2022-03-16, 23:15
Medlem
shaktas avatar
Någon som känner igen sig i yngre dar på 90-talet när folk sprang omkring med fimppåsar?

När jag gick i 7:an och var röksugen så stack man alltid till ett närliggande gymnasium på eftermiddagarna och samlade fimpar från alla stora askkoppar som fanns där. Man hittade oftast halvrökta cigaretter och det la man stolt i en plastpåse. Vet att en hel del gjorde samma sak, även tjejer. Hade man tur så fick man ta en cigg från en tjejs fimppåse som hon samlat ihop när man träffa henne på ungdomsgården.

Idag låter det riktigt hemskt och vidrigt men vad fan gjorde man inte för nikotinet ?

Är det fler som känner igen sig ?
Citera
2022-03-16, 23:23
Medlem
Kanske inte hör till saken, men när jag rökte i mina WT dagar och när det var illa kunde jag tömma askkoppen på fimpar.. kvittade om de var blöta, jag torkade skiten i micron, tömde alla på tobak, inklusive det brända och la på bordet och torkade igen i micron, luktade apa och sen rullade jag egna cigg.. fick rätt många av det och smaka helt okej men luktade inge vidare. Skäms när jag tänker på det
Citera
2022-03-16, 23:46
Medlem
kalkryggars avatar
Nä det här har jag fan aldrig sett och hört talas om som du beskriver det. Jag kan bara minnas att det var uteliggare och fyllon som plockade fimpar.

Däremot så kunde man se folk gå igenom sina egna askkoppar i lust på någon lite längre fimp om paketet plötsligt gapade tomt.
Citera
2022-03-16, 23:54
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Nä. Däremot så skulle alla luffare ha "kicket" på ens cigg. De sista 2-3 blossen
Citera
2022-03-17, 10:47
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Kanske inte hör till saken, men när jag rökte i mina WT dagar och när det var illa kunde jag tömma askkoppen på fimpar.. kvittade om de var blöta, jag torkade skiten i micron, tömde alla på tobak, inklusive det brända och la på bordet och torkade igen i micron, luktade apa och sen rullade jag egna cigg.. fick rätt många av det och smaka helt okej men luktade inge vidare. Skäms när jag tänker på det

Det där gjorde även jag
Rökte pipa och det smaka fasiken. Rejäl dos med tjära och nikotin.
Citera
2022-03-17, 11:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Någon som känner igen sig i yngre dar på 90-talet när folk sprang omkring med fimppåsar?

När jag gick i 7:an och var röksugen så stack man alltid till ett närliggande gymnasium på eftermiddagarna och samlade fimpar från alla stora askkoppar som fanns där. Man hittade oftast halvrökta cigaretter och det la man stolt i en plastpåse. Vet att en hel del gjorde samma sak, även tjejer. Hade man tur så fick man ta en cigg från en tjejs fimppåse som hon samlat ihop när man träffa henne på ungdomsgården.

Idag låter det riktigt hemskt och vidrigt men vad fan gjorde man inte för nikotinet ?

Var du uteliggare redan i sjunde klass?
Citera
2022-03-17, 12:57
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Var du uteliggare redan i sjunde klass?

Det var vissa tillfällen man inte hade råd att köpa cigg så då fick det bli den lösningen. Man snodde cigg ifrån föräldrarna, men när det upptäcktes så gömdes det eller togs med.
Citera
2022-03-17, 17:31
Medlem
Citat:
Det där gjorde även jag
Rökte pipa och det smaka fasiken. Rejäl dos med tjära och nikotin.

Haha hade alltid massa filter men ibland rökte jag i pipa med, fifan vad det smakade men det var en rejäl dos av tjära och nikotin som du säger.

Snodde alltid cigg av föräldrarna med.
Citera
2022-04-11, 08:16
Medlem
movingmads avatar
Citat:

Aldrig plockat fimpar för att röka som dom är men minns att i gymnasiet när det var dags att röka gräs så kunde man scanna skolgården efter en större fimp att blanda ut gräset med så det räckte längre.
Citera
2022-04-15, 18:34
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson

Det där var ingen rolig läsning. Skönt att du repade dig.
Citera
2022-05-01, 15:00
Medlem
Thailand69s avatar
Citat:

Va fan är det för vidriga uteliggarfasoner? Är du en Rumänsk tiggare?
Citera
2022-05-03, 09:29
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand69
Va fan är det för vidriga uteliggarfasoner? Är du en Rumänsk tiggare?

Var inte alltid man hade degen till att köpa cigg, så då fick det bli det alternativet. Man var ju 14-15 år i början på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in