• 1
  • 2
2022-04-14, 07:28
Bannlyst
Jag har endast sett första filmen än så länge och jag vill säga att den är väldigt sevärd. Det finns 2 filmer ifrån 70-talet och en nyinspelning.

Hur högt skulle du ranka filmerna?
Citera
2022-04-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har endast sett första filmen än så länge och jag vill säga att den är väldigt sevärd. Det finns 2 filmer ifrån 70-talet och en nyinspelning.

Tycker Omen II och III är okej faktiskt. Omen IV och remaken kan man skippa om man vill.
Citera
2022-04-14, 08:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Såg 1:an för några månader sedan. Den var inte så läskig som jag mindes den som barn.
Samma sak med exorcisten, den skrämde inte heller...
Citera
2022-04-14, 08:09
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Såg 1:an för några månader sedan. Den var inte så läskig som jag mindes den som barn.
Samma sak med exorcisten, den skrämde inte heller...

Så är det ju. Jag upplevde ju Hellraiser filmerna brutala när jag var liten plutt. Inte alls idag, tycker dock om dom fortfarande. Man växer ju som upp.

OT: Omen filmerna är bra tusan. Jag började se re-maken men kände att den var så dålig att jag gav upp. Finns en hel del äldre skräck filmer som är helt underbara.
Citera
2022-04-14, 12:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Trean med Sam Neill som vuxne Damien är bra. Men ettan är bäst och läskigast.

Ettan betyg 4
Tvåan betyg max 3
Trean betyg 3,5

De ingår i paketet, några andra filmer känner jag inte till
Citera
2023-11-17, 15:39
Medlem
diseuses avatar
Filmstudion 20th Century släpper en första bild från prequeln The First Omen:

https://twitter.com/20thcentury/stat...27354551959815

Biopremiären är schemalagd till den 5 april 2024.
Citera
2023-11-17, 17:45
Medlem
Jag gillar Omen-trilogin.
Resten har jag aldrig direkt brytt mig om.
Sam Neill är bra som den vuxne Damien Thorn i Omen III.
Citera
2023-11-18, 21:33
Medlem
Andra filmen blir lite ett nedköp i kvalité; hade inte regissören Richard Donner hoppat på mastodont-projektet med Superman-paketet (som han ju så smått till sist strandade med) utan valt att fortsätta arbeta med uppföljaren till sin utmärkta OMEN-film, hade - tror jag - den filmserien sett helt annorlunda ut.

Men karriär är ju karriär; alla vill "uppåt" i de flesta branscher för att anta allt större utmaningar.
(På gott och ont.)

Donner fixade ju till "Lethal Weapon"-rullarna på 80- och 90-talet ganska bra i a f !
Citera
2023-11-19, 03:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Andra filmen blir lite ett nedköp i kvalité; hade inte regissören Richard Donner hoppat på mastodont-projektet med Superman-paketet (som han ju så smått till sist strandade med) utan valt att fortsätta arbeta med uppföljaren till sin utmärkta OMEN-film, hade - tror jag - den filmserien sett helt annorlunda ut.

Men karriär är ju karriär; alla vill "uppåt" i de flesta branscher för att anta allt större utmaningar.
(På gott och ont.)

Donner fixade ju till "Lethal Weapon"-rullarna på 80- och 90-talet ganska bra i a f !
Jag gillar andra filmen skarpt. Miljön i militärakademin passar bra för de tvenne överklassungarna och Damiens spirande krafter leder onekligen till en del intressanta förvecklingar.

Jag har sett trilogin ett flertal gånger med stor behållning. Fjärde filmen som inte har mycket med trilpogin att göra såg jag 1 gång för 30+ år sen och den var inget vidare.

Remaken av första filmen var snygg men rätt meningslös.
Citera
2024-01-03, 21:33
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer för The First Omen:

https://youtu.be/H4xk8yLiFwM
Citera
2024-03-11, 18:31
Medlem
diseuses avatar
Senaste trailern för The First Omen släppt idag:

https://youtu.be/lmN1Op8ygno
Citera
2024-06-06, 20:40
Såg The first Omen nyligen vilket var lite av en överraskning.

En underhållande film utan en massa blod och hokus pokus. Atmosfären är riktigt bra och man fastnar i denna film trots att den byggs upp sakta.

Helt klart sevärd, men förvänta er mer spänning än hokus pokus med kroppar som går ur led med snurrande huvuden.

Scenen efter krocken när hon stiger ur bilen stapplandes och vattnet går?

Det kallas skådespel och hon gör det riktigt bra.
Senast redigerad av DevilsDen 2024-06-06 kl. 20:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in