Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-24, 17:03
Medlem
ApanAbdullas avatar
Med all respekt till Ukraina samt alla offer och vad som sker där just nu, oerhört tragiskt och mycket skrämmande utveckling.

Men idag när jag satt och lyssnade på Zalenskys tal kändes det nästan som om han ville att Ryssland skulle gå till attack mot oss, och alla upprepningar om vapen vi har skickat osv osv.....

Ni som kan allt det här med militär osv, har Ryssland kapacitet att övervaka oss i samma form som USA med flera?

Har Ryssar sateliter eller vad för slags teknik det handlar om att använda för att avlyssna och störa oss från avstånd?

Jag personligen tyckte Zalenskys tal var rörigt och inte alls att det ingav någon respekt.
Just det han säger med, "You must understand that only the sea is between you and this war"
Det kändes fel på nåt vis, han menar säkerligen väl men jag vet inte det kändes skrämmande...

Min fråga är som sagt, kan Ryssland spana på oss så som Väst kan spana på Ryssland?
Citera
2022-03-24, 17:06
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Det kändes fel på nåt vis, han menar säkerligen väl men jag vet inte det kändes skrämmande...[/b]

Vakna upp förfan! Varför skulle han vilja oss väl? Snubben är skådespelare
Citera
2022-03-24, 17:08
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja jag vet inte är inte så insatt som kanske du själv är, att han tidigare var en skådespelare förstår jag men jag vet inte det här talet kändes enbart bissart på nåt vis, det var som om han tvingade Sverige att gå med i Nato och ej förbli neutrala.

Ryssland för bara någon vecka sedan tyckte att den svenska modellen var jättebra och har inga planer på en invasion han, ska försöka hitta artikeln där Putins högerhand säger att Ukraina borde ta efter Sverige om dom vill ha ett slut på kriget.

Enligt mig är vi ej neutrala längre.
Citera
2022-03-24, 17:15
Medlem
Otroligt obehagligt att han ens får göra det. För tankarna till Netanyahus återkommande tal inför amerikanska kongressen.
Citera
2022-03-24, 17:15
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Och saknar både militär utbildning och politiskt oerfarenhet.
Citera
2022-03-24, 17:19
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vänta va?
Har han ingen utbildning inom det politiksa området alls?
Gick han från komiker till president?
Ni måste sitta och skämta med mig nu?
Om ni skämtar så sluta, visa mig en källa att han ingen utbildning inom området har.
Citera
2022-03-24, 17:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Du menar alltså att han är politiskt erfaren..?
Citera
2022-03-24, 17:29
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Du menar alltså att han är politiskt erfaren..?
Tillsattes inte hand genom ett Demokratisk val?
Citera
2022-03-24, 17:29
Medlem
Det är som att du inte begriper att Ukraina faktiskt är under angrepp av Ryssland. Att Ryssland faktiskt angripit flera andra länder i närområdet i närtid. Att Ryssland hotar alla och speciellt de som inte gör som de vill. Ryssland gör inte överflygningar och simulerade anfall mot oss samt gör andra intrång utan anledning utan vill inge en skräck samt övning inför ett verkligt anfall.

Sverige har ett strategiskt läge och det gäller inte bara Gotland utan hela landet. Vad Ryssland tänker göra framöver vet ingen idag men man måste vara öppna för allt. Ryssland ser ju att NATO inget gjorde när de anföll Ukraina och detsamma skulle gälla om Sverige blev anfallet. Sverige bör absolut vara på sin vakt och planera ett snabbt inträde i NATO.
Citera
2022-03-24, 17:32
Medlem
Inte första gången, även sist vi skicka vapen... Det är saker dolt för oss som politiker håller på med. Att stadsministern säger att det är bäst för Sveriges säkerhet att skicka vapen tolkar jag som att hon vet att det finns en plan att Putin ska attackera oss också
Citera
2022-03-24, 17:33
Medlem
MasterBaits avatar
Han är USAs docka. Han säger vad USA vill att han ska säga. Och USA vill skapa sprickor och konflikter mellan Ryssland och EU. Det handlar som vanligt om USAs egenintresse och inget annat.
Citera
2022-03-24, 17:33
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Inte första gången, även sist vi skicka vapen... Det är saker dolt för oss som politiker håller på med. Att stadsministern säger att det är bäst för Sveriges säkerhet att skicka vapen tolkar jag som att hon vet att det finns en plan att Putin ska attackera oss också
Kan vi överhuvudtaget skydda oss mot Ryssland?
Samt hur länge?
Och USA måste väl hjälpa oss om Ryssland går till attack?
Eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback