Citat:
Ursprungligen postat av
ratqueen
Hej konstnärer på Flashback.
Hur gör jag för att lyckas börja sälja tavlor och vara med på utställningar osv?
Jag vet att jag är bra på att måla men har så svårt att komma ut i branschen.
Tips är att ha ett jobb vid sidan om ifall du inte har sparpengar. Själv älskar jag och hålla på. Du får jobba hårt på att inte vara tråkig och sticka ut vilket är svårt eftersom alla konstnärer sticker ut. Att ha ett bra sammanhang i bilderna så du har en tydlig stil. Man måste kunna sin färglära är väldigt viktigt. Sen får du ordbajsa ihop en djup mening som ingen fattar bakom varje alster. När jag sökte Konstfack var allt random skit som jag skrev om min konst. Dom älskar sånt. Kom ej in dock. Om du vill tjäna pengar utan att nödvändigtvis bli känd får du ta emot beställningar och göra tavlor som inte är för komplicerat som alla kan ha på väggen. Eller göra sån där surrealistiskt konst och folk som köper tror dom är unika och kan skryta om sin konstiga fula tavla för sina vänner. Alla som älskar surrealistiskt blir överraskade när dom får veta att alla älskar det. Jag gillar också surrealism det är lätta att tycka om. Sen kan du måla av folk husdjur perfekt julklapp som är så personlig och unik. Du blir miljonär på en kvart! Bara och sätta igång