2022-04-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
"Det är fel, men jag håller med om att det är rätt"? Så länge andra straffas och inte du så var det alltså helt rätt fast ändå fel. Ffs !??!?!?? Kallas för dubbelmoral.

Har du lässvårigheter?

Reportern får tycka vad han vill men ska ej uttala sig offentligt på detta vis.
Citera
2022-04-19, 22:33
Medlem
SVT har ju skapat detta sverige.
det är liksom deras egna hjälplösa projekt som de studerar.
projektet är som ett barn med självskadebeteende, men som ingen får hjälpa.

finns väl mycket som behöver förbättras/demokratiseras/åtgärdas.

Uppmuntrar alla till att läsa om dygder,
de gamla filosoferna var ödmjuka människor som lade stor vikt vid grundläggande dygder.
Lägger man till några dygder i sitt liv så har man börjat förändra världen genom sig själv.
Senast redigerad av tribman 2022-04-19 kl. 22:42.
Citera
2022-04-19, 22:35
Medlem
Manginazs avatar
Alla på SVT borde stängas av, så en bra början.
Senast redigerad av Manginaz 2022-04-19 kl. 22:35. Anledning: felskrivning
Citera
2022-04-19, 22:36
Medlem
Citat:
Så nu duger det, så länge dom tar ställning emot det DU står för? Men när de handlar om andra frågor då är dem idioter ? Var dom lika bra när dom tog ställning för att öppna sina hjärtan, eller är du en hycklare?
Du missar ju helt poängen med diskussionen. Dom ska inte ta ställning utan förhålla sig objektiva och neutrala i sin rapportering. Alltså var det lika fel att ta ställning i flyktingfrågan som i detta ärende.
Citera
2022-04-19, 22:36
Medlem
Förtroendet för svt riskerar att ta skada?

Sen när har svt brytt sig om det? De har bedrivit ensidig rapportering och propaganda under flera år. Längre än många här i tråden har levt.
Citera
2022-04-19, 22:37
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Har du lässvårigheter?

Reportern får tycka vad han vill men ska ej uttala sig offentligt på detta vis.
Jag har inte uttryckt något ställningstagande ang reporten i ts tråd så vet inte vad d skäller på mig för.

Däremot reagerade jag på den brutala dubbelmoralen vilket du då kom in i bilden och bekräftade det ytterligare.
Citera
2022-04-19, 22:39
Medlem
SVT-reportern:

- Var i tjänst
- Bar SVT-kläder
- Bar arbetsutrustning

Och tog tydlig ställning i en politisk fråga.

Givetvis bör han skiljas från sin tjänst. Han har uppvisat otroligt dåligt omdöme och omognad.
Citera
2022-04-19, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har inte uttryckt något ställningstagande ang reporten i ts tråd så vet inte vad d skäller på mig för.

Däremot reagerade jag på den brutala dubbelmoralen vilket du då kom in i bilden och bekräftade det ytterligare.

Du kan uppenbarligen inte läsa vad man skriver ens.

Svarar ej dig mer.
Citera
2022-04-19, 22:43
Medlem
Silverss avatar
Helt rätt. Vad man som anställd på SVT/SR tycker privat är irrelevant och är inget vi skattebetalare ska behöva betala för.
Citera
2022-04-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lika mkt som danskjävlen får bränna koranen måste ju en journalist få kalla ngn idiot oavsett i tjänsten eller ej.
+1
Citera
2022-04-19, 22:57
Medlem
Klart man ska säga som det är. Paludan är en idiot och upploppsstartare. Borde självklart vara fängelsestraff för sådant. I USA så hade han dessutom stämts på miljoner och fått betala..
Citera
2022-04-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så roligt att man kan det här forumet utantill...

Redan när jag läste rubriken VISSTE jag att majoriteten helt plötsligt hatar yttrandefrihet och anser att det är en bra grej att tysta folk med "fel åsikter".

Yttrandefrihet i sitt jobb som neutral reporter?
Är du seriös?
Anser du att det är okej om en reporter som bevakar ett SD möte applåderar och skriker ut med packet i direktsändning med?
Är ju yttrandefrihet…dah….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in