Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-11, 10:37
Medlem
Bokade första lediga tid för ansökan om pass i Göteborg den 7 februari, fick tid den 24/5.
Barnen fotades 24/5 kl 08.40 och fick sms alldeles nyss om att ett pass var redo att hämtas ut!
Citera
2022-07-11, 11:51
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayGarraty
Fotade 20/6, fick SMS om färdigt ID 28/6.

Fotade är en grej. Men du bokade tiden?
Citera
2022-07-11, 11:53
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammis9110
Bokade första lediga tid för ansökan om pass i Göteborg den 7 februari, fick tid den 24/5.
Barnen fotades 24/5 kl 08.40 och fick sms alldeles nyss om att ett pass var redo att hämtas ut!

Ett pass? Inte alla barnens pass?
Citera
2022-07-12, 23:44
Medlem
Bokade tid: 15/6, fotade/ansökte: 20/6, SMS om färdigt nationellt ID: 28/6

Bokade tid: 15/5, fotade/ansökte: 24/5, SMS om färdigt pass: 12/7
Citera
2022-07-13, 00:33
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayGarraty
Bokade tid: 15/6, fotade/ansökte: 20/6, SMS om färdigt nationellt ID: 28/6

Bokade tid: 15/5, fotade/ansökte: 24/5, SMS om färdigt pass: 12/7

Nyreggade konton hyllar nu passmyndighetens effektivitet.
Som luttrad flashbackare sedan många år blir man "lite" misstänksam.
Genomsnittlig väntetid i Sthlm är nu 18 veckor.
Citera
2022-07-13, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Nyreggade konton hyllar nu passmyndighetens effektivitet.
Som luttrad flashbackare sedan många år blir man "lite" misstänksam.
Genomsnittlig väntetid i Sthlm är nu 18 veckor.
Tvärtom, på grund av deras ineffektivitet fick jag fixa nationellt ID fast jag egentligen inte ville ha något, bara för att det såg ut som att passet inte skulle bli klart i tid. Nu hann jag få passet ändå så nu har jag ett nationellt ID till ingen nytta. Extra krångel/pengar i onödan... 🫤
Citera
2022-07-13, 08:57
Medlem
Kanske bara är jag men som politisk fråga och fråga överlag tycket jag passfrågan har fått ett helt orimligt utrymme. Ja det dröjer lite att få ett pass, ok?
Citera
2022-07-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Kanske bara är jag men som politisk fråga och fråga överlag tycket jag passfrågan har fått ett helt orimligt utrymme. Ja det dröjer lite att få ett pass, ok?

Nu är det inte så att det dröjer lite.
Jag är lite osäker på hur det ser ut i normala fall att få en bokad tid för att göra passet men det är extremt mycket mer än normalt.

När det gäller leveranstid av pass så är det normala 5 dagar från att man varit hos polisen. Nu är det 12 veckors leveranstid. Det finns ju dessutom ingen konkurrerande verksamhet utan detta är helt och hållet en myndighetsfråga.
Pass är ju också en rätt större fråga än t.ex att virket är slut hos byggmax...
Citera
2022-07-13, 11:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Banker som inte ger alternativa inloggningssätt än bara Bank-ID är det inte så kul om man sumpar sin telefon. Körkort duger inte längre som ID för att ansöka om Bank-ID.
Citera
2022-07-13, 11:46
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Banker som inte ger alternativa inloggningssätt än bara Bank-ID är det inte så kul om man sumpar sin telefon. Körkort duger inte längre som ID för att ansöka om Bank-ID.

Nu har jag i likhet med många andra två telefoner, och bedömer risken som låg att jag skulle bli av med båda samtidigt, så jag kommer nog att klara mig fint med bara Mobilt Bank-ID (har ingen bankdosa). Är man orolig för detta så kan man ju skaffa sig en extra telefon som man har Bank-ID på och lägger i en byrålåda eller nåt. Det kostar nästan ingenting och man kan göra det idag.
Citera
2022-07-13, 11:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nu har jag i likhet med många andra två telefoner, och bedömer risken som låg att jag skulle bli av med båda samtidigt, så jag kommer nog att klara mig fint med bara Mobilt Bank-ID (har ingen bankdosa). Är man orolig för detta så kan man ju skaffa sig en extra telefon som man har Bank-ID på och lägger i en byrålåda eller nåt. Det kostar nästan ingenting och man kan göra det idag.
Likhet med många andra?
Jag har bara en telefon och ingen jag känner har två annat än något gammalt skräp som ligger.
Inte fan ska man behöva hålla sig med två telefoner för att myndigheterna inte kan sköta sitt jobb.
Citera
2022-07-13, 13:41
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Hur ligger väntetiderna på nu när det gäller att FÅ sitt pass efter fototillfället?
Är maskinen i Finland fortfarande trasig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in