Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-08, 15:56
  #1
Medlem
Skvallrats lite bland medarbetare i rättsväsendet och andra banditer.
Tydligen finns en kriminell grupp som gått under radarn i många år.
Nu mera kallas gruppen för " de brede".

"Medlemmar" fordon och adresser finns som slagmål i aspen. Så viss substans finns.

Växjö, Kalmar och Karlskrona, mest Växjö och Karlskrona och samhällen där emellan.

Vad jag hört var det först polisen som kom gruppen på spåren efter att ett invandrargäng försökt råna en "medlem", i tron att det var ett vanligt svenskt lätt rånoffer, var två tre årsedan vid vattentornet i Växjö.
Den brede drog vapen och skjuter helt ohämmat två personer. Fanns vittnen dom såg det , en snubbe i jeansjacka, vanlig Svensson.
Blattarna vägrade snacka, men på något sätt identifierades cowboyen.

Lite span senare hade en handfull killar i 30-50 årsåldern hamnat på polisens lista.

Några har egna företag, några vanliga jobb och någon är sjukskriven.

Personer tillhörande de brede misstänks vara i blandade i eller ansvariga för specialsmuggling, avancerad teknik, läkemedel osv.

Har ett visst våldskapital och en del vapen. Har förekommit som misstänkta för några våldsbrott. Mer proffsbanditer än gäng således.
#

Är detta en höna av en fjäder eller finns det något bakom.
Citera
2022-04-08, 20:55
  #2
Medlem
Låter som någon spelar för mycket rollspel.
Citera
2022-04-09, 13:48
  #3
Avstängd
Thailand69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redikronobergare
Skvallrats lite bland medarbetare i rättsväsendet och andra banditer.
Tydligen finns en kriminell grupp som gått under radarn i många år.
Nu mera kallas gruppen för " de brede".

"Medlemmar" fordon och adresser finns som slagmål i aspen. Så viss substans finns.

Växjö, Kalmar och Karlskrona, mest Växjö och Karlskrona och samhällen där emellan.

Vad jag hört var det först polisen som kom gruppen på spåren efter att ett invandrargäng försökt råna en "medlem", i tron att det var ett vanligt svenskt lätt rånoffer, var två tre årsedan vid vattentornet i Växjö.
Den brede drog vapen och skjuter helt ohämmat två personer. Fanns vittnen dom såg det , en snubbe i jeansjacka, vanlig Svensson.
Blattarna vägrade snacka, men på något sätt identifierades cowboyen.

Lite span senare hade en handfull killar i 30-50 årsåldern hamnat på polisens lista.

Några har egna företag, några vanliga jobb och någon är sjukskriven.

Personer tillhörande de brede misstänks vara i blandade i eller ansvariga för specialsmuggling, avancerad teknik, läkemedel osv.

Har ett visst våldskapital och en del vapen. Har förekommit som misstänkta för några våldsbrott. Mer proffsbanditer än gäng således.
#

Är detta en höna av en fjäder eller finns det något bakom.

Trams
Citera
2022-04-09, 13:53
  #4
Medlem
Kallas ledaren för Ralf ridväst?
Citera
2022-04-10, 22:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Kallas ledaren för Ralf ridväst?

Jag vet att det var en svag trådstart och att jag inte skrev så tydligt.

Men i vilket fall.
En grupp män som gått under radarn men nu granskas och misstänks för smuggling och våldsbrott.
Citera
2022-04-11, 06:56
  #6
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Låter ju fett tunga!
Känns som en liga som Raffa skulle kunna vara medlem i.
Citera
2022-04-12, 18:49
  #7
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Låter ju fett tunga!
Känns som en liga som Raffa skulle kunna vara medlem i.





Raffa är inte med i något gäng och han har lagt ner allt och slutat med droger kriminalitet.
Han har ingen koppling till detta gäng vad jag vet.
__________________
Senast redigerad av Jackassretard2 2022-04-12 kl. 18:55.
Citera
2022-04-12, 20:46
  #8
Medlem
PeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redikronobergare
Jag vet att det var en svag trådstart och att jag inte skrev så tydligt.

Men i vilket fall.
En grupp män som gått under radarn men nu granskas och misstänks för smuggling och våldsbrott.

Har alla jeansjackor?
Citera
2022-04-13, 01:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackassretard2
Raffa är inte med i något gäng och han har lagt ner allt och slutat med droger kriminalitet.
Han har ingen koppling till detta gäng vad jag vet.

Ljug inte, jag vet att GAND är uppstartat i smyg och att det visats ryggar utanför flera Icahandlare i bla Småland.
Citera
2022-04-13, 08:50
  #10
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackassretard2
Raffa är inte med i något gäng och han har lagt ner allt och slutat med droger kriminalitet.
Han har ingen koppling till detta gäng vad jag vet.
Kanske inte, men om han inte hade suttit på mentalsjukhus, och om detta gäng verkligen hade funnits så hade Raffa säkert varit med i det.
Citera
2022-04-13, 14:12
  #11
Medlem
Förstår inte alla som skriver att det är "trams"? Okej, att dom skulle kallas för "de brede" låter ju lite fjantigt, men i övrigt är det väl inte osannolikt.

"Handlingskraftiga" individer med en speciell syn på rikets lagar och som följer sin egen moraliska kod har väl alltid samlats i divese mer eller mindre synliga grupperingar för att dra nytta av varandra, oavsett om det gäller ren kriminell verksamhet som droger/vapen eller legal sådan, ofta inom mindre nogräknade affärsområden såsom exempelvis restaurang eller bygg.

Någon reagerar säkert på att gruppen ska vara främst svensk, men det är heller inte så sällsynt som vissa verkar tro. Jag har själv varit inblandad i en större dopinghärva som bestod i princip bara av svenskar. Även denna "grupp" bestod precis som "de brede"(om dessa existerar) av alltifrån mera clean cut företagare till yrkeskriminella med stort våldskapital.
Citera
2022-04-13, 16:23
  #12
Medlem
Jackassretard2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Kanske inte, men om han inte hade suttit på mentalsjukhus, och om detta gäng verkligen hade funnits så hade Raffa säkert varit med i det.

Raffa sitter förtillfället inte på mental sjukhus.
__________________
Senast redigerad av Jackassretard2 2022-04-13 kl. 16:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback