Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-04-16, 13:24
Medlem
Flashback har en paragraf som går emot inlägg som är "hets mot folkgrupp". Till exempel får man inte säga att någon "är som en zigenare" för det är tydligen HMF.
På senare tid har en stor mängd vidriga rasister börjat spamma flashback, till exempel i trådarna om de muslimska upploppen i Norrköping mm, samt alla dessa trådar om rappare som Einar mfl.
(FB) Hur hade polisen agerat om det var 300 vita män som gjorde upplopp? (FB) Våldsamt upplopp vid koranbränningar (påsken 2022) Norrköping, Linköping, Örebro
Dessa skriver att svenskar är svaga, svenskar är lata, svenskar är fula, dom ska ta över Sverige och utföra folkmord på svenskar, våldta svenska kvinnor mm.

Min fråga är då till Flashback: Existerar det svenska folket?
Om det gör det så förväntar jag mig se att dessa rasistiska muslimer som hetsar mot det svenska folket stängs av för HMF.
Citera
2022-04-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
Flashback har en paragraf som går emot inlägg som är "hets mot folkgrupp". Till exempel får man inte säga att någon "är som en zigenare" för det är tydligen HMF.
På senare tid har en stor mängd vidriga rasister börjat spamma flashback, till exempel i trådarna om de muslimska upploppen i Norrköping mm, samt alla dessa trådar om rappare som Einar mfl.
(FB) Hur hade polisen agerat om det var 300 vita män som gjorde upplopp? (FB) Våldsamt upplopp vid koranbränningar (påsken 2022) Norrköping, Linköping, Örebro
Dessa skriver att svenskar är svaga, svenskar är lata, svenskar är fula, dom ska ta över Sverige och utföra folkmord på svenskar, våldta svenska kvinnor mm.

Min fråga är då till Flashback: Existerar det svenska folket?
Om det gör det så förväntar jag mig se att dessa rasistiska muslimer som hetsar mot det svenska folket stängs av för HMF.

Har hört att ett språk är en dialekt med en armé. Tror detta gäller även för folk. Man är ett folk om man har en gemensam identitet och är beredd att försvara sin särart. Eftersom svenskar generellt inte är beredda att försvara sin särart är slutsatsen att det inte finns något svenskt folk.
Citera
2022-04-17, 05:47
Medlem
Varför ignoreras frågeställningen av Flashbacks admin och moderatorer?
Citera
2022-04-17, 06:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Varför ignoreras frågeställningen av Flashbacks admin och moderatorer?

Du får hia dig lite. Det har ju inte ens gått ett dygn sedan du startade tråden.
Citera
2022-04-17, 10:26
Moderator
Allaballawallas avatar
Hur definierar TS svenska folket?

Vem eller vilka är det som är tänkta att ingå i folkgruppen "svenska folket"?

Svear, götar, gutar, tornedalingar, samer, forndanskar eller några andra?

Är det baserat på någon genetisk eller kultur samhörighet TS avser eller är det något annat som utgör underlag för urval?

Ser h*n svenska folket som en homogen grupp, som folk boendes i Sverige eller på något annat sätt?

Omöjligt att uttala sig utan att TS ger än betydligt tydligare definition än något så brett och svepande som "svenska folket"...
Citera
2022-04-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hur definierar TS svenska folket?

Vem eller vilka är det som är tänkta att ingå i folkgruppen "svenska folket"?

Svear, götar, gutar, tornedalingar, samer, forndanskar eller några andra?

Är det baserat på någon genetisk eller kultur samhörighet TS avser eller är det något annat som utgör underlag för urval?

Ser h*n svenska folket som en homogen grupp, som folk boendes i Sverige eller på något annat sätt?

Omöjligt att uttala sig utan att TS ger än betydligt tydligare definition än något så brett och svepande som "svenska folket"...

Se där. Jag var precis rädd att idioter som du fanns bland moderatorerna på Flashback. Du ska inte relativisera begreppet "svenskar", inte heller ska du fråga mig vad "svenskar" betyder. Du ska tillämpa reglerna som finns på forumet på de användare som skriver att "ni svenskar ska mördas och våldtas".

En enkel fråga till dig: Tillämpar du regeln om hets mot folkgrupp på inlägg som hetsar mot svenskar?
Citera
2022-04-17, 20:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Se där. Jag var precis rädd att idioter som du fanns bland moderatorerna på Flashback. Du ska inte relativisera begreppet "svenskar", inte heller ska du fråga mig vad "svenskar" betyder. Du ska tillämpa reglerna som finns på forumet på de användare som skriver att "ni svenskar ska mördas och våldtas".

En enkel fråga till dig: Tillämpar du regeln om hets mot folkgrupp på inlägg som hetsar mot svenskar?

Jag relativiser inte begreppet "svenskar". Jag frågade hur du definierar begreppet "svenska folket", vilket inte är samma sak.

Jag tillämpar reglerna som finns på forumet därav frågorna till dig...

Så länge "svenska folket" inte definierats som en folkgrupp blir det ju ganska svårt att tillämpa reglerna som om det var det, så vad tror du?

Att du inte inser att det är så det ligger till med begreppet "svenska folket" och istället bortser från det och att jag frågade dig efter ett sätt att göra just en definition av vad begreppet skulle innefatta och bad dig förtydliga hur detta i så fall ska avgränsas visar väl mest på att du inte ens förstår vad det är du frågar om...

Så, det är väl tydligt att det finns en idiot ibland oss två, men det är inte jag som är den idioten.

Kom med en definition som styrker att "svenska folket" är en folkgrupp så ska jag komma med ett svar.
Citera
2022-04-17, 20:05
Moderator
Tinuviels avatar
Rapportera de inlägg du tycker bryter mot 1.03. Men jag tror inte "svenskar är svaga" når upp till hets mot folkgrupp.
Citera
2022-04-17, 20:08
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag relativiser inte begreppet "svenskar". Jag frågade hur du definierar begreppet "svenska folket", vilket inte är samma sak.

Jag tillämpar reglerna som finns på forumet därav frågorna till dig...

Så länge "svenska folket" inte definierats som en folkgrupp blir det ju ganska svårt att tillämpa reglerna som om det var det, så vad tror du?

Att du inte inser att det är så det ligger till med begreppet "svenska folket" och istället bortser från det och att jag frågade dig efter ett sätt att göra just en definition av vad begreppet skulle innefatta och bad dig förtydliga hur detta i så fall ska avgränsas visar väl mest på att du inte ens förstår vad det är du frågar om...

Så, det är väl tydligt att det finns en idiot ibland oss två, men det är inte jag som är den idioten.

Kom med en definition som styrker att "svenska folket" är en folkgrupp så ska jag komma med ett svar.

Du vet väl för f-n vad etniska svenskar är? Gör dig inte dum! Om muslimer skriker att de ska döda svenskar betyder det etniska svenskar.
Citera
2022-04-17, 20:11
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du vet väl för f-n vad etniska svenskar är? Gör dig inte dum! Om muslimer skriker att de ska döda svenskar betyder det etniska svenskar.

Gör dig inte dum.
Det är inte det TS fråga gäller, så det är oväsentligt.

Läs trådstarten och ta det därifrån, tack!
TS frågar om "svenska folket", inte om etniska svenskar.
Citera
2022-04-17, 20:14
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Gör dig inte dum.
Det är inte det TS fråga gäller, så det är oväsentligt.

Läs trådstarten och ta det därifrån, tack!
TS frågar om "svenska folket", inte om etniska svenskar.

Svenska folket är etniska svenskar, att du vägrar förstå det säger en hel del om dig som person. Svenska medborgare består av allsköns etniciteter.

E. Existerar det inte ett etniskt svenskt folk enligt dig?
Senast redigerad av skoputs 2022-04-17 kl. 20:17.
Citera
2022-04-17, 20:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Svenska folket är etniska svenskar, att du vägrar förstå det säger en hel del om dig som person. Svenska medborgare består av allsköns etniciteter.

Jag har inget problem med att se skillnad mellan etniska svenskar och svenska medborgare.

Men TS efterfrågar varken det ena eller det andra av dessa två, därav vill jag att h*n definierar vad h*n lägger i begreppet "svenska folket" och inte vad du eller jag gör.

Det är inte din definition som efterfrågas utan TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in