2026-03-09, 11:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Noterade just också att listan är borta. Hade faktiskt varit intressant att få veta om den sågs som ett problem på något sätt och tagits bort av det skälet - tekniskt eller "socialt"? Kanske för många som försökte kvala in på "förstasidan" genom posthoreri.

Jo noterade det först nu. Jag menar kanske. Man kunde ju gå in där och se fan plats nr 9. 2000 inlägg upp till plats 8. Nu måste det skrivas mera!

Så möjligen därav den togs bort. För att inte uppmuntra till mer horeri. Att folk ville komma med på den där listan och sedan komma allt högre upp.
Citera
2026-03-09, 14:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo noterade det först nu. Jag menar kanske. Man kunde ju gå in där och se fan plats nr 9. 2000 inlägg upp till plats 8. Nu måste det skrivas mera!

Så möjligen därav den togs bort. För att inte uppmuntra till mer horeri. Att folk ville komma med på den där listan och sedan komma allt högre upp.

Det kan absolut vara så att en medlemslista medför fler undermåliga inlägg p.g.a. att vissa jagar postcount.

Dock är det bedrövligt att det inte kommunicerats varför den plockats bort och om den kommer att komma tillbaka eller ej.
Citera
2026-03-09, 18:26
Medlem
Citat:

Jag tror mer på vad användaren panimalos skrev, d.v.s. minska belastningen på servrarna under attacken.
Citera
2026-03-09, 18:40
Medlem
Galejans avatar
Det här forumet går på knäna. När man inte ens har kapacitet nog att hålla en användarlista online så vet man att det är frågan om sista refrängen.
Citera
2026-03-09, 18:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det kan absolut vara så att en medlemslista medför fler undermåliga inlägg p.g.a. att vissa jagar postcount.

Känns som ett riktigt dåligt skäl, tillika osannolikt.
Citera
2026-03-09, 18:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Känns som ett riktigt dåligt skäl, tillika osannolikt.

Jo spara bandbredd då möjligen. Svårt att se dock hur mycket detta sparar. Synd oavsett. Det var ju kul att ibland kolla in där.
Citera
2026-03-09, 18:53
Medlem
Behövd absolut ingen medlemslista, bra att den är borta.
Citera
2026-03-09, 20:06
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Jo spara bandbredd då möjligen. Svårt att se dock hur mycket detta sparar. Synd oavsett. Det var ju kul att ibland kolla in där.

Ja, lite stolt är man ju att ligga på 250:e plats när det gäller postandet.

Framför allt är det dock ett bra sätt att söka reda på en medlem snabbt. Skulle vara trevligt att veta den exakta orsaken till att listan tagits bort.
Citera
2026-04-17, 10:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Framför allt är det dock ett bra sätt att söka reda på en medlem snabbt. Skulle vara trevligt att veta den exakta orsaken till att listan tagits bort.

Då Admin eller någon annan tycks vara ointresserad av att berätta detta så kommer vi säkerligen aldrig få veta varför.
Skulle gärna ha tillbaka listan jag också.
Citera
2026-04-17, 12:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då Admin eller någon annan tycks vara ointresserad av att berätta detta så kommer vi säkerligen aldrig få veta varför.
Skulle gärna ha tillbaka listan jag också.

Strychnos gissning i en annan tråd kanske stämmer?

(FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Håller med om att det är dåligt att man inte får veta om, när och varför.
Citera
2026-04-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Strychnos gissning i en annan tråd kanske stämmer?

(FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Håller med om att det är dåligt att man inte får veta om, när och varför.
Nej, användarens kvalificerad gissning stämmer inte för fem öre. Användar-id får man fram genom att föra muspekaren mot någons användarnamn. Klickar man där så kommer det upp flera alternativ där det går att fram en annan medlems samtliga trådstarter och inlägg.
Citera
Igår, 09:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Nej, användarens kvalificerad gissning stämmer inte för fem öre. Användar-id får man fram genom att föra muspekaren mot någons användarnamn. Klickar man där så kommer det upp flera alternativ där det går att fram en annan medlems samtliga trådstarter och inlägg.

Det var inte teknikaliteterna som avsågs utan att det hade med anonymitetet att göra i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in