Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-09-19, 02:13
  #49
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Jag är ganska hype:ad.
Många klagar på grafiken. Jag misstänker att när man kommer in i spelet så börjar man gilla grafiken.
Tänk på att ni kan göra en pre order och få någon liten rolig grej till er inventory i spelet.

Håller med att om man spelar spelet så kommer man vänja sig vid grafiken.

Får man en red herring, eller en motorsåg utan bensin i spelet?
Citera
2022-09-19, 04:21
  #50
Medlem
enlevandemans avatar
Värdelös grafik. T.o.m. grafiken i ettan och tvåan är bättre och mer realistisk. Jävla fjant-tecknat för barn.
Citera
2022-09-19, 04:26
  #51
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Hatar denna typ av billig grafik/"art direction", fan synd hade nog köpt det annars.
Citera
2022-09-19, 05:24
  #52
Moderator
memymos avatar
Trådar sammanfogade!

/MOD
Citera
2022-09-19, 05:28
  #53
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Jag vet inte vad grafikstilen kallas, vector? Iallafall ser det ut som det som används i många flashspel.

Fan alltså hade verkligen köpt det med en annan grafikstil och artdirection.
Citera
2022-09-19, 06:24
  #54
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det är en så kallad "throwback" till det mer än 30 år gamla spel som detta spel är en uppföljare till.

Det är inte i närheten av att påminna om MI2 som spelet är uppföljare till.

Jag kommer skaffa spelet med är även jag besviken över den fula grafiken. Den ser ut som ett pretentiöst försök till något nyskapande men det gick jävligt fel. Skulle inte förvåna mig om de släpper en DLC conversion med ny grafik som påminner mer om Mi och MI2
__________________
Senast redigerad av priz 2022-09-19 kl. 06:27.
Citera
2022-09-19, 13:29
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Håller med att om man spelar spelet så kommer man vänja sig vid grafiken.

Får man en red herring, eller en motorsåg utan bensin i spelet?

Man får en "Horse armor" i sin inventory om man pre purchase spelet. Den ska inte ha någon betydelse för handlingen i spelet, men säkerligen en del roligheter givetvis

Red herring-skämtet var rätt roligt i spelet
Citera
2022-09-25, 01:39
  #56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Den ser ut som ett pretentiöst försök till något nyskapande

Tror snarast det handlat om att spara pengar*. Ser i princip ut som billig flash-animering. Kräver närapå noll arbete att få figurerna att röra sig osv när man väl har ritat "grundmodellerna" eller vad man nu ska kalla dem. Lite som tidiga South Park-avsnitt.
Köpta early access-recensenter jobbar för närvarande övertid för att försöka övertyga allmänheten att grafiken i själva verket är charmig och inte tar någonting alls ifrån spelupplevelsen. Men det är helt uppenbart att man valt en visuell stil som i princip eliminerar den visuella aspekten av spelet. De första tre Monkey Island-spelen hade fantastisk grafik - Return to Monkey Island har ingen grafik alls. Får hoppas att resterande aspekter (musik, röstskådespeleri, handling, gåtor osv) kan rädda spelet.


*Känns som ett rätt typiskt Ron Gilbert-move.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2022-09-25 kl. 01:42.
Citera
2022-09-25, 11:24
  #57
Medlem
Germanofils avatar
Har börjat lira nu. Humorn och pusslen är det inga fel på. Många nostalgiska element. Jävligt gött att vara tillbaka på Mêlé Island. ☺️
Citera
2022-09-25, 16:57
  #58
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Värdelös grafik. T.o.m. grafiken i ettan och tvåan är bättre och mer realistisk. Jävla fjant-tecknat för barn.
Skitgrafik, tänkte spela fanskapet, turligen tipsade du mig att grafiken är bajs och det stämmer när jag tittar på bilderna. Horribelt skit skapat för idiotiska människor.
Citera
2022-09-26, 22:10
  #59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Skitgrafik, tänkte spela fanskapet, turligen tipsade du mig att grafiken är bajs och det stämmer när jag tittar på bilderna. Horribelt skit skapat för idiotiska människor.
Du menar alltså att om man uppskattar ett spel av andra anledningar än grafiken så är man en idiot? Trist inställning tycker jag. Gillar som sagt spelet även om jag hade föredragit grafik i stil med Thimbleweed Park.
Citera
2022-09-26, 22:30
  #60
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har börjat lira nu. Humorn och pusslen är det inga fel på. Många nostalgiska element. Jävligt gött att vara tillbaka på Mêlé Island. ☺️

Håller med. Spelar mig genom det sakta med någon timme eller två per kväll. Är på kapitel 4 nu.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback