• 4
  • 5
2022-07-06, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Det är faktiskt så att jag svimmade av att få stark sederande psykofarmaka, 2 gånger svimmade jag efter varandra. Var rädd för att dö dessutom. Ska man behöva uppleva sådant här i ett i-land?

När det kommer till att bli frågad om man är jude i Sverige, så är det såklart irriterande och nog en del av upplevelsen för många som bor i Sverige med mörkare hårfärg. Dessutom så om man har t.ex. mörkare hårfärg så kan man uppleva rasism som vissa svenskar är helt immuna mot och vissa svenskar vill skifta fokus till att de är jätte-stackars själva och har t.om. hänt att vissa förnekat att rasism finns ens i Sverige här på forumet.

Men du skriver ju att psykiatrin måste informera patienter som medicineras att om de känner sig yra så borde de sätta sig ner, för om de fortsätter stå upp tills de svimmar så kan de landa på ansiktet, som du gjorde. Alltså skadadas du för att du, av någon konstig anledning, valde att fortsätta stå upp när du kände dig yr istälet för att sätta dig ner. Vuxna människor behöver inte varnas för att det är farligt att stå upp när man känner sig yr.
Citera
2022-07-06, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Men du skriver ju att psykiatrin måste informera patienter som medicineras att om de känner sig yra så borde de sätta sig ner, för om de fortsätter stå upp tills de svimmar så kan de landa på ansiktet, som du gjorde. Alltså skadadas du för att du, av någon konstig anledning, valde att fortsätta stå upp när du kände dig yr istälet för att sätta dig ner. Vuxna människor behöver inte varnas för att det är farligt att stå upp när man känner sig yr.
Faktiskt så hade jag av allt att döma fått urinläckage när jag sov och av någon anledning ansåg jag att det var så otroligt ohygieniskt att jag skyndade till toaletten trots att jag var ovanligt trött. Väl inne i toaletten var jag inlåst och där svimmade jag och typ satt på golvet. Hann tänka innan jag svimmade dock: Nej, om jag börjar dö här inne så kommer ingen hjälpa mig (för jag kände något sömnigt mörker i huvudet väldigt starkt). Så då öppnade jag toadörren för att någon ska kunna hjälpa mig fortare och sen svimmade jag igen fast då var jag stående innan och det var utanför toalettdörren. Alltså var det en överlevnadsstrategi, att inte halvligga avsvimmad inlåst på en toalett som gjorde att jag fick sy läppen med väldigt deformerad mun efteråt efter att ha landat på ansiktet.
Citera
2022-11-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag rekommenderar er alla att kika in på survingantidepressants.com och läsa om alla liv som blivit förstörda av SSRI. Inte sällan har människor tagit skiten max ett par veckor för att nu flera år senare fortfarande ha ett förstört nervsystem.

Jag tog Sertralin i 4 månader, slutade tvärt och nu 13 månader senare är min hjärna helt förstörd, jag har ont i benen och i penisen och penisen är även helt död och förminskad. Hela min sexualitet är eliminerad och jag kan inte längre känna glädje eller romantiska känslor. Jag tävlade på Sverigenivå i min idrott men detta har jag fått sluta med då min hjärna och kropp inte har någon ork längre.

Jag hade inga av dessa problem innan jag tog Sertralin….

Ni som säger att man får väga riskerna innan man tar skiten måste förstå att läkarna inte berättar om några risker. Dessa piller är ju sååå säkra enligt dom. Jag kommer aldrig mer lita på en människa i vit rock.

Mitt liv är i princip förstört men kanske kan min berättelse få någon annan att undvika detta gift.

Tog bara 4-5mån prozac sen Zoloft 5-6 mån, slutat med skiten 12 år, livet hjärnan ruinerad, inte mig själv hel längre
Citera
2022-11-08, 06:26
Medlem
Har du inte läkt någonting på 12 år?
Citera
2022-11-09, 14:23
Medlem
Blivit rekommenderad 25 mg sertralin för att få bot på min depression, OCD och hälsoångest.
Någon här som kan instämma om det är värt att prova eller ska man undvika?
Citera
2022-11-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhjertah
Blivit rekommenderad 25 mg sertralin för att få bot på min depression, OCD och hälsoångest.
Svårt att säga.

Jag fick Seroxat utskrivet redan som 16 åring och är medelålders idag emot svår ångest, fobier, OCD och lite annat och det hjälpte inte ett skit.

Avverkade sedan både SSRI, SNRI, NaSSa och Tricykliska antidepressiva och botar ångest, fobier och OCD gjorde de iallafall inte utan man fick mest biverkningar.

Idag har jag slutat med skiten sedan flera år tillbaka (vilket inte var lätt pga abstinensen som kan vara fruktansvärd på vissa av ovanstående preparat) och går instället på Iktorivil (Bensodiazepin) dygnet runt sedan 7 år och min ångestproblematik är som bortblåst och jag kan leva ert hyfsat normalt liv.
Citera
2022-11-14, 18:48
Medlem
HarryManbacks avatar
Citat:

Effekten av Setralin på mig har varit långsam och svag. Men dom mörkaste tankarna kommer mer sällan. Svårt att avgöra om det är medicinen eller att jag med tiden mår allmänt bättre som är orsaken..

Inte haft några besvär av biverkningar.

Skulle ge medicinen 3/10 då effekten är uppe för diskussion i mitt fall. Kan troligen ta bort den med nedtrappning utan problem.
Citera
2022-11-15, 06:31
Medlem
Citat:

Skulle verkligen inte rekommendera någon SSRI såvida du inte känner du är i absoluta botten och vill dränka dig i sjön, ALLT annat är fan att föredra förutom om du är extremt låg och inte kan ta dig upp till första platån.

Ta dig för dag, steg för steg, börja med extrema små förändringar, exakt det du orkar, oavsett om det är en 10 minuters promenad på ett ställe utan folk (om du har social fobi med) minimala förändringar genom motion, bättre mat, skaffa små små rutiner baserat på hur ditt liv ser ut idag, du klarar det själv utan de där skiten men du måste ta det i din takt.

Vart ligger dina största problem ?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in