Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 21:08
  #61
Medlem
HermanSermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag läste på Wikipedia att både Kiske och Kai Hansen rejoinade Helloween 2016 för en världsturné. Jag diggade Helloween redan innan Kiske joinade. På den tiden då Hansen stod för både sång och gitarr. Både första EP:n och Walls of Jericho är häftiga album. Hansen är ingen stor sångare men har en råhet i rösten som passade in i den snabba speed metal som de stod för i början.

Jag håller med ännu en gång; jag är en stor vän av den där EPn och Walls Of Jericho. Jag mins sången som en slags dörröppnare av något slag, jag varit inte inlyssnad på den typen av Hårdrock tidigare. Lite fånigt men jag får fortfarande den berömda ståpälsen av detta tidiga material ännu, lite ruffigare men ändå pompöst. Ska hela sanningen fram så är nog detta material mina absoluta favoriter med det - primitivt, rått och smått pompöst.
Citera
2018-12-22, 11:05
  #62
Medlem
GodBolts avatar
Helloween ligger mig varmt om hjärtat. Jag lyssnade på de första albumen väldigt intensivt i ungdomsåren. De fick mig att plocka upp gitarren, även om jag aldrig spelat och övat på Helloween i sig. Där lockade Eddie van Halen mig mer.

Favoriterna är således Walls of Jericho och de båda Keeper of the seven keys. Varenda takt sitter i ryggmärgen från dessa albumen.
Jag gillar även Better than raw skarpt. Flertalet fantastiska solon på de albumet.
Citera
2019-01-09, 10:55
  #63
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodBolt
Helloween ligger mig varmt om hjärtat. Jag lyssnade på de första albumen väldigt intensivt i ungdomsåren. De fick mig att plocka upp gitarren, även om jag aldrig spelat och övat på Helloween i sig. Där lockade Eddie van Halen mig mer.

Favoriterna är således Walls of Jericho och de båda Keeper of the seven keys. Varenda takt sitter i ryggmärgen från dessa albumen.
Jag gillar även Better than raw skarpt. Flertalet fantastiska solon på de albumet.

Walls of Jericho lyssnade jag på för längesedan.
Men vet inte om jag kommer att tycka om den mera idag.
Det var en annan tid
Citera
2019-01-16, 09:33
  #64
Medlem
-Snacka-s avatar
Jag har tappat intresset för Helloween, men Gamma Ray gillar jag fortfarande.
Citera
2019-01-17, 12:57
  #65
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Jag har tappat intresset för Helloween, men Gamma Ray gillar jag fortfarande.

Vad är Gamma Ray för musik tycker att jag känner igen det i Heleoween sammanhang
Citera
2019-01-17, 15:37
  #66
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vad är Gamma Ray för musik tycker att jag känner igen det i Heleoween sammanhang
Kai Hansens metalband, han var en av grundarna av Helloween. De har gjort 11 album hittills så det är inget nytt band. Har du inte hört Gamma Ray förut?
Citera
2019-01-17, 16:03
  #67
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Kai Hansens metalband, han var en av grundarna av Helloween. De har gjort 11 album hittills så det är inget nytt band. Har du inte hört Gamma Ray förut?

Dessvärre inte vad jag vet måste jag säga
Citera
2019-01-17, 16:05
  #68
Medlem
VolvoSonetts avatar
Walls of Jehrico och Keeperplattorna är något av det bästa som gjorts i hårdrockshistorien, tyvärr är allt annat efter dem högst mediokra. Det finns några guldkorn bl a Push från Better than raw, men de duggar inte tätt tyvärr.
Citera
2019-01-17, 16:11
  #69
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Dessvärre inte vad jag vet måste jag säga
Ett av de bättre albumen Power Plant, om du är intresserad: https://www.youtube.com/watch?v=IseOXAqzWM0
Citera
2019-12-26, 18:07
  #70
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=VAVeG4KS0JM&app=desktop

Helvete dom låter nästan bättre än någonsin! Så jävla fett att dom samlat alla?
Citera
2019-12-27, 18:34
  #71
Medlem
Rebali179s avatar
Walls Of Jerico och Keeper of the seven Keys skivorna är alltid mina favoriter

Fick dock tag på en dubbel CD
Väntar på att den kommer fram
Ride The Sky heter den samlingen så jag hoppas jag upptäcker mera låtar av Helloween
Citera
2020-08-02, 20:38
  #72
Medlem
Rebali179s avatar
Håller Helloween på fortfarande eller är de i studion tro?
Det verkar ha varit tyst om dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback