Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Men du kan glädja dig, för Gonzalo Lira verkar vara undanröjd av de demokratiska krafterna.
Så du förstår alltså inte varför det är en korkad idé? Du har alltså lika lite självbevarelsedrift som Gonzalo.
Vi vet inte ens vad som hänt än. Detta är en uppmärksamhetstörstande hora av sällan skådat slag så att hela skiten bara är ett jippo för att få uppmärksamhet är knappast uteslutet. Inte heller att han dött av ryska bomber då ryssarna bombat Kharkiv hela helgen och inte heller är det uteslutet att han bara är fängslad eller tagit sitt förnuft till fånga och är just nu på väg ut ur landet.
Jag glädjer mig inte om han är död, men jag tycker inte det minsta synd om honom av några anledningar.
Den första är att han var alldeles fnittrig och glad i början av kriget och tyckte detta verkar jätteskoj(se själv från timestampen vid 3:27 och avgör):
https://youtu.be/iz4KhdoVCyw?t=207
Den andra är att han lämnade sin fru och sitt barn ensamma för lite youtube-clicks i ett land som befinner sig i krig där ryska våldtäktspatruller springer omkring och bomber regnar ner.
Och den tredje är att han inte väntade tills han befann sig utanför landet som blivit invaderade och befinner sig i krig innan han började snacka skit om det. Bomber regnar ner över hela Ukraina och civila dör varje dag och städer utplånas, och så kommer det en jävla utlänning till chilenare som snackar skit om Ukraina och kallar alla ukrainare för grisar och att bomberna som regnar ner på dig och din familj är avsedda att "befria" dig från en globohomokomplott och att Putin är räddaren av världen. Du ser ingen anledning till att detta kanske provocerar lokalbefolkningen? Ingen alls?
Allt den här idioten hade behövt göra var att sätta sig på ett tåg till Polen eller valfritt säkert land och därifrån snacka sin skit, men det gjorde han inte för han ville få mer clicks och clout på Youtube.
Så nej, jag tycker inte det minsta synd om honom, däremot är det synd om hans familj och son om han nu är död som får växa upp utan en pappa för att hans pappa föredrog youtube-clicks och uppmärksamhet före sin familj.