Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Först och främst, lokalbelokningen i Kharkiv är till över 90% ryssar.
Och? Ger det en magisk sköld mot ryska bomber och missiler?
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Han evakauerade sin familj till Ryssland som ligger 40km bort.
Källa på det? Såvitt jag vet har han inte sagt var hans familj tog vägen. Däremot vägrade han evakuera sin familj i typ en månad.
Och stämmer detta är han ju bara ännu mer korkad än vad man trodde möjligt. Evakuera sin ukrainska familj till fienden.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Vet att han fick förflyttas mellan olika safe houses den senaste månaden då Azov hade satt ett pris på hans huvud...i Bitcoin.
Nja, det stämmer inte riktigt. Det var någon som erbjöd bitcoin för information om var han befann sig i en livestream i hans chat. Vem det var vet ingen, kan lika gärna varit ett troll.
Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Hoppas att han lever och mår bra. Befarar dock det värsta.
Jag hoppas han tagit sitt förnuft till fånga och lämnat landet, även om jag anser att han är en idiot av sällan skådat slag. Det finns dock mycket som kan ha hänt som nämnt tidigare i tråden. En sak som inte nämnts är att han hade riktigt stora hjärtproblem och har sagt i tidigare videos att han bara hade 18-24 månader kvar att leva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stalinfuhrer
Fox journalisten Benjamin Hall t ex blev skjuten och fick amputera ett ben och en fot, två andra dog med honom i samma bil, efter att ukrainska soldater öppnade eld på dem vid en checkpoint.
Benjamin Hall blev beskjuten av ryska trupper, så sluta ljug.
Citat:
Hall and his team were reporting in Horenka, on the outskirts of Kyiv, when the vehicle they were traveling in was hit by Russian shelling on March 24.
Citat:
A British journalist who lost half a leg in Ukraine said he was “damn lucky” to survive a deadly shelling attack by Russian forces while reporting on the invasion.
Benjamin Hall, 39, a Fox News correspondent, tweeted a picture of himself on a stretcher, wearing an eye patch, weeks after being seriously wounded in the assault that killed two of his colleagues.
https://www.newsweek.com/benjamin-ha...-lucky-1696231
https://www.thetimes.co.uk/article/i...gues-gnl08qf8c