• 1
  • 2
2022-04-14, 13:15
Avstängd
Såg att denna finns till salu nu. Finns nog ingen med erfarenhet än men med tiden så kommer det nog ändra sig.
Tyvärr lär den kunna likna diazepam när det kommer till halveringstid och detektionstid.

IUPAC-Name:
7-bromo-5-phenyl-1,3-dihydro-1,4-benzodiazepin-2-one

CAS #
2894-61-3

Nån som är mer kunnig kanske kan spekulera lite ang substansen i fråga?

Inga pm tack!
Citera
2022-04-14, 15:20
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Såg att denna finns till salu nu. Finns nog ingen med erfarenhet än men med tiden så kommer det nog ändra sig.
Tyvärr lär den kunna likna diazepam när det kommer till halveringstid och detektionstid.

IUPAC-Name:
7-bromo-5-phenyl-1,3-dihydro-1,4-benzodiazepin-2-one

CAS #
2894-61-3

Nån som är mer kunnig kanske kan spekulera lite ang substansen i fråga?

Inga pm tack!

Vilken hemsida säljer dom?
Citera
2022-04-18, 01:29
Medlem
Verkar säljas i Kina? Men inte i Sverige. Missvisande inlägg.
Citera
2022-04-20, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av themansam
Verkar säljas i Kina? Men inte i Sverige. Missvisande inlägg.

Vart har jag skrivit att det säljs i Sverige? Shoppen jag handlar ifrån ligger inom eu(kräver invite)
Självklart finns den säkert oxå i kina (som allt annat)

Vad är ”missvisande” med mitt inlägg?
Senast redigerad av chrissepisse 2022-04-20 kl. 12:19.
Citera
2022-04-20, 17:41
Medlem
En sämre variant av diazepam.
nor betyder utan. Du tar bort metylgruppen, gör molekylen mindre fettlöslig och därför mindre CNS potent.
Cl är bättre än Br för Cl har högre elektronegativitet men visst, ska man kringgå lagstiftning kanske de kan vara något.
Tas de i tullen kommer de ändå förstöras då folkhälsomyndigheten känner igen grundstrukturen och kan anta effekt.
Citera
2022-04-21, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alwish
nor betyder utan. Du tar bort metylgruppen, gör molekylen mindre fettlöslig och därför mindre CNS potent.
Cl är bättre än Br för Cl har högre elektronegativitet men visst, ska man kringgå lagstiftning kanske de kan vara något.
Tas de i tullen kommer de ändå förstöras då folkhälsomyndigheten känner igen grundstrukturen och kan anta effekt.

Nice inlägg! (Inte som themamsam)
Informativt och lättläst.

Tror ni den här kommer vara sämre eller bättre än diklazepam?
Citera
2022-04-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwish

Det där kan väl ändå inte helt direkt stämma? fins ju mängder av kemikalier som nästan är identiska, och i vissa fall har dom med Br piskat skiten ur Cl
Citera
2022-08-03, 19:59
Bannlyst
På reddit råder det delade meningar om det här är samma som desalkylgidazepam, hur ligger det till?
Citera
2022-08-28, 22:02
Bannlyst
Google translatad recension från Eve & Rave:
Citat:
Jag bestämde mig för att börja med bromonordiazepam. Det är neon orange pellets från NL med 2,5 mg per pellet

Nu väntar jag och är på jättebra humör för det var så länge sedan jag hade bensos.
Jag krossade de två pelletsen i förväg så att det svämmade över snabbare.

Det finns fortfarande väldigt lite information om benson. Tja, jag är nyfiken,

jag föreställer mig att jag kommer att märka något. Det har gått 10 minuter nu ,

nu efter 15 minuter börjar det sakta verka. Jag känner att jag blir mer avslappnad (jag gillar bensos med mycket muskelavslappning så det är synd att Tetrazepam har tagits från marknaden)

25 min jag är lugnare jag är avslappnad. Hittills verkar det som en blandning av lorazepam och diazepam för mig. Tänk inte på det som hög benso. Verkar mycket lämplig för vardagsbruk

än så länge har jag nolltolerans och kan säga att för mig har den en ganska diazepam komponent. Skulle säga att de 2 pellets en 2,5 mg fungerar som en 10 till 20 mg diazepam.
Kroppskänslan är bra, lite lugnande men behaglig. Så tydligen en benso lämplig för vardagsbruk, effekten finns definitivt,
https://www.eve-rave.ch/Forum/viewto...73116&start=30
Citera
2022-09-08, 20:54
Bannlyst
Fick igenom ett tiopack från NL och hade förhoppningar på denna. Men tyvärr, antingen är batchen kass eller så är substansen mer eller mindre inaktiv. Satt i mig alla tio och känner kanske väldigt milda bensokänningar, men inget mer än så. Orangea små hårda pellets på 2,5 mg. Helt smaklös.
Citera
2022-09-12, 14:54
Bannlyst
Visade positivt idag på up på benso, så nåt är det i dom i varje fall. Kraftigt underdoserade eller så är det en benso som knappt känns av. Nån med stark ångest kanske skulle känna av nån dämpning.
Citera
2022-09-22, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supadope01
Nice inlägg! (Inte som themamsam)
Informativt och lättläst.

Tror ni den här kommer vara sämre eller bättre än diklazepam?

De var sämre än diklazepam, tror dock de kan vara ok om de tredubblar dosen eller så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in