2022-04-16, 10:04
Medlem
Det är som så att det sista kurserna som sker nästa vecka fram till mitten av juni behöver jag inte läsa och är timanställd men beräknar att börjar sommarjobba efter midsommar

Sist jag ringde till zmarta förra året kunde de faktiskt hitta ett lån åt mig och jag tror att se fyllde i som det lät att jag kommer att få inkomst pga sommarjobb.

Frågan lyder , är det olagligt att uppge fel information till dessa banker? Hur vet dem hur min inkomst kommer att se ut framöver? Kan ju ha 38000 brutto men sedan gör jag illa mig och förblir sjukskriven i 2 är.

Det rör sig om endast 20 000

Kan ringa till zmarta igen
Citera
2022-04-16, 11:22
Medlem
Ansök om ett vanligt kreditkort typ sas, norwegian där du får 20 000k i kredit utan att ens behöva ha en inkomst. Voila! Se bara till att betala tillbaka asap
Citera
2022-04-16, 11:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det är som så att det sista kurserna som sker nästa vecka fram till mitten av juni behöver jag inte läsa och är timanställd men beräknar att börjar sommarjobba efter midsommar

Sist jag ringde till zmarta förra året kunde de faktiskt hitta ett lån åt mig och jag tror att se fyllde i som det lät att jag kommer att få inkomst pga sommarjobb.

Frågan lyder , är det olagligt att uppge fel information till dessa banker? Hur vet dem hur min inkomst kommer att se ut framöver? Kan ju ha 38000 brutto men sedan gör jag illa mig och förblir sjukskriven i 2 är.

Det rör sig om endast 20 000

Kan ringa till zmarta igen
Då tycker jag att du ringer till Zmarta igen. Om du skötte det föregående lånet och att det nu är helt återbetalat så är nog chansen god att du får ett nytt lån.

Egentligen, vad man uppger, är inte så intressant utan de kollar dig ju historiskt. Men att hålla sig till sanningen kan nog vara fördel.
Citera
2022-04-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBoeg
Logga in på din internetbank och ta det därifrån.

Tror att man kan höja krediten förvisso
Citera
2022-04-16, 15:00
Medlem
miikoss avatar
Många lånar inte ut så små summor i lån.

Kreditkort eller kontokredit kan då vara ett alternativ.

Eller så lånar du 50 000 kr, eller vad nu minsta summan är.
Citera
2022-04-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Många lånar inte ut så små summor i lån.

Kreditkort eller kontokredit kan då vara ett alternativ.

Eller så lånar du 50 000 kr, eller vad nu minsta summan är.

Som icke kunnig inom banker

Vad skiljer det ett ta ett lån som vanligt och tex kredit? Vilka företag beviljar kredit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in