Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Vänligen infoga en länk till booking.com och/eller Hotel.com hotell och deras priser för ett specifikt hotell, och därefter samma hotells webbplats med ett billigare pris för samma hyresperiod.
Jag kollade lite random hotell i Budapest helgen 13-14 september och jag fick samma pris eller lite lägre om jag bokade direkt med hotellet. Hotell som jag kollade var Corinthia och Radisson Blu.
Men det är viktigt att man jämför åpplen med äpplen och inte äpplen och päron. Det ska vara exakt samma rum, samma avbokningsvillkor, med eller utan frukost, skatter och avgifter inkluderade. För att ytterligare krångla till det så får man 10% rabatt på Radisson om man är medlem (kostnadsfritt), och andra sidan har hotels.com sitt bonusprogram med 10% rabatt som man kan lösa in efter 10 övernattningar mor en frinatt.
Det kan också vara värt att se om hotellet erbjuder några andra fördelar om man bokar direkt i stället för via en mäklare.
Är det inte en jätteskillnad i pris så är det alltid bäst att boka direkt med hotellet. Då är det två tydliga avtalspartners, du och hotellet. Blandar man in en "resebyrå" som hotels.com så har du avtal med hotels.com som i sin tur har avtal med hotellet. Samma gäller för övrigt flyg.