Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-03-19, 14:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huttler
Har länge misstänkt detta men det ger väl en del måttligt kriminella från vissa kulturer ”arbete” som fritidsledare.
https://www.expressen.se/ledare/sofi...or-kriminella/
Så vilka är era egna erfarenheter? Ökar eller minskar en total stängning kriminaliteten?

Det som först och främst bör stängas är organisationer och föreningar som ABF, plantskolor för aktivism, skatteförsörjning och segregation. När det gäller fritidsgårdarna kan de bli en nyttig verksamhet om det drivs som skolans förlängda arm med betoning på utvecklande aktiviteter och läxstöd.
Citera
2022-03-19, 14:37
Medlem
Fromlandss avatar
När jag var tonåring ville inte mina föräldrar att jag skulle hänga på någon fritidsgård pga att det fanns just personer ’på glid’ där. De ville att jag skulle bada, sparka boll och spela kort eller dataspel med mina kompisar istället.
Var där kort två gånger och fick olustkänslor. Nej, är det jobbigt hemma så kan man plugga på bibblan och det finns gott om idrotter som inte kräver rika föräldrar.
Citera
2022-03-19, 14:59
Medlem
dialektikers avatar
TACKAR, för tipset om den här artikeln.

DEN SKA JAG SPARA till alla nötter som fortfarande hävdar att fritidsgårdar är lösningen på gängkriminaliteten. Återigen har det blivit många, tongivande personer (media, politiker och folk i facebook-grupper ex), som hävdat att ALLT kommer lösas med fritidsgårdar.

Till och med politiker högt upp hänvisar till detta "fler fritidsgårdar är en lösning på gängkriminaliteten", då de inte kommer på något bättre.

Detta för att de aldrig kommer att acceptera att det var oacceptabelt att i så hastig takt fylla Sverige med kriminella individer från Mellanöstern.
De lever kvar i föreställningen om att vi är islamofober om vi inte tror på att det är lätt att integrera muslimer i vårt land. För de vänsterblivna lever ju med föreställningen att muslimer är sekulära.
(OBS: Vissa muslimer är sekulära. Det kan jag intyga. Men väldigt många är sekterister.)

Och våldet bland muslimer och gängkriminella förklaras med segregation, klassklyftor osv.
Men det anmärkningsvärda är att de gängkriminella invandrarna begår exakt lika mycket brott trots att de bor bra (till och med bättre än många svenskar) i populära förorter angränsande till Stockholms innerstad.

Det satsas och det satsas, på invandrargrupperingar, medan många svenska hushåll har det skitkämpigt i vardagen, där stretande familjer inte har råd med någonting, (föräldrar med sjukpenning, a-kassa, sjukersättning etc), men de svenska barnen gör inte något som helst kriminellt, för det.

Svenska barn som bor i hushåll som har det ekonomiskt tufft marginaliseras ju då allt fokus är på dessa gängkriminella hela tiden.

Jag har en bekant som är utförsäkrad från FK, och det var snudd på att hon inte fick socialbidrag. Inte heller fick hon laga tänderna. Så hon levde på soppor. Nu var hennes barn så stora så de klarade sig själv, men de fick hjälpa henne ekonomiskt. (För övrigt, då hennes dotter swishat pengar på hennes födelsedag för att köpa sig en blomma, så drog soc av de swishpengarna).
Och svenskar som lever i sådan här utsatthet och fattigdom, blir de kriminella?
Nej, just det. De blir inte kriminella.
De hankar sig fram ändå.
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-19 kl. 15:13.
Citera
2022-03-19, 15:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
När jag var tonåring ville inte mina föräldrar att jag skulle hänga på någon fritidsgård pga att det fanns just personer ’på glid’ där. De ville att jag skulle bada, sparka boll och spela kort eller dataspel med mina kompisar istället.
Var där kort två gånger och fick olustkänslor. Nej, är det jobbigt hemma så kan man plugga på bibblan och det finns gott om idrotter som inte kräver rika föräldrar.

Jag har jättepositiva erfarenheter från ungdomsgården.
Men jag är äldre än du, kanske?

Jag gick i högstadiet när det var "A no smoking generation" och på fritidsgården hade de "Våga stuffa"- kampanjen. Det var där jag började lära mig bugg, foxtrot och lite folkdans och sånt.
Jag och Carola är i samma ålder ungefär (hon är lite äldre). Och hon var för övrigt och sjöng med sitt band Standby på vår fritidsgård.
Något år innan hon slog igenom.
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-19 kl. 15:15.
Citera
2022-03-19, 20:03
Medlem
Läste om fritidsgård i Östersund som också fick stängas för att det var farligt för personalen. Men kommunen vägrar berätta vad som hänt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in