2022-07-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Köra runt är inga problem. Har elbil och laddar gratis i garaget, ja hyresvärden betalar för elen, inte för alltid, men än så länge har de gjort det, så kan köra hur mycket jag vill. Har också serviceavtal på bilen och självklart garanti, så det bör inte komma några direkta extra konstader av att ha bil så länge jag inte ta långa resor och måste snabbladda vilket så klart kan hända ibland.

Dessutom ligger i alla fall Lidl granne med Ica Maxi, så kan ta båda i en smäll om det skulle behövas.
Behöver jag på City gross så ligger det någon kilometer längre bort, men det kostar mig som sagt inget extra bränsle och alla butiker har gratis parkering.
Då är det bara att gå igenom alla reklambladen i inboxen varje vecka! Bra där med bilen!
Citera
2022-07-18, 20:52
Medlem
Citat:
Min leasingkostnad har ökat från 3900 kr till 4400 kr på några månader.

Binder man inte upp sig på ett antal månader när man tecknar leasing-kontrakt? Kan de bara ändra priset under avtalstiden?
Citera
2022-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
För att gå från leasing till Mat. Det har väl kanske delvis redan diskuterats, men jag har en fundering.

Både ni som ligger dåligt till nu , men ni som klarar er hyfsat bra, var handlar man billigast mat?

Lidl och Willys är nog billigast överlag. Men det bästa är att man håller koll på erbjudandena i veckans reklamblad. Det kan finns riktigt bra klipp där ibland.
Citera
2022-07-19, 13:47
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Lidl och Willys är nog billigast överlag. Men det bästa är att man håller koll på erbjudandena i veckans reklamblad. Det kan finns riktigt bra klipp där ibland.

Kan tipsa om appen Matpriskollen som jag använder mer och mer! Där kan du lägga in butiker i närheten och se alla erbjudanden varje butik har.

Själv har jag fått ett litet uppvaknande, har alltid handlat det jag varit sugen på men nu har jag insett att det är nog dags att börja planera inköpen mer. För det har blivit rejält mycket dyrare…
Citera
2022-07-26, 23:03
Medlem
Sveriges regering och topparna i eu hantera det genom att göra den ännu värre för folk. Bara nu idag så slöt de ett gasavtal som kommer innebära högre elpriser. Istället för återta samarbeten med ryssland och få ner priserna.
Citera
2022-08-01, 16:36
Medlem
Om man dricker mjölk/läsk/öl till maten så sparar man väldigt mycket på att istället gå över till kranvatten.
Citera
2022-08-01, 17:25
Medlem
Citat:
Om man dricker mjölk/läsk/öl till maten så sparar man väldigt mycket på att istället gå över till kranvatten.

Man kan också om man gillar läsk ha en kolsyremaskin, jag har haft min i många år, kostar typ 40 kr per kolsyreflaska och de räcker ganska länge, Sedan kostar det typ 22 k för märket Zero och deras cola, blir inte alls dyrt i längden att dricka kolsyrad läsk. Så klart är kranvatten alltid billigast, men ändå,.
Citera
2022-08-01, 20:23
Medlem
Om man gillar vin kan man börja jäsa vin hemma. En rätt kul hobby som jag själv höll på med för 10-15 år sedan. Ibland korkade man upp hemmavinet på gamla flaskor från systembolaget och när man bjöd var det ingen som verkade märka nån skillnad
Citera
2022-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Om man gillar vin kan man börja jäsa vin hemma. En rätt kul hobby som jag själv höll på med för 10-15 år sedan. Ibland korkade man upp hemmavinet på gamla flaskor från systembolaget och när man bjöd var det ingen som verkade märka nån skillnad

Vi är så billigt att det knappast är värt besväret.

Jag gillar vin från Chile,gärna med så låg sockerhalt som är möjligt.
En box på tre liter kostar väl under 200 kr.

Konstigt nog har jag fasnat för billiga viner. Har testat viner som är fler gånger dyrare, men blir alltid besviken.

Så i min mening är billiga viner från Chile bäst. ( rött då så klart)
Citera
2022-08-02, 09:02
Medlem
Klaisans avatar
Citat:
Binder man inte upp sig på ett antal månader när man tecknar leasing-kontrakt? Kan de bara ändra priset under avtalstiden?

Räntan i avtalet är nästan aldrig bestämd över avtalstiden
Citera
2022-08-02, 09:46
Medlem
Eftersom alla i väst äter för mycket och därmed äter sig till döds så är det bara att minska portionerna med 15-20% så kostar maten som innan och du lever längre
Citera
2022-08-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eftersom alla i väst äter för mycket och därmed äter sig till döds så är det bara att minska portionerna med 15-20% så kostar maten som innan och du lever längre
Blä.Då Kan man lika gärna göra som japanerna och leva längst dvs sluta äta just när det smakar som bäst (inte ens halvägs in på måltiden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in