2022-04-20, 17:08
Medlem
De två häktade i Norrköping är 28-årige Mahomed Mustaf Hussen, medborgare i Somalia, samt 20-årige Hussein Alhelou, medborgare i Syrien.
Citera
2022-04-20, 17:15
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De två häktade i Norrköping är 28-årige Mahomed Mustaf Hussen, medborgare i Somalia, samt 20-årige Hussein Alhelou, medborgare i Syrien.

För ordningens sak så vore det förträffligt om häktningsframställan länkas. Vore toppen!
Citera
2022-04-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Konstigt nog tillhör samtliga "problem kategorin" och kommer inte kunna utvisas... Där länderna vägrar ta emot dem eller konventioner sätter käpparna i hjulet.
Citera
2022-04-20, 17:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Naturligtvis kan en utländsk medborgare lagföras i Sverige. Det illavarslande är snarare att han inte kommer att utvisas vid fällande dom. Även om åklagaren skulle yrka på utvisning och det finns lagstöd för detta, så tror jag att Migrationsverket gör bedömningen att ingen ska utvisas till Afghanistan p.g.a. den politiska situationen och säkerhetsläget. Och i så fall får fanskapet stanna här oavsett hur grova brott han döms för.
TS, medborgare i Afghanistan, bor i eget hushåll i Linköping, svenskt personnummer är lagförd tidigare ser jag nu.
För vad?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-04-20 kl. 17:39.
Citera
2022-04-20, 17:51
Medlem
Pythia_88s avatar
MAG, bor med kvinna född 1976 i Linköping, har bil, jobbar ev på Östg. Bilmont. , lagförd tidigare för vad?
Citera
2022-04-20, 18:09
Medlem
Pythia_88s avatar
MA, bor med föräldrar och syskon i Linköping, lagförd tidigare, för vad?
Citera
2022-04-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
TS, medborgare i Afghanistan, bor i eget hushåll i Linköping, svenskt personnummer är lagförd tidigare ser jag nu.
För vad?

Ingen aning. Men någon annan i detta forum kan kanske gräva fram svaret på frågan.
Citera
2022-04-20, 19:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Naturligtvis kan en utländsk medborgare lagföras i Sverige. Det illavarslande är snarare att han inte kommer att utvisas vid fällande dom. Även om åklagaren skulle yrka på utvisning och det finns lagstöd för detta, så tror jag att Migrationsverket gör bedömningen att ingen ska utvisas till Afghanistan p.g.a. den politiska situationen och säkerhetsläget. Och i så fall får fanskapet stanna här oavsett hur grova brott han döms för.

Om personen ifråga blir dömd för terrorism, blåljussabotage etc. Så borde det innebära livstids fängelse. Så han kan sitta inlåst tills utvisning är möjlig.

Rent generellt så bör utvisning kunna ske i dessa fall. Då individerna till denna grad missbrukat den skyddsstatus de fått. Detta igenom att delta i upplopp o samhällsomstörtande aktiviteter mot sitt värdland Sverige. De utländska medborgarnas säkerhet måste vägas mot Sveriges og dess medborgares säkerhet. Om något annat land klagar så kan de ju erbjuda sig att ta emot dem.
Citera
2022-04-20, 20:20
Medlem
Visar på rasism att polisen bara häktade invandrare

Såg faktiskt inte en enda ljus vandal, så polisen liksom bara valde ut några muslimer i brist på vita?
Får man ens göra så ?

Senast redigerad av bluckflish 2022-04-20 kl. 20:22.
Citera
2022-04-20, 20:24
Medlem
Ska det bli ett nytt REVA-projekt nu för vänsterslöddren, över att polisen fångar in utefter sitt signalement dom fått ??

"-Du tog mig bara för att jag ser ut som den på efterlysningen!!!"
Citera
2022-04-20, 21:36
Medlem
bithaxs avatar
500 deltog. 5 blir dömda.
Citera
2022-04-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Illavarslande att en av de häktade i Linköping ej är svensk medborgare. Kan den personen lagföras i Sverige? Blir lite sur nu. Inte bra detta.

Han ska utvisas!

Inget annat är acceptabelt.

Pissar på landet som matar honom och ger honom allt, äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in