Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-20, 23:20
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Nu hoppas jag att det är sista gången ett stort friidrotts-event hamnar på den obskyra Sportkanalen, en kanal som inte så många har.
Hur blev facit för Sverige? Bra? Dåligt? Enligt förväntningarna? (Jag har alltså inte sett tävlingen)

Jag tycker egentligen att Inomhus-VM i friidrott är lite som Kortbane-VM i simning, men man måste förstås se till hur läget inom svensk friidrott är..

När Duplantis i princip är världens bästa friidrottare och jagar världsrekord i varenda tävling, så är det naturligtvis ett helt annat intresse än om Sverige inte har något att komma med..

Det borde faktiskt egentligen räcka för att ett internationellt mästerskap skulle sändas i SVT eller TV4.. Som avslutningen gestaltar sig med VM-guld, världsrekord och över 6.20 m, så är det klart att hela folket ska kunna se..

Svenska världsstjärnor gör en oerhörd skillnad, intresset var stort när Carro, Olsson, Holm, Kajsa & Kallur var i farten, sedan kändes det helt dött i många år.. Nu har vi Duplantis & Ståhl som dominerar sina grenar och då ökar också intresset igen, även för övriga svenska deltagare..

Resultatet var bra, 1 guld - 1 silver - 1 brons, när vi snackar medaljskörd.. Jag tycker det var lite över förväntningarna faktiskt, enda besvikelsen var väl egentligen Khaddi i längdhoppet ikväll, samtidigt brukar hon ha det tufft i mästerskap, så det var mest tråkigt bara när man vet om hennes potential..
Citera
2022-03-20, 23:48
  #278
Medlem
Otvivelaktigt ett mästerskap över förväntan för Sverige - och så gott som varje deltagare levererade bra utifrån personliga förutsättningar. Att mästerskapet läggs på Sportkanalen är förstås under all kritik med tanke på att de flesta inte har den - stora mästerskap i stora sporter bör alltid ligga på en kanal i standardutbudet.
Citera
2022-03-21, 01:26
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Otvivelaktigt ett mästerskap över förväntan för Sverige - och så gott som varje deltagare levererade bra utifrån personliga förutsättningar. Att mästerskapet läggs på Sportkanalen är förstås under all kritik med tanke på att de flesta inte har den - stora mästerskap i stora sporter bör alltid ligga på en kanal i standardutbudet.

Ja det borde sänts i tv4 eller tv12 på en söndag med Duplantis i farten istället för "tv4:as" smala kanal sportkanalen.
Citera
2022-03-21, 11:30
  #280
Medlem
Extremt seg stavhoppstävling.
Alla var utfyllnad och det enda man satt och väntade på var världsrekordförsöken.
Citera
2022-03-21, 12:23
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Extremt seg stavhoppstävling.
Alla var utfyllnad och det enda man satt och väntade på var världsrekordförsöken.

Brassen Braz gjorde en riktigt bra tävling, men du ser kanske inte sådant..
Citera
2022-03-21, 14:55
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackandfield
Inte norskt guld...

VM-silver med corona i kroppen måste trots allt sägas vara godkänt.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/n...opet_row1_pos2
Jakob Ingebrigtsen testade positivt för corona. Det skriver löparen på Instagram där han har bifogat en bild på det positiva testet.

Det positiva coronaprovet kommer dagen efter att han sprang in till silver på 1500 meter i inomhus-VM i friidrott i Serbien.

– Jag kom precis tillbaka till Sandnes och bestämde mig för att ta en hälsokontroll eftersom jag kände mig lite konstig i natt.
Citera
2022-03-21, 15:15
  #283
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Brassen Braz gjorde en riktigt bra tävling, men du ser kanske inte sådant..

Braz 5.95 är dessutom sydamerikanskt inomhusrekord. I de fem senaste globala mästerskapen är det bara Duplantis som har hoppat 6 meter eller högre. Mondo är helt enkelt i en klass för sig just nu.

IVM 2022: 1. Duplantis (6.20 WR), 2. Braz (5.95), 3. Nilsen (5.90)
OS 2020: 1. Duplantis (6.02), 2. Nilsen (5.97), 3. Braz (5.87)
VM 2019: 1. Kendricks (5.97), 2. Duplantis (5.97), 3. Lisek (5.87)
IVM 2018: 1. R. Lavillenie (5.90), 2. Kendricks (5.85), 3. Lisek (5.85)
VM 2017: 1. Kendricks (5.95), 2. Lisek (5.89), 3. R. Lavillenie (5.89)

EDIT: Nilsens 5.90 från igår är för övrigt det bästa bronsresultatet vid dessa mästerskap.
__________________
Senast redigerad av Stefan4 2022-03-21 kl. 15:28.
Citera
2022-03-21, 15:24
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Brassen Braz gjorde en riktigt bra tävling, men du ser kanske inte sådant..

Jag såg att gamle Braz klurade sig över 5,95 trots att ingen fattade hur det gick till.
Inte var det någon pulshöjare för mig direkt..och var det så för andra får det stå för dem.
Citera
2022-03-21, 16:39
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
VM-silver med corona i kroppen måste trots allt sägas vara godkänt.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/n...opet_row1_pos2
Jakob Ingebrigtsen testade positivt för corona. Det skriver löparen på Instagram där han har bifogat en bild på det positiva testet.

Det positiva coronaprovet kommer dagen efter att han sprang in till silver på 1500 meter i inomhus-VM i friidrott i Serbien.

– Jag kom precis tillbaka till Sandnes och bestämde mig för att ta en hälsokontroll eftersom jag kände mig lite konstig i natt.

Ja, det är godkänt, känns inte som hela världen att torska ett IVM-guld..

Jag upplever det mer som en titel att beta av på listan, om man vill vinna allt, samtidigt blir det lite löjligt när t.ex. Ståhl & Warholms grenar inte finns med, så till syvende och sist är det utomhusmästerskapen som räknas..

Inomhusmästerskap i friidrott och kortbanemästerskap i simning är ungefär likadant, roligt för stunden, sedan inser man att det är som futsal, 3 mot 3 basket eller beachhandboll, en Coca-Cola light version..
Citera
2022-03-21, 17:12
  #286
Medlem
welcometorealitys avatar
När hoppar Duplantis nästa gång? Är det någon som har koll, väntar redan på 6.21 hehe.
Citera
2022-03-21, 18:10
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
När hoppar Duplantis nästa gång? Är det någon som har koll, väntar redan på 6.21 hehe.
Slut på inomhussäsongen. Kanske utomhus i början på juni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback