Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-11, 13:24
  #13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannicahoney
Kan du inte berätta mer. Intressant. Pappa berätta att de åkte in och ut ur fängelse och om jag har förståttt det rätt så är dom döda idag.
Mahmut Cinkitas som dömdes till livstids fängelse och utvisning, fick så småningom straffet omvandlat till 15 år och släpptes ut 1990. Han var ”igång” direkt och dömdes 1992 till 14 års fängelse för grovt narkotikabrott. Dessutom skulle han avtjäna 5 år av förverkad villkorlig frigivning av livstidsstraffet, alltså 19 år totalt. Vad som hände med den andre GM vet jag inte, men jag antar/hoppas att han efter avtjänat straff utvisades till sitt hemland.
__________________
Senast redigerad av Ettsjutretton 2022-10-11 kl. 13:27.
Citera
2022-10-11, 20:33
  #14
Medlem
Hej på er, om någon har mer information om detta mord så kontakta gärna mig. mvh Jannica
Citera
2022-10-11, 20:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Mahmut Cinkitas som dömdes till livstids fängelse och utvisning, fick så småningom straffet omvandlat till 15 år och släpptes ut 1990. Han var ”igång” direkt och dömdes 1992 till 14 års fängelse för grovt narkotikabrott. Dessutom skulle han avtjäna 5 år av förverkad villkorlig frigivning av livstidsstraffet, alltså 19 år totalt. Vad som hände med den andre GM vet jag inte, men jag antar/hoppas att han efter avtjänat straff utvisades till sitt hemland.


Pappa berättade om vad som hände med dem i sommras, jag ska fråga honom igen. Känns lite som om jag blacked out det han berättade... Det värsta av allt är när hans storebror var försvunnen så satt vi på ett flyg till farmor och farfar i Istanbul. Förövrarna var också med på detta flyg och pappa som var helt ovetandes om deras dåd satt och pratatde med dem..
Citera
2022-10-13, 16:30
  #16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inlägg från anhörig.

Citat:
Ursprungligen postat av Jannicahoney
Det var min pappa som ägde pizzerian i Solberga. Dvs Hirants lillebror och om jag har förstått det rätt så kom farmor och farfar till Stockholm från Istanbul och skrev över allting på pappas lillebror som senare förlorade restauranten...... Ganska tragiskt. Som du säkert förstår så var detta en familj men mycket smärta och olycka

Stort tack för ditt inlägg.

Både intressant och tragiskt. Förstår så väl vad du menar. Har dock inga nya uppgifter att lämna.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-10-13 kl. 16:33.
Citera
2023-02-01, 06:56
  #17
Medlem
Skarnfogdens avatar
Det finns ett helt kapitel om detta mord i boken Brottplatsundersökaren, som kom 2019.
https://www.carlssonbokforlag.se/pro...sundersokaren/
Där finns även lite bilder om än ingen av liket eller så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback