Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-26, 22:36
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittex
I det första du skriver där så menar du försvarsadvokaten för M*rcus?
Det M*rcus då har sagt tidigare var att det var en till på hans sida som då sköt Herm*n. Hur kan då hovrättsdomen säga tvärtom? Att Herm*n hade en till person med sig så att M*rcus befann sig i numerärt underläge.
Det går liksom inte ihop med alla sms konversationer som styrker att Herm*n var ensam. Det som dock är nämnt av M*rcus själv är att han hade en till person med sig som man inte har kunnat bevisa och därav förstår jag inte hur hovrätten har kunnat vända det så pass mycket.

Sedan så håller jag med om att han visste det fanns en viss fara då han behövde gå beväpnad och han var även medveten om vad han gjort tidigare under dagen/dagarna mot M*. Det känns som sagt lite amatörmässigt utrett av polis och åklagare som du nämner. Tycker hela åtalet är skevt. Detta är ju trots allt ett mord som begåtts och allt borde ha utretts. Tjänstefel?

i videoklippet som är i svtnyheter så säger m*rcus försvars advokat att "De har lyssnat på vad vi har sagt och godtagit väldigt mycket av det min klient har berättat om vad som skulle ha inträffat. Det innefattar bland annat att det skulle ha varit ytterligare en person som attackerade min klient, vilket han har sagt från första början"
Citera
2023-05-26, 22:41
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Pinsamt, det är visst ok att mörda då. Även om båda var/är rötägg. Om nåt år får väl Karlshamnsborna tillbaka Mr Murder och duon kan återförenas för nya händelser. Sölvesborg bor hon i numera. Att finnas på Lexbase borde ge en guldstjärna i himlen.

1 år och 3 mån till ungefär har han nog om han inte ställer till det.

för ett par veckor sen friades en person för dubbelmord i Ulricehamn med hänvisning till nödvärn.
hovrättens bedömning i detta fallet har förmodligen inget med det att göra men fick känslan av att nödvärn faller in ofta nu.

Det fallet var dock solklart nödvärn imo
Citera
2023-05-26, 22:51
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
i videoklippet som är i svtnyheter så säger m*rcus försvars advokat att "De har lyssnat på vad vi har sagt och godtagit väldigt mycket av det min klient har berättat om vad som skulle ha inträffat. Det innefattar bland annat att det skulle ha varit ytterligare en person som attackerade min klient, vilket han har sagt från första början"

Måste checka förhören igen men vem vet. Tror det är ren lögn det där.
Finns väll inga bevis för det? Och om så var fallet så hade väll Herm*ns kompanjon gjort sig till känna då hans polare dog? Sedan så är inte utrymmet stort från då Herm*n gick från bussen tills att han blev skjuten. Träffade han på en polare på vägen eller hur kontaktade han då denna vännen som skulle varit där med honom?
I och med att utredarna haft tillgång till hans mobil så borde dom kunnat se vem han kontaktat m.m.
Sedan kan jag ju säga att Herm*n inte var den vassaste kniven i lådan och att det mest sannolika hade varit att han kontaktat någon på ett sätt som polisen då hade sätt.
Citera
2023-05-27, 07:23
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittex
I det första du skriver där så menar du försvarsadvokaten för M*rcus?
Det M*rcus då har sagt tidigare var att det var en till på hans sida som då sköt Herm*n. Hur kan då hovrättsdomen säga tvärtom? Att Herm*n hade en till person med sig så att M*rcus befann sig i numerärt underläge.
Det går liksom inte ihop med alla sms konversationer som styrker att Herm*n var ensam. Det som dock är nämnt av M*rcus själv är att han hade en till person med sig som man inte har kunnat bevisa och därav förstår jag inte hur hovrätten har kunnat vända det så pass mycket.

Sedan så håller jag med om att han visste det fanns en viss fara då han behövde gå beväpnad och han var även medveten om vad han gjort tidigare under dagen/dagarna mot M*. Det känns som sagt lite amatörmässigt utrett av polis och åklagare som du nämner. Tycker hela åtalet är skevt. Detta är ju trots allt ett mord som begåtts och allt borde ha utretts. Tjänstefel?

Marcus sade under rättegången att det var en till person som var med Herman, inte att han själv hade en person med sig som sköt.
Citera
2023-05-29, 20:04
  #305
Medlem
vad är de för olycka Mr M var med om för några år sedan?
Citera
2023-05-29, 20:44
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reffen
vad är de för olycka Mr M var med om för några år sedan?

bilolycka om jag minns rätt, fanns bilder på hans ben i fup där man ser ärr och avsaknad av muskelvävnad på ben
Citera
2023-06-18, 07:32
  #307
Medlem
TouchMyShadows avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...andet-for-mord

Föräldrarna till H överklagar

Mycket bra. Ingen av dessa var någon ängel men mord ska man inte komma undan med.

Å Jansens-systern har många visningar på Mr Koll, en populär liten dam det med.
Citera
2023-08-29, 20:00
  #308
Medlem
högsta domstolen tar inte upp ärendet, hovrättens dom står fast.
Citera
2023-08-29, 20:50
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
högsta domstolen tar inte upp ärendet, hovrättens dom står fast.

Europadomstolen next?
Citera
2023-11-22, 14:25
  #310
Medlem
TouchMyShadows avatar
Matildas egen sida på Lexbase ligger rätt högt på Google. Populär. Bra reklam för Jansens/Rågårds.
Citera
2024-01-02, 16:42
  #311
Medlem
Hör rykten om att tjejen som hittats död i lägenhet nyårshelgen i Karlshamn är Herman Nilicas flickvän? Annan tråd: (FB) Person funnen död i sitt hem i Karlshamn - Förundersökning om mord inledd (2023-12-31)

Någon som kan bekräfta/dementera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback