• 1
  • 2
2022-04-20, 08:21
Bannlyst
1. Vilken drog anser ni man rent generellt sett ser mest påverkad ut av? Där det inte gör att dölja det hur man än försöker. Är det amfetamin?

2. Vilken drog kan man vara ganska påverkad av men ändå se (relativt) nykter ut? Smärre mängd av någon opiat eller?

3. Vilken drog kan man själv känna sig (relativt) nykter på, men se sjukt påverkad ut av? Klassikern här är ju fullt folk som sluddrar fram sina ord och säger att de minsann inte är det minsta fulla. Benso är väl också ganska känt för sin "delusion of sobriety"?
Citera
2022-04-20, 10:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Benso skulle jag säga att man ser mest påverkad av. Har träffa många flöddrade som inte trott att det syns på dem att de tagit något, samma för mig själv när jag har tagit det. Visserligen så spelar mängden också stor roll och det gäller alla droger.
Men jag har tagit opiater och tjack och ingen har märkt det på mig.
Citera
2022-04-20, 10:57
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
1. Vilken drog anser ni man rent generellt sett ser mest påverkad ut av? Där det inte gör att dölja det hur man än försöker. Är det amfetamin?

2. Vilken drog kan man vara ganska påverkad av men ändå se (relativt) nykter ut? Smärre mängd av någon opiat eller?

3. Vilken drog kan man själv känna sig (relativt) nykter på, men se sjukt påverkad ut av? Klassikern här är ju fullt folk som sluddrar fram sina ord och säger att de minsann inte är det minsta fulla. Benso är väl också ganska känt för sin "delusion of sobriety"?

1 .Jag skulle nog säga tjack, det går fan inte att missa även om du är både blind och döv.

2. Opiater, ja där tror jag du har rätt.

3. Psykadeliska droger, eller tjack igen, om du varit vaken för länge. Eller helt enkelt alkohol.
Citera
2022-04-20, 11:00
Medlem
eenoks avatar
Crack, sen får man väl diskutera mängd också, man kan ju sköta sig på en 0.001g crack säkert.

Alla substanser har nog en tydlig gräns där det blir tydligt beroende på hur mycket man tar,

Säger vi en normal till hög dos vilket de flesta gillar att bruka enligt min uppfattning när det kommer till dom vanligaste substanser som cirkulerar så skulle jag säga att mdma är rätt högt upp på listan tillsammans med alkohol och heroin tror jag är lätta att lista ut.

Sen har vi ju extrema hallucinogena droger och folk som spårat men svårt att säga exakt vad det är då kanske
Citera
2022-04-20, 11:16
Medlem
vadsadusadus avatar
Benso är en lurig jävel, för hur mycket man än tar tror man inte det syns. Vilket det givetvis gör, oftast redan efter mycket mindre doser än man tar för att "knarka på".

Har stött på ett par stycken som varit påverkade där jag inte kunnat avgöra vad de varit påverkade av, men har alltid lätt för att känna igen en benso-missbrukare. Kanske är det så som man känner sig själv känner man andra.
Citera
2022-04-20, 11:22
Medlem
tilsammansnus avatar
Kan nån berätta det, hur fan ser ni det på långt håll ? Jag har varit i sällskap där nån tittar långt bort och ser på nån att denne är påverkad. Och jag undrar hur fan kunde personen veta, samma har jag hört att poliser inom knarkspan t.ex jobbat som bartendrar innan vilket gett dem fördighet. Jag fattar att pupillstorlek säger nåt men då måste man vara nära inpå och stirra.
Citera
2022-04-20, 11:28
Medlem
Normal dos

Mdma, alkohol.
Amfetamin om du har varit vaken ett tag
Citera
2022-04-20, 11:32
Medlem
Custom_mades avatar
Alkohol, benso, mdma.

Kroppsspråk, medvetenhet om hur man agerar osv.
Citera
2022-04-20, 12:33
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Kan nån berätta det, hur fan ser ni det på långt håll ? Jag har varit i sällskap där nån tittar långt bort och ser på nån att denne är påverkad. Och jag undrar hur fan kunde personen veta, samma har jag hört att poliser inom knarkspan t.ex jobbat som bartendrar innan vilket gett dem fördighet. Jag fattar att pupillstorlek säger nåt men då måste man vara nära inpå och stirra.

Skulle säga att mycket sitter i kroppsspråket, rörelsemönster. Sen om man är tillräckligt nära så syns det i blicken. Ofta i hur närvarande personen är. Vissa droger gör dig avkopplad från tillvaron och det syns i blicken. Ibland tror jag nog är tjackad men dom kan också va riktigt psyksjuka. Men supertjackisar som varit vakna länge går ju inte att missa. Själv har jag både jobbat och gått i skolan på de flesta droger utan att någon märkt, men man kan ju inte maxa doserna direkt.

Skulle säga att alla droger syns men att det mest beror på dosering och vem som tittar. Sen om man klär sig och annars beter sig som en pundare så är det ju liksom omöjligt att dölja.

Edit: Sen är det ju hur folk beter dig, för glad? Knark. För avkopplad? Knark. För vad som hemst? Knark.
Citera
2022-04-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan

1. Heroin skulle jag säga, då vi alla har väll sett hur heroinister sitter/ligger/står upp och "sover" . Sen ligger väl mdma nära till hans oxå eller dom som skjuter meth.
2. Meth/amf kan man ju även se rätt reko ut på ifall man inte kört all in eller skjutit skiten.
3. Får nog svara benzo på den.
Citera
2022-04-20, 13:40
Medlem
Elikos avatar
LSD och MDMA, pupillerna blir tefat. Till er som skriver tjack, benso och alkohol vill jag påstå är fel ute, framförallt i kombination. Missbrukar man dessa droger blir man snarare normal under påverkan och ett vrak under AT.
Citera
2022-04-20, 13:46
Medlem
Avsiktarens avatar
Alkohol för att folk vet hur fulla människor är. För andra droger måste man själv vara i knarksvängen för att fatta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in