Citat:
Ursprungligen postat av
HarryWhisky2.0
Det enda jag kan se som sticker ut i dina prover är CRP och leukocyter vilket tyder på infektion i kroppen. En liten förhöjning av hb vilket kan tyda på att din kropp har ett större syrebehov, vilket också låter rimligt med tanke på dina symptom som andfåddhet.
Troligtvis har du gått omkring med en infektion i kroppen under längre tid och det är därför du känner dig som du gör.
Läkarna har inte föreslagit fortsatta tester/undersökningar för att få fram vad för infektion du har?
Tycker det är konstigt att dem inte ser till att snabbt reda ut vad du har så du blir av med detta.
Har du haft bekräftat att du haft covid innan? Finns ju risk för långtids-covid vilket dem fortfarande inte har mycket studier samt lösningar på.
Du har inga andra underliggande/kroniska/familje sjukdomar du vet om?
Hoppas verkligen du får den hjälp du behöver snart! Ring, var jobbig, överdriv dina symptom(!) - allt om krävs för att på den hjälp du behöver för att bli frisk. Tyvärr behöver man vara som starkast när man är som svagast idag.
Jag har varit på och gjort några besök på sjukhuset och bett om ultraljud och röntgen, men där läkaren vid senaste besöket sa att det inte behövdes. Detta trots förhöjt hemoglobin, snabbsänka och vita blodkroppar

. Som tur har jag en ultraljudsundersökning av hjärtat inbokad 3 maj, men orkar inte vänta då jag gått med infektionen ett bra tag.
Det finns tyvärr förmaksflimmer i släkten men jag har inga underliggande sjukdomar.
Hade en misstänkt myokardit hösten 2018 (med förhöjt troponin) efter en matförgiftning där jag spydde mycket, men det återhämtade jag mig fullt ifrån på 1 vecka. Efteråt gjordes ultraljud, arbetstest och magnetröntgen. Allt såg då bra ut.
Har nu tagit två covidtest som man gör via näsan och båda var negativa. Så covid kan man nog utesluta. Men troligtvis hade jag det i vintras då flera blev smittade av det efter julbordet på jobbet.
Strax efteråt att jag kommit hem från det förra sjukhusbesöket den 13 april så höll andfåddheten i sig i 3 timmar. Kändes som det blev värre efter blodprovet och en promenad? Nu efter 2 dagar är det något bättre och jag kan gå lätt utan andfåddheten vilket är jävligt skönt. Jag har inga problem med sömnen eller aptiten, men har känt av sura uppstötningar (efter maten) och diarré som inte går över. Diarrén började för ca 1-2 månad sedan och jag inte ätit snacks på 2 veckor.
Jag är 25 år och har ingen övervikt. Jag röker inte och dricker inte alkohol. Innan jag blev sjuk så hade jag bra kondition. Som ja sa tidigare så har andfåddheten kommit smygandes de senaste 3 månaderna tillsammans med någon konstig känsla från hjärtat som kännts som ett lätt tryck. Har också haft en inflammation i muskeln i vänstra bröstet (enligt doktorn) men det har börjat lägga sig. Troligtvis har jag nog kanske gått med en lättare infektion i kroppen sedan någon månad? Fattar fortfarande hur blodprovet från hjärtat sett bra vid varje provtagning när jag går med dessa symptom?