2025-11-02, 01:49
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Finns det någon härinne som har möjlighet att hjälpa mig att få veta om en person i min yttre och mest perifera bekantskapskrets har ett grovt våldsbrott bakom sig, som ska ha skett för kanske 25-30 år sedan?

Den aktuelle mannen ska i Skövde eller Skara någon gång under 90-talet ha slagit ihjäl sin flickvän som en "fyllegrej där han tappade det". Men jag - vi - vet inte om det bara är ett rykte, eller om det ligger någon substans i det.

Killen ska inte ha fortsatt sin våldsamma och kriminella bana efter den här händelsen, utan har den här enstaka händelsen på sitt samvete som en oförlåtlig engångsgrej. Det ska ha pratats rejält om detta på byn när det begav sig.

Det vore alltså högintressant att både få veta vilken händelse det gäller och gärna domen eller förundersökningsprotokollet. Jag har tyvärr inte någon mer information eller kunskap än det jag nyss har skrivit om fallet.

Tack på förhand.
Rent spontant känns det som något #Skaraborg2 kan ha koll på.
Citera
2025-11-04, 21:32
Medlem
Söker tråd angående skottlossning på Andersberg Gävle i somras?

Citat:
I somras avlossades två skott mot en lägenhet i Andersberg i Gävle. Händelsen visade sig senare vara kopplad till en obetald knarkskuld. Nu har en man i 30-årsåldern, hemmahörande i Gävle kommun, dömts för flera brott och fått ett fängelsestraff på sju år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...or-flera-brott

Finns flera trådar som berör Andersberg. Men ingen angående just den händelsen?
Citera
2025-11-05, 17:21
Medlem
-GGs avatar
Finns det en tråd om ligan som brutalt rånade bilköpare i och omkring Borås, en rättegång som nu finns uppe på PC?

Muhammeds igen, så klart.
Citera
2025-11-05, 17:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Finns det en tråd om ligan som brutalt rånade bilköpare i och omkring Borås, en rättegång som nu finns uppe på PC?

Muhammeds igen, så klart.

(FB) Skulle köpa bil, cash - rånades (2024-12-02)
Citera
2025-11-09, 01:01
Moderator
Parongatans avatar
Någongång under 90-talet blev en tjej ihjälslagen av sin kille i trakterna av Skara. Killen dömdes för brottet, men jag är tyvärr osäker på övriga fakta kring fallet. Jag vet inte vilka som var inblandade, varken gärningsman eller offer.

Jag vet inte heller vilken brottsrubricering killen fälldes för. Det kan vara allt från vållande till annans död, till dråp eller till och med mord. I min perifera och numera forna bekantskapskrets har det upprepade gånger pratats om fallet. Att "det var en fyllegrej och att allt brast", och att "han slog ihjäl henne". Men tyvärr är samtliga tystlåtna och vill inte gå in på närmare detaljer.

Det vore högintressant att få veta mer om ärendet och vilka som var inblandade. Händelsen kan mycket väl ha ägt rum tidigare än 90-talet. Men jag tror att vi pratar tidigt 90-tal eller möjligen sent 80-tal. Är inte säker alls.

Är det någon som vet om det finns något rättsfall som kan stämma in på mina undringar?
Citera
2025-11-09, 08:22
Medlem
tzjs avatar
Det borde finnas en tråd om skoleleven som åt rått kött och drack blod, men jag hittar den inte.
Här är en artikel som berättar mer:

https://www.gp.se/krim/skar-halsen-a...d-61536c121932
Citera
2025-11-09, 09:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det borde finnas en tråd om skoleleven som åt rått kött och drack blod, men jag hittar den inte.
Här är en artikel som berättar mer:

https://www.gp.se/krim/skar-halsen-a...d-61536c121932

Fallet nämns här om inte annat:

(FB) Naturbruksgymnasie i Värmland ertappade med djurplågeri
Citera
2025-11-24, 08:18
Medlem
Letar efter en tråd där en kvinna och hennes pojkvän var misstänkta för att ha skadat och stängt in deras barn. Undrar vad som hände med dem & ifall de blev dömda. Tror kvinnan hetta Am**da
Citera
2025-11-24, 10:55
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Letar efter en tråd där en kvinna och hennes pojkvän var misstänkta för att ha skadat och stängt in deras barn. Undrar vad som hände med dem & ifall de blev dömda. Tror kvinnan hetta Am**da
(FB) Par döms av Hovrätten till 10 års fängelse för barnmisshandel (2023-05-02)
Dömda till 10 års fängelse.
Citera
2025-11-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
(FB) Par döms av Hovrätten till 10 års fängelse för barnmisshandel (2023-05-02)
Dömda till 10 års fängelse.

Tack snälla!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in