2022-04-03, 09:46
Medlem
Tja 😁 Fundera på att göra eget snus för första gången. Det finns så många smaker att jag blir lite förvirrad.

Vilken smak rekomenderar ni att jag ska beställa?
Jag älskar dock lakrits, Men dags att byta smak nu.

Det finns Energy dryck, Sultron, Vanilj och citrus som jag fastnade på

Vilken av dessa skulle ni rekomendera?

Skulle uppskatta svar tack 😁
Citera
2022-04-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatanflash
Tja 😁 Fundera på att göra eget snus för första gången. Det finns så många smaker att jag blir lite förvirrad.

Varför inte välja den smak som finns i det snus du nu gillar?

Är det portion eller lös du ska göra?
Citera
2022-04-03, 09:57
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Har snusat Siberia Black i två-tre år nu, det är det bästa portionssnuset jag någonsin snusat och jag har snusat många år.

Strunt i allt annat snus märkes eller B-snus eller hemgjort äckelpäckel, köp Siberia Extremely Black, billigt är det också värt varenda krona!

https://snuslagret.se/snus/1167-1345...ely-black.html

Köper man dosorna löst i kiosken som jag ofta gör så får man betala en femtiolapp per styck, en "vanlig" snus kan du ha inne 45 min MAX en timma en Siberia Black prilla kan du ha inne i tre timmar om du vill fortfarande med bra smak, inte slemmig och helt slut.

Köp snuset och du kommer spara pengar.
Citera
2022-04-03, 10:00
Medlem
Citat:

Swedsnus normalmald med whiskyarom.
Enkelt, billigt och gott.
Citera
2022-04-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Varför inte välja den smak som finns i det snus du nu gillar?

Är det portion eller lös du ska göra?

Det är portions snus. Har bara kört lakrits hela tiden. Vill testa på någon ny smak då man tröttnar på samma smak hela tiden. Dessa snusaromer ser väldigt go ut men vet dock inte vilken av dem som är godast
Citera
2022-04-03, 10:04
Medlem
Citat:
Det är portions snus. Har bara kört lakrits hela tiden. Vill testa på någon ny smak då man tröttnar på samma smak hela tiden. Dessa snusaromer ser väldigt go ut men vet dock inte vilken av dem som är godast
Du behöver väl inte krydda allt snus på en gång. Köp lite aromer du tycker låter bra och krydda en dosa åt gången.
Citera
2022-04-03, 15:13
Medlem
svampdamps avatar
Citat:

Är du en hobbysnusare? Jag har snusat samma General i över 20 år och aldrig tänkt tanken på att jag skulle ha tröttnat.
Citera
2022-04-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är du en hobbysnusare? Jag har snusat samma General i över 20 år och aldrig tänkt tanken på att jag skulle ha tröttnat.

Nu var man sugen på att testa någon ny smak här. Ville kolla om ni visste vilken smak som är godast
Citera
2022-04-09, 18:21
Medlem
Citat:

Jag tog precis min första prilla av min nya hemmagjorda snus sats. 1kg torrsnus premium express blend nr.95 mellanmald.
7.5dl vatten, 1dl arom special. Väl blandad vätska och sedan körde i hushållsassistent i 17 minuter. En vecka i kylen med toppskiktet på snuset lite tilltryckt. Och locket på.

Konsistensen är god, lätt att baka ihop. Inte alls som köpesnuset, detta är mycket bättre. God arom smak.

Jag önskade dom hade arom smaker med melon och jenka som Jakobssons portionen har. Fyfan vad gott det snuset är. Men detta snus är riktigt bra det också.

Jag kan rekommendera det till alla som snusar.
Swedsnus.nu inhandlade jag min sats ifrån. Vet inte hur dom andra sidorna är. Men håll er borta ifrån det där skiten som ska köras i ugn. Min bror har gjort några försök på sådant snus och det är det tattigaste snuset genom tiderna. Löst, faller isär, smuligt, går fan inte att baka det snuset. Medans det jag har skulle en 3åring kunna baka ihop. Två tryck så är det klart.

Edit: Se till att köpa en riktig snusdosa i plåt också. Finns ett gäng med Sverige motiv på snushandel.se
Senast redigerad av fummelpummel 2022-04-09 kl. 18:23. Anledning: EDIT
Citera
2022-04-11, 08:14
Jag gillar neutral tobakssmak, möjligtvis med lite extra aromer. Det tröttnar man inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in