Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Det finns inte en chans att hela väst-världen samtidigt "råkar" hamna i samma ohållbara situation. Att skapa förutsättningar för något som allt mer liknar hyperinflation, trots all den information och kunskap som finns, kan inte skyllas på slumpen, eller Putin.
Jag har aldrig hoppats så innerligt på att jag har fel, som nu. För den ekonomiska-Tsunami som syns i horisonten kommer svepa med sig allt, precis allt.
Jo jag är beredd att hålla med. Ska läsa på lite. Det jävliga med konspirationsteorier är att vissa är sanna (fråga Caesar...

). Blev lite shaky när jag häromdagen läste att WEF Schwab och Putin är vänner privat...
(och till alla som läser detta och "känner mig" på forat och fnyser "fylle-Gogge yrar"... är spiknykter, har undervisat i statistik och nationalekonomi på universitet (A- och B-nivå) så jag borde ha några hästar hemma vad gäller realia, eller...?
Och knäpptyst från våra politiker! Både vänster och höger, regering och opposition! Visst, vi har en "oberoende" Rb men det hindrade förr inte politikerna att ha åsikter om penningpolitiken. Nu är det knäpptyst.... skrämmande tyst...