2022-04-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Först och främst, lokalbelokningen i Kharkiv är till över 90% ryssar.

Han evakauerade sin familj till Ryssland som ligger 40km bort.

Dock kan jag hålla med om att det var otroligt märkligt beteende av honom att stanna kvar själv.

Vet att han fick förflyttas mellan olika safe houses den senaste månaden då Azov hade satt ett pris på hans huvud...i Bitcoin.

Hoppas att han lever och mår bra. Befarar dock det värsta.

"Evakuerar" han sin familj till fienden som dödar ukrainare visar det att något är allvarligt fel.
Citera
2022-04-20, 11:54
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
"Evakuerar" han sin familj till fienden som dödar ukrainare visar det att något är allvarligt fel.

Idiot! Hans fru är rysska från Ukraina. Hälften av alla som bor i Ukraina är etniska ryssar.
Citera
2022-04-20, 12:35
Medlem
Tradens avatar
Har checkat hans filmer för många år sedan, blev lite häpen att se han dyka upp i Ukraina.

Att han sitter i Ukraina och snackar skit om den Ukrainska ledningen mitt under pågående konflikt är ju minst sagt.....anmärkningsvärt eller något. Om han blivit mördad konfirmerar det ju ironiskt nog bara det faktum som Mr.Gonzalo hävdad hela tiden, nämligen att Ukraina sysslar med samma sorts krigsbrott som man hävdar att Ryssland ägnar sig åt.
Citera
2022-04-20, 12:39
Medlem
Citat:
Idiot! Hans fru är rysska från Ukraina. Hälften av alla som bor i Ukraina är etniska ryssar.

There are between 11 and 12 million ethnic Russians in Ukraine,

Sist jag kollade så är 12 inte hälften av 44.
Citera
2022-04-20, 12:47
Medlem
Citat:
Först och främst, lokalbelokningen i Kharkiv är till över 90% ryssar.

Och? Ger det en magisk sköld mot ryska bomber och missiler?

Citat:
Han evakauerade sin familj till Ryssland som ligger 40km bort.

Källa på det? Såvitt jag vet har han inte sagt var hans familj tog vägen. Däremot vägrade han evakuera sin familj i typ en månad.

Och stämmer detta är han ju bara ännu mer korkad än vad man trodde möjligt. Evakuera sin ukrainska familj till fienden.

Citat:
Vet att han fick förflyttas mellan olika safe houses den senaste månaden då Azov hade satt ett pris på hans huvud...i Bitcoin.

Nja, det stämmer inte riktigt. Det var någon som erbjöd bitcoin för information om var han befann sig i en livestream i hans chat. Vem det var vet ingen, kan lika gärna varit ett troll.

Citat:
Hoppas att han lever och mår bra. Befarar dock det värsta.

Jag hoppas han tagit sitt förnuft till fånga och lämnat landet, även om jag anser att han är en idiot av sällan skådat slag. Det finns dock mycket som kan ha hänt som nämnt tidigare i tråden. En sak som inte nämnts är att han hade riktigt stora hjärtproblem och har sagt i tidigare videos att han bara hade 18-24 månader kvar att leva.

Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Fox journalisten Benjamin Hall t ex blev skjuten och fick amputera ett ben och en fot, två andra dog med honom i samma bil, efter att ukrainska soldater öppnade eld på dem vid en checkpoint.

Benjamin Hall blev beskjuten av ryska trupper, så sluta ljug.

Citat:
Hall and his team were reporting in Horenka, on the outskirts of Kyiv, when the vehicle they were traveling in was hit by Russian shelling on March 24.

Citat:
A British journalist who lost half a leg in Ukraine said he was “damn lucky” to survive a deadly shelling attack by Russian forces while reporting on the invasion.

Benjamin Hall, 39, a Fox News correspondent, tweeted a picture of himself on a stretcher, wearing an eye patch, weeks after being seriously wounded in the assault that killed two of his colleagues.

https://www.newsweek.com/benjamin-ha...-lucky-1696231
https://www.thetimes.co.uk/article/i...gues-gnl08qf8c
Citera
2022-04-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
There are between 11 and 12 million ethnic Russians in Ukraine,

Sist jag kollade så är 12 inte hälften av 44.

Runt 40 % är tydligen rysktalade, om dom ser sig som ryssar är ju bara dom som vet.
Media indoktrinerade svenskar ser dom självklart som "ukrainare".
Citera
2022-04-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Runt 40 % är tydligen rysktalade, om dom ser sig som ryssar är ju bara dom som vet.
Media indoktrinerade svenskar ser dom självklart som "ukrainare".

Jag pratar franska och spanska också, gör det mig till en fransman eller spanjor?
Det är en jävla skillnad på rysktalande och etnisk ryss.
Citera
2022-04-20, 15:12
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Jag pratar franska och spanska också, gör det mig till en fransman eller spanjor?
Det är en jävla skillnad på rysktalande och etnisk ryss.

Sverige ligger varken bredvid frankrike eller spanien. Men hade du pratat norska eller finska så hade du antagligen varit norsk eller finsk, åtminstone delvis, även om du befann dig eller bodde i sverige ellerhur?
Citera
2022-04-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Sverige ligger varken bredvid frankrike eller spanien. Men hade du pratat norska eller finska så hade du antagligen varit norsk eller finsk, åtminstone delvis, även om du befann dig eller bodde i sverige ellerhur?

Haha är du dum i huvudet på riktigt? Du vet att man läser språk i skolan nuförtiden va?
Så alla spanjorer som kan franska är delvis fransmän´?
Citera
2022-04-20, 16:55
Medlem
geir44s avatar
Han var en "redpilled" pajas. Han ogillade starka kvinnor, därför drog han österut. Om han berättade sanningen? Vem vet.
Citera
2022-04-20, 17:23
Medlem
Fram med lite info om vad som hänt honom nu.
Citera
2022-04-20, 20:55
Bannlyst
Scott Ritter tror att Gonzalo Lira inte längre är i livet:
...When reports emerged that Gonzo Lira, a Chilean social media “influencer” who resided in Kharkov, Ukraine, and who published online content critical of the Ukrainian government, was kidnapped, tortured, and murdered by the Kraken Unit, part of the Azov battalion affiliated with the Ukrainian Security Service (SBU), the West is silent.
https://t.me/ScottRitter/27
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in