• 1
  • 2
2022-03-07, 18:12
Bannlyst
https://www.friatider.se/skrev-neger...-skyddstillsyn

"Åklagaren hävdade att mannen, som är i 30-årsåldern, hade "uttryckt sig nedsättande och spritt missaktning för folkgrupp" genom att på Flashback använda sig av "uttryck såsom neger och andra nedsättande tillmälen och kommentarer".

Min första fråga gäller naturligtvis anonymiteten, hur har han outats?

Min andra fråga jag vill diskutera är rimligheten i att ta detta till tingsrätt, med tanke på den seriösa brottslighet som just nu drabbat landet.
2022-03-07, 18:14
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Någon kanske har tittat på hans dator/mobil när GM inte visste om?
2022-03-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator

"Åklagaren hävdade att mannen, som är i 30-årsåldern, hade "uttryckt sig nedsättande och spritt missaktning för folkgrupp" genom att på Flashback använda sig av "uttryck såsom neger och andra nedsättande tillmälen och kommentarer".

Min andra fråga jag vill diskutera är rimligheten i att ta detta till tingsrätt, med tanke på den seriösa brottslighet som just nu drabbat landet.

Ja, hur vet dom att han har skrivit saker på Flashback? Något stämmer ej
2022-03-07, 18:20
Medlem
massuppfittarens avatar
”Att en person har missförstått eller lever i villfarelse om vad enskilda straffbud stadgar är [...] inget som fritar en person från ansvar", dundrar domstolen.”

Det där stämmer ju dock inte för negrer som t.ex. misshandlar sina barn, de kan skylla på att det är lagligt i sina hemländer och komma undan.
2022-03-07, 18:22
Avstängd
dodcoviddods avatar
Sverige är fullt av antirasister och då ingen svensk passar inte på den gamla skolans definition av order "rasist" måste man ge sig på Flashback. Är man antirasist så måste man hitta och bekämpa rasism och när ingen rasism hittas står antirasisten inför en existentiell kris, livet blir meningslöst. Man måste "hitta" rasism för att rättfärdiga sin existens, som om nån bryr sig om deras existens.

Citat:

Det är fullt rimligt att jaga "rassar" på Flashback då det är ganska kallt ute på vintern. Det är som så bra med den nya definitionen av rasist är att alla kan bevisas vara rasister, förutom HBTQ som anses vara Herrerasen.
2022-03-07, 18:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Spontant tänker jag att "andra nedsättande kommentarer" var värre än neger. För domslutet.

Har du FUP och dom? -Lägg ut i så fall!

"Rimligheten" tycker jag verkar skev. Men sådant brukar exempelvis fortkörare som åkt fast för polisen också säga: "Har ni inga större skurkar att jaga än vanliga svenssons som kör 80 på 70-väg!!"..

Helvetet är relativt.
Senast redigerad av kraftfoder 2022-03-07 kl. 18:30.
2022-03-07, 18:30
Medlem
Så med detta domslut så innebär det att det faktiskt är olagligt att skriva neger här på FB?
2022-03-07, 18:31
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargis
Så med detta domslut så innebär det att det faktiskt är olagligt att skriva neger här på FB?
Ja, du har precis begått ett mycket grovt brott i svenska statens ögon
2022-03-07, 18:33
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Spontant tänker jag att "andra nedsättande kommentarer" var värre än neger. För domslutet.

Har du FUP och dom? -Lägg ut i så fall!

"Rimligheten" tycker jag verkar skev. Men sådant brukar exempelvis fortkörare som åkt fast för polisen också säga: "Har ni inga större skurkar att jaga än vanliga svenssons som kör 80 på 70-väg!!"..

Helvetet är relativt.

Nej Flashbackarna ska inte hängas ut med FUP, här värnar vi om varandra.
2022-03-07, 18:37
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Nej Flashbackarna ska inte hängas ut med FUP, här värnar vi om varandra.

Censurerad dom borde vara Ok, antagligen har den dömde erkänt.
2022-03-07, 18:40
Det är väl NOA som sitter här och letar åsiktsbrott istället för att lösa riktiga brott.

Nästan så man hoppas att Putin drar en domedagsbomb över Sverige.
Senast redigerad av Juristen08 2022-03-07 kl. 18:45.
2022-03-07, 18:44
Medlem
Miffotmorgans avatar
Neger är en del av språket.
Vad är problemet?
Ockupationslagar mot svenskar, man får inte ens ha en åsikt.
Man vill tysta kritiker och motståndare till förstörelsen, förintelsen av Sverige.
NEGER NEGER NEGER, nå kom och hämta mig nu då om ni vågar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in