Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-28, 22:22
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Hur han nu kunde kombinera den kristna tron samtidigt som han har bevis på utomjordingar.

Hahaha, ja, nu när du säger det
Citera
2023-01-28, 23:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Man fick veta väldigt lite om dem och man fick bara se dem kort. Mesta av spänningen var att man inte såg dem men de var utanför.

Tycker det är en rätt intressant analys av tjejen. Tror jag måste se om filmen, den var ändå rätt bra.
Lärdom rimligtvis tagen från Jaws (1975). Signs (2002) är för övrigt enda filmen jag i rejält vuxen ålder(säkert 20år efter att jag såg Jaws första gången, som jag i sin tur tog mig genom helskinnad) stängt av första gången jag försökte se den då jag upplevde den som väldigt otäck, men jag kan haft feber eller dylikt den kvällen som gjorde mig överkänslig. Har bara sett om den sen den gången jag såg hela. Kanske dags att se den igen, för att se om jag bli lika skraj igen.

Fasen om inte Signs kan var enda filmen någonsin jag inte sett klart på pga rädsla. Som liten vill jag minnas att folk mest höll för ögonen på mig när det blev otäckt.

Gällande Gibson är jag dock mest sugen på att se om The Patriot (2000) nu, den dök upp på Netflix häromdagen.
Citera
2023-01-29, 11:46
  #15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Hur han nu kunde kombinera den kristna tron samtidigt som han har bevis på utomjordingar.
Det går alldeles utmärkt. Gud kan ju ha skapat mer liv än det på denna jord.
Denna diskussion blir lätt OT, men jag ser inte hur det måste gå emot varann.
Citera
2023-01-30, 21:00
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det går alldeles utmärkt. Gud kan ju ha skapat mer liv än det på denna jord.

Är det inte en grej med Gud att jorden ska vara unik pga sitt liv?
Citera
2023-01-31, 12:07
  #17
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Är det inte en grej med Gud att jorden ska vara unik pga sitt liv?
Det står inget om det i bibeln iallafall, att det bara är här det finns liv.
Det skulle kunna vara så att Gud skapat liv på andra platser i universum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback