2022-04-06, 15:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Hur har ens politiska uppfattning inte att gra med vad ur ens eget perspektiv r "anti-PK"? Det finns ingenting objektivt i bedmningen av vad som utgr "anti-PK" utan det utgr alltid frn ens egna politiska uppfattning. Har du ens koll p vad som menas med uttrycket anti-PK..?

Kommentatorerna tidigare sg rv (inte p det bra sttet) och kunde ingenting. Men visst, fredrar du att lyssna p Glenn Hysns "expertkommentarer" eller p ngon av SVT:s tidigare stall av suputer r du givetvis berttigad till det men det kommer vcka en undran hos oss andra om hur det egentligen str till med dig.
Allts, du fattar ju uppenbarligen inte vad som menas med uttrycket anti-PK.

Frr s var kommentarer/experter mer raka, och brydde sig inte om de tex svrde under en live sndning.

Att lyssna p dagens kommentatorer och/eller experter r som en smnpiller.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-06 kl. 15:28.
Citera
2022-04-07, 10:56
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Frr s var kommentarer/experter mer raka, och brydde sig inte om de tex svrde under en live sndning.

Att lyssna p dagens kommentatorer och/eller experter r som en smnpiller.

Svrde? Ok...
Citera
2022-04-07, 11:20
Medlem
Erki122s avatar
Matchen mellan Gteborg och Vrnamo var som att lyssna p tv stycken som kommenterade en simhoppstvling. Ska jag se allsvenskans matcher s fr det bli p hesgoal utan kommentatorer, smre bildkvalitet men sknare fr ronen.
Citera
2022-04-07, 11:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz

Svrde? Ok...
Det r ju definitivt bara ngt troll. Men jag ska nd ge dig ett serist svar.

Men bde kommentatorer svl som experter var bara s mkt bttre frr n vad vi fr i dag. Kommentatorerna var mkt mer raka, visade mer (kta) passion, visade en mkt strre inlevelse under match och de var som oftast mer kunniga. Experterna var ven de mkt mer kunniga, och fr/eftersnacket var d bra mkt bttre, mer detaljerad.

Hr r frvrigt ett bra exempel i vad jag syftar p med kommentarer/experter som r anti-PK..https://m.youtube.com/watch?v=PqZTP8-8wls
Citera
2022-04-07, 12:08
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det r ju definitivt bara ngt troll. Men jag ska nd ge dig ett serist svar.

Men bde kommentatorer svl som experter var bara s mkt bttre frr n vad vi fr i dag. Kommentatorerna var mkt mer raka, visade mer (kta) passion, visade en mkt strre inlevelse under match och de var som oftast mer kunniga. Experterna var ven de mkt mer kunniga, och fr/eftersnacket var d bra mkt bttre, mer detaljerad.

Hr r frvrigt ett bra exempel i vad jag syftar p med kommentarer/experter som r anti-PK..https://m.youtube.com/watch?v=PqZTP8-8wls

S det exempel du kan finna r inte ens svenskt? Sedan r det inget "anti-PK" med klippet verhuvudtaget och dessutom allmnt knt fr att vara pinsamt (visades vl t.o.m. i ngot F&F-program och skrattades t friskt?). Sedan var du hittar insiktsfulla kommentarer i klippet vergr mig.

Ta och kolla ngra ldre sndningar och fundera ver vad kommentatorerna egentligen sa. Inga analyser, inga insikter och inte ens basal information bjds det p. Det var otroligt ptagligt nr SVT snde om VM-94 under sommaren 2020. Om det bara r folk som skriker du r ute efter finns ju alltid Niklas Holmgren att tillg.
Citera
2022-04-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jag fredrar kvinnliga kommentarer eftersom dom har mycket behagligare rster.

Jag drmmer om att fotbolls VM har Lana del rey som kommentator.

En av de flitigast frekommande kvinnliga referenterna r Lena Sundkvist (tror hon heter s). Menar du p fullt allvar att hon r behaglig att lyssna p. Sjlv fimpar jag ljudet omgende.
Citera
2022-04-10, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Och du r uppenbarligen 14 r s vnta tills du r 18 och terkom d fr mognare diskussion.

Ont tycker att det har gtt fr lngt med kvoteringen och det blir s uppenbart ibland i brist p kunskap och talang.

Lt mn kommentera mn d i stort sett alla som kollar r mn och ha kvinnliga kommentatorer till nr kvinnor spelar s blir alla njda och glada 👍

Jag var faktiskt allvarlig. Menar du att endast mn kan frst en sport som mn utvar? Kan endast mn operera mn? Kan endast mn designa herrkavajer etc etc?
Citera
2022-04-10, 10:31
Medlem
snurresprettiss avatar
S lnge dom har bde kunskap och normal men nd lite rejl inlevelse utan att verdriva s fr det grna sitta 2 kvinnliga kommentatorer fr mig.
Citera
2022-04-12, 22:39
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4K
Kan ngon frklara i vilket annat land man har tv kvinnliga komentatorer i en manlig sport? Har man ens 1 endaste i lnder som italien, spanien, grekland, tyskland?

Jag stngde av direkt. Jag stnger ven av om det r 1 kvinnlig kommentator, och byter direkt till arabiska kanaler eftersom jag har iptv
Men palla reta upp sig p detta hahahaha? Jag som heterosexuell man har inget emot att hra 2 kvinnliga rster . Tjejer har nd mycket behagligare rster att lyssna p under lngre stunder n vad mn har.
Citera
2022-04-12, 22:45
Medlem
Lyssnar mycket hellre p Petra Svensson och Irma Zibanejad n Chris Hrenstam, Daniel Kristiansson och Tommy strm.

Personligen tycker jag de bsta kommentatorerna r mn men d kvinnorna i regel r mycket bttre n de smsta mnnen s frstr jag inte gnllet.
Citera
2022-04-12, 23:42
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Men palla reta upp sig p detta hahahaha? Jag som heterosexuell man har inget emot att hra 2 kvinnliga rster . Tjejer har nd mycket behagligare rster att lyssna p under lngre stunder n vad mn har.
Kvinnor som skriker r det vrsta som finns. Speciellt med den fejkade vidriga basrsten som de frsker med.
Citera
2022-04-13, 02:47
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Det finns en enda kvinnlig kommentator som inte r inkvoterad pga sitt kn och det r Vikki Blom. Hon r otroligt kompetent och kunnig. Resten r inkvoterade flator. Avskyr varenda en.

Respekt och lojalitet r inget man fr, det r ngot man frtjnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in