2022-03-14, 12:19
Medlem
Restauranger, cafeteria, barer, klubbar, shopping mall, butiker ja nästan överallt är majoriteten tjejer som spenderar och vistats där. Har under en period noterat varenda uteservering och resturang så är 8 av 10 som sitter där är tjejer. Jag har bara erfarenhet eller noterat i Gbg och Sthlm.

Förstår inte hur de har råd med gå på restauranger, shoppa, sprit och vin minst 2 gånger i veckan.

Lever de på krediter eller lever de som en uteliggare resten av månaden för att leka lyxig nån dag i veckan? Majoriteten av de har inte ens en lön på 20k efter skatt, med tanke på hur allt är dyrt just nu så blir ju inte så mycket kvar.
Citera
2022-03-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Restauranger, cafeteria, barer, klubbar, shopping mall, butiker ja nästan överallt är majoriteten tjejer som spenderar och vistats där. Har under en period noterat varenda uteservering och resturang så är 8 av 10 som sitter där är tjejer. Jag har bara erfarenhet eller noterat i Gbg och Sthlm.

Förstår inte hur de har råd med gå på restauranger, shoppa, sprit och vin minst 2 gånger i veckan.

Lever de på krediter eller lever de som en uteliggare resten av månaden för att leka lyxig nån dag i veckan? Majoriteten av de har inte ens en lön på 20k, med tanke på hur allt är dyrt just nu så blir ju inte så mycket kvar.

Ahhh, ungdomens ljuva naivitet och kunskpastörst.....

Competing for love: Applying sexual economics theory to mating contests
https://www.sciencedirect.com/scienc...6748701630277X

Highlights

Sexual economics theory analyzes sexual relationships in economic and market terms.

Women can offer sex or exclusive sexual access to men in exchange for resources.

Women compete by enhancing physical appearance and denigrating rivals’ reputations.

Men compete both individually and in groups to amass resources to exchange for sex.

Because men can compete as groups, male competition is less zero sum than women’s.
Citera
2022-03-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ahhh, ungdomens ljuva naivitet och kunskpastörst.....

Competing for love: Applying sexual economics theory to mating contests
https://www.sciencedirect.com/scienc...6748701630277X

Highlights

Sexual economics theory analyzes sexual relationships in economic and market terms.

Women can offer sex or exclusive sexual access to men in exchange for resources.

Women compete by enhancing physical appearance and denigrating rivals’ reputations.

Men compete both individually and in groups to amass resources to exchange for sex.

Because men can compete as groups, male competition is less zero sum than women’s.

Den där studien gällde nog under stenåldern än moderna feminiserade samhället idag.

Du får det låta som om dessa är gifta, sugardaddy eller tjejer som är i förhållande med killar och betalar för deras livstil. I vilken värld lever du i? Stockholm är per capita störst till singelhushåll i jämförelse med andra länder.
Senast redigerad av blade99 2022-03-14 kl. 12:29.
Citera
2022-03-14, 12:29
Medlem
Citat:
Den där studien gällde nog under stenåldern än moderna feminiserade samhället idag.

Från December 2017

Citat:
Du får det låta som om dessa är gifta, eller tjejer som är i förhållande med killar som de därmed får pengar ifrån honom. I vilken värld lever du i? Stockholm är per capita största till singelhushåll i jämförelse med andra länder.

Jag tackar för ditt känslosamma inspel...

men....

F. Baumeister (studieförfattaren)
https://scholar.google.com/citations...UuoAAAAJ&hl=en

h-index = 100+....
Citera
2022-03-14, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Min erfarenhet har alltid varit att strax innan lön är det väldigt få tjejer ute & spenderar pengar, för då är stålarna slut. Att gå på krogen dagarna innan lön är en stor korvfest.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2022-03-14 kl. 12:41.
Citera
2022-03-14, 12:32
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Stockholm är per capita störst till singelhushåll i jämförelse med andra länder.
Ja det kan hända, men de måste ju ändå knulla? Jag tror att slö har rätt.
Citera
2022-03-14, 12:34
Medlem
S.O.Stolps avatar
Tjejer lägger inte lika mycket på en frän bil med tillbehör, eller senaste elektronikprylarna för den delen. Tjejer kan dessutom sitta på en uteservering och suga på ett glas vin i två timmar. Ett billigt nöje.
Citera
2022-03-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Ja det kan hända, men de måste ju ändå knulla? Jag tror att slö har rätt.

Menar du på fullaste allvar att tjejerna får pengar för ett tinder ligg?

Jag har aldrig behövt betala tjejer för att de ska ut med sina tjejkompisar, kanske bara bjuda de på EN drink när vi ses.

Ni får det låta som att tjejerna får Swish från diverse killar som de knullar med.

Sen att det finns desperata gamla gubbar som inte har något o erbjuda och som tror man måste behålla en tjej genom imponera på henne med pengar ja då är det förståeligt.
Senast redigerad av blade99 2022-03-14 kl. 12:39.
Citera
2022-03-14, 12:40
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Lever de på krediter eller lever de som en uteliggare resten av månaden för att leka lyxig nån dag i veckan? Majoriteten av de har inte ens en lön på 20k efter skatt, med tanke på hur allt är dyrt just nu så blir ju inte så mycket kvar.

Är det lyxigt att äta ute två gånger i veckan? Jag gör det i princip varje dag.
Citera
2022-03-14, 12:47
Medlem
Nästan 27k får en kvinna med genomsnittslön ut efter skatt. En normalbegåvad person ska nog lyckas unna sig några restaurang-/café-/barbesök med den summan att röra sig med under en månad.
Citera
2022-03-14, 12:50
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Dom säljer sex!
Citera
2022-03-14, 12:53
Medlem
Citat:

Säg att de spenderar 300 kr varje gång de går ut. Tre ggr i veckan. Det är 900 kr i veckan, vilket blir 3600 kr i månaden.

Samtidigt springer killen iväg och köper någon liten datapryl för 6000 kr.

Allt handlar om vad man väljer att lägga sina pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in