Citat:
Ursprungligen postat av
stom72
Nu var inte min poäng med tråden att jag "äntligen skulle få råd med statusbil" utan att dessa Lexus har eldriften som "bonus"
Toyota har mest dom här prius och liknande.
Jag brhöver en större bil m anl av grejer jag transporterar
Det förstod jag. Ändå är det just en statusbil du valt här. Eller, status? Den statusen hittar man bara i förorten.
En fråga du inte behöver besvara mer än till dig själv: Grejerna du transporterar är det jobb eller fritid?
Du skriver själv att du klarar 80% av dina resor med eldrift. Här misstänker jag att du är som mig och många andra där de där 80% var snålt tilltaget och där det i princip bara är kortare resor.
Om så är fallet så kanske du ska behålla bilen du har nu eller köpa en gammal V70 som komplement till en ren elbil.
Jag skrev precis i en annan tråd om Dacias elbil. Lite över din budget men det sparar du in i driftkostnad.
Vi är lite i samma dilemma i vår lilla familj. Vi har visserligen redan två bilar och tanten är nyutbildad och söker jobb inom offentlig verksamhet. Dvs, jobb där arbetsgivaren har en skyldighet att verka för elbilsladdning. Vi har i dag inte en chans att ladda en elbil men om/när hon får önskat jobb så kommer vi byta ut ena bilen mot just en Dacia samt behålla en V60 för långfärder samt ev resor som kräver utrymme.