten från ryssarna angående Nato medlemskapet.
Citera
2022-04-23, 07:48
  #75
Medlem
Jag noterar att holländarna inte eldat upp sitt flaggskepp ännu. Skrämmande insikt för ryssen kan jag tänka
Citera
2022-04-23, 12:02
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag bifogade länkar från tidningar i ett inlägg i början där det står vilka fartyg som det gäller.

(FB) 4 NATO battleships suddenly appeared the coast of Finland!

Här är NATO’s egna ord:

Jag misstänker att invändningen som några gjort rör ordvalet i rubriken. "Battleship" betyder ju "slagskepp" och några sådana finns inte längre i aktiv tjänst, medan i de meddelanden du länkar till står det "warship" vilket helt enkelt är "krigsfartyg" eller "örlogsfartyg".

Litet meningslöst att invända mot ordval kanske, men nu är det ju en grej som förekommer på FB.
Citera
2022-04-23, 14:38
  #77
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Är väl inget nytt? Det kom ju flera mariner från USA och parkerade i Stockholm sedan gick de och köpte sex av ukrainska horor.



https://www.expressen.se/nyheter/ame...x-i-stockholm/

Skulle vara alldeles hemskt att vara i ett krigsskepp månad efter månad utan sex som 20 år gammal man. Bra att sexköp är tillåtet i nästan alla länder i Europa och Norge och Sverige är undantag. Men om det stationeras utländska soldater i Sverige blir det här ju en intressant fråga. Hur har prostitutionsfrågan hanterats i Norge?
Citera
2022-04-23, 15:33
  #78
Medlem
Alltså en fråga...

Battleship betyder väl slagskepp?

Borde inte ordet vara warship = krigsfartyg (eller kanske örlogsskepp)?

Hoppsan! Detta hade vi redan konstaterat!
Citera
2022-04-23, 15:47
  #79
Medlem
Den militära närvaron beror kanske på den förestående Natoansökan. Putler och hans orcher hotar ju dagligen Sverige och Finland.
Citera
2022-04-23, 17:03
  #80
Medlem
Det har legat tre Nato fartyg utanför Gotland några dygn, men nu är dom borta.
Dom hade transpondern på så det var inget hemligt.
Åkte åt nordöst innan dom försvann eller stängde av transpondern.
Citera
2022-04-23, 17:33
  #81
Moderator
vfs avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Vapen och militär
/Moderator
Citera
2022-04-23, 20:06
  #82
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag misstänker att invändningen som några gjort rör ordvalet i rubriken. "Battleship" betyder ju "slagskepp" och några sådana finns inte längre i aktiv tjänst, medan i de meddelanden du länkar till står det "warship" vilket helt enkelt är "krigsfartyg" eller "örlogsfartyg".

Litet meningslöst att invända mot ordval kanske, men nu är det ju en grej som förekommer på FB.
Det var jag som startade tråden, kopierade bara titeln, tänkte mig inte för
Citera
2022-04-30, 10:39
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vi kan väl börja med att sluta leka förvånade hela jävla tiden. Ryssland har ju gång på gång varnat Sverige och Finland att gå med NATO. För några dagar sen sade Ryssland att de nu har gett den sista varningen men Sverige och Finland fortsätter provocera. Hoppas Finland och Sverige blir attackerade, äckliga arroganta länder som bara provocerar allt och alla inklusive sin egen befolkning.
Tidigare har jag varit i mot Nato medlemskap men har numera svängt främst av 2 anledningar:
1 Ingen ryZz ska bestämma över om mitt land skall vara med eller inte i ett samarbete
2 Ni ska inte sätta er fot på svensk mark
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback