2022-04-20, 17:19
Medlem
Hej! Jag har en heltidstjänst och tjänar 27 000 kr och sen har jag två extra jobb som jag jobbar på ibland och brukar få in runt tre till 5000 kr i månaden innan skatt. Får man räkna med dem i sin inkomst när man ska köpa bostad? Hur ser det ut på bankerna? Jag har försökt hitta info utan resultat
Citera
2022-04-20, 17:44
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Jag har en heltidstjänst och tjänar 27 000 kr och sen har jag två extra jobb som jag jobbar på ibland och brukar få in runt tre till 5000 kr i månaden innan skatt. Får man räkna med dem i sin inkomst när man ska köpa bostad? Hur ser det ut på bankerna? Jag har försökt hitta info utan resultat
Ja, du redovisar dina sammanlagda inkomster. Oavsett om du har ett eller tio jobb.
Citera
2022-04-20, 17:47
Medlem
Henriksss avatar
Absolut!
Är det ett bestående extrajobb så klart det räknas 👍
Citera
2022-04-25, 06:01
Medlem
När jag tog bolån förra året så räknade jag ej med mina extrainkomster, hon på banken sa till mig att
”Jag ser att du tjänar mer pengar än vad du har uppgett, vart kommer dessa ifrån?”

Sa då till henne att jag extrajobbar och tar inte med dessa inkomster då jag jobbade olika mycket månad för månad.
Summan från extrajobbet uppgick till 150k.

Räknade heller inte med kvalificerad övertid från ordinarie jobb som ger runt 20-30k/år.

Hade dock kunnat ta med dessa inkomster, så räkna med ditt extrajobb tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in