Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-04-15, 16:59
  #37
Medlem
JanSteganoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Antagligen för att det inte är ett demokratiskt land med yttrandefrihet, sen kan det ju ha att göra med att det inte är ett kristet land som har problem med muslimer utan muslimer som har problem med kristna där?

Jag håller dock med dig fullständigt när det kommer till graden gudstro.
Demokrati och yttrandefrihet ger jag inte mycket för. Vad har man det till rent praktiskt i sin vardag?
Paludan är van vid ett visst sätt att tycka och så har han tagit den sidan i en kamp som därefter har blivit ett självspelande piano. Det hade inte gått någon nöd på oss som shejkar i Saudiarabien.
Inte alls för att jag är anhängare av tro men det behövs ett fundament i samhället annars kommer saker in såsom kapitalism, girighet, feminism, osämja, politik, miljörörelse osv.

Bort med moskéer, kyrkor, tempel och kultur. De som vill be och läsa religiösa böcker ska göra det i sina hem, inte offentligt. Politiska och religiösa kamper ska förbjudas.
2022-04-15, 17:20
  #38
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanSteganos
Om du varit i djupt ortodoxa eller katolska länder så är de inte en millimeter bättre. Allt handlar bara om graden av gudstro. Lika eländigt oavsett om det är Jahve eller Allah.
Varför åker bögen inte iväg med sig och bränner koranen i Afghanistan istället?
Inte en millimeter bättre? Skämtar du?

I vilka kristna länder stenas folk exempelvis? I vilka kristna länder är det olagligt att vara homosexuell? I vilka kristna länder är det dödsstraff på att ha homosex? I vilka kristna länder blir du dödad om du konverterar till islam? Är det muslimer eller ”djupt kristna” som begår den absoluta majoriteten av alla terrorbrott?

Jag kan förstås fortsätta i all oändlighet.

Sen att du kallar Paludan för ”bögen” (använt som ett skällsord) visar ju vad du är för en.
2022-04-15, 17:34
  #39
Medlem
RakadKiwis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Kan ju dra lite suror för dig ur koranen, så du vet vad det är som du försvarar


Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”

Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”

Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”

Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.”

Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”

Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”

Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem,
och ta dem i fångenskap och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem.
Men om de ångrar sig och börjar be till Allah och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”

Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”

Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”

Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”

Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.”

Koranen, vers 4:34 Slå din kvinna om hon inte är lydig.

Surah 4:24. Våldta kvinnor, även gifta.

Vad... Snackar du om? Islam förstår jag mig inte heller på men någon har packat din skalle med skit...


Exvis. https://recitequran.com/sv/4:24
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2022-04-15, 17:39
Moderator
Ej Jämställdhet och diskriminering
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback